۲۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۴ جمعه

صبح قزوین توصیه عجیب به وزیر فرهنگ و ارشاد درباره "فرهنگ"
کد خبر: ۹۶۰۸ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

در بی بی سی صورت گرفت؛

توصیه عجیب به وزیر فرهنگ و ارشاد درباره "فرهنگ"

فرج سرکوهی در گفت و گو با بی بی سی فارسی از این که علی جنتی گفت فرهنگ عفاف و حجاب را گسترش خواهد داد و جلوی لیبرالی شدن هنر می ایستد، ناراحت شد. وی از وزیر فرهنگ و ارشاد دولت یازدهم خواست درباره مسائل فرهنگی سخنی نگوید!

توصیه عجیب به وزیر فرهنگ و ارشاد درباره "فرهنگ"
به گزارش صبح قزوین به نقل از سرویس سیاسی جام، پس از پایان جلسه رأی اعتماد به وزرا در مجلس و رأی آوردن پانزده وزیر، بی بی سی فارسی(BBC PERSIAN) با اشخاص مختلفی تماس گرفت و نظر آن ها درباره وزراء جدید پرسید.
از جمله این افراد "فرج سرکوهی" روزنامه نگار بود که از او درباره "علی جنتی" وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پرسیده شد.
سرکوهی در ابتدای سخنانش از انتخاب وی استقبال کرد؛ ولی وقتی مجری برنامه بخشی از سخنان آقای جنتی درباره حجاب و عفاف و هنر لیبرالیزم را خواند، فرج سرکوهی ناراحت شد و از وزیر جدید فرهنگ خواست خودش از فرهنگ سخن نگوید و سخن گفتن در این زمینه را به معاونانش بسپارد! فرج سرکوهی در پاسخ به این سؤال بی بی سی فارسی که " صحبت های آقای جنتی چقدر بر دل شما نشست؟" پاسخ داد: «صحبت های جنتی بسیار جالب بود.
آقای روحانی در انتخاب او بسیار زیرکی کرد؛ چون گذشته اش اصول گرایان را راضی می کند و از طرف دیگر ارتباطش با آقای هاشمی، جناح های دیگر را قانع کرده است.
در عین حال سابقه و کارنامه ای در فرهنگ ندارد که بتوانند انگشت رویش بگذارند و انتقاد کنند؛ بنابراین هیچ انتقادی به برنامه های ایشان مطرح نشد.
» پس از آن که مجری بی بی سی فارسی بخشی از سخنان و برنامه دکتر جنتی برای گسترش فرهنگ حجاب و عفاف و جلوگیری از هنر لیبرالی را خواند، فرج سرکوهی چهره اش را درهم کشید و گفت: «آقای جنتی آن جایی که راجع به فرهنگ صحبت می کرد نشان داد که دریافتی از فرهنگ ندارد و هنوز وقت نکرده که متوجه شود مسأله بر سر چیست!» وی افزود: «ای کاش ایشان درباره فرهنگ صحبت نمی کردند؛ چون هنوز دریافتی از مسأله فرهنگ ندارند.
خوب است که معاونینش این مسائل را مطرح کنند.
» انتهای پیام/2002/خ  

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان