۲۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۴ جمعه

صبح قزوین كاردار پاكستان در تهران: دولت جديد پاكستان مصمم به تكميل خط لوله انتقال گاز از ايران است
کد خبر: ۹۶۴۰ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

كاردار پاكستان در تهران: دولت جديد پاكستان مصمم به تكميل خط لوله انتقال گاز از ايران است

كاردار پاكستان در تهران با تاكيد بر اراده جدي دولت جديد كشورش براي گسترش بيش از پيش روابط با دولت جديد ايران، تاكيد كرد: دولت جديد پاكستان مصمم به تكميل طرح خط لوله انتقال گاز از ايران (خط لوله آي-پي) است.

كاردار پاكستان در تهران: دولت جديد پاكستان مصمم به تكميل خط لوله انتقال گاز از ايران است
به گزارش صبح قزوين، سهيل صديقي تاكيد كرد: طرح احداث خط لوله گاز مربوط به منافع ملي پاكستان است و صرف نظر از اينكه كدام دولت در اين كشور در راس كار باشد، خود را نسبت به منافع ملي متعهد مي داند.
كاردار پاكستان در تهران كه تا زمان معرفي شدن سفير جديد كشورش، نماينده ارشد دولت پاكستان در تهران محسوب مي شود، تصريح كرد: پاكستان با كمبود شديد انرژي مواجه است و براي رفع اين نياز، با وجود فشارها و تحريم هاي يكجانبه، مصمم به تكميل خط لوله گاز و بهره برداري از آن است .
سهيل صديقي طرح ياد شده را به عنوان يكي از مهم ترين قراردادها ميان تهران و اسلام آباد برشمرد و با بيان اينكه اين موضوع همواره مورد توجه ويژه دوطرف بوده است، يادآور شد: در جريان سفر اخير رييس جمهوري پاكستان به تهران براي شركت در مراسم تحليف رييس جمهوري ايران، آصف علي زرداري با دكتر حسن روحاني ديدار كرد و بار ديگر بر موضع قاطع اسلام آباد مبني بر اراده بالاي اين كشور براي تكميل طرح ياد شده تاكيد نمود.
اين ديپلمات ارشد دولت اسلام آباد روابط ميان ايران و پاكستان به عنوان دو كشور همسايه ، دوست و مسلمان را ممتاز توصيف و تاكيد كرد كه دولت جديد پاكستان علاقه و اراده بالايي براي گسترش بيش از پيش مناسبات به ويژه در زمينه تجاري و اقتصادي با دولت جديد ايران دارد.
اجراي خط لوله آي-پي در بخش ايران بطور كامل اجرا شده و پس از تكميل اين طرح در خاك پاكستان، عمليات انتقال گاز ايران به همسايه جنوب شرقي اين كشور آغاز مي شود.
احداث خط لوله در خاك پاكستان، روز ۲۱ اسفند سال ۱۳۹۱ در مراسمي رسمي با حضور روساي جمهوري وقت دو كشور، از نقطه صفر مرزي واقع در نزديكي بندر مرزي چابهار آغاز شد.
خط انتقال گاز در داخل ايران به طول ۱۲۲۰ كيلومتر و با قطر ۵۲ اينچ با اعتباري بالغ بر ۲ ميليارد دلار بطور كامل احداث شده است.
قطعه نهايي اين خط لوله در خاك پاكستان نيز به طول ۸۰۰ كيلومتر در آينده نزديك تكميل خواهد شد.
منبع: ایرنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان