۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین نجات رئیس پلیس نینوی از سوءقصد تروریستی/ماه جولای خونین ترین ماه عراق
کد خبر: ۹۵۱۱ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

نجات رئیس پلیس نینوی از سوءقصد تروریستی/ماه جولای خونین ترین ماه عراق

نجات رئیس پلیس نینوی از سوء قصد تروریستی، انفجار بمب در شمال شرق سامرا و جدیدترین آمار سازمان ملل متحد درباره خشونتها در عراق از مهمترین اخبار امنیتی آن به شمار می رود.

نجات رئیس پلیس نینوی از سوءقصد تروریستی/ماه جولای خونین ترین ماه عراق
به گزارش صبح قزوين به نقل از پایگاه المدی پرس، یک منبع وابسته به پلیس عراق در استان صلاح الدین گفت: در اثر انفجار بمب کنار جاده ای در منطقه الملح در شمال شرق سامراء در چهل کیلومتری جنوب تکریت که صبح امروز هنگام عبور یکیگشتی نظامی عراقی رخ داد دو افسر و پنج سرباز زخمی شدند.

این منبع بیان کرد: نیروهای امنیتی بلافاصله به محل حادثه شتافتند و منطقه را به محاصره خود درآورند و آمبولانس ها اقدام به انتقال زخمی شدگان به بیمارستان سامراء کردند.

از سوی دیگر یک منبع وابسته به پلیس در استان الانبار اعلام کرد: یک عامل انتحاری با منفجر کردن کمربند انفجاری خود در مقابل منزل یک افسر عضو ستاد مبارزه با تروریسم در منطقه البو شهاب در ناحیه الحبانیه در شرق الرمادی یک نفر را کشت و دو نفر دیگر را زخمی کرد.

در اثر این انفجار خساراتی نیز به منزل این افسر  وارد آمد، اما به خود افسر آسیبی نرسید.

یک منبع وابسته به وزارت کشور عراق از زخمی شدن هفت غیر نظامی در اثر انفجار بمب در شمال بغداد خبر داد.

این منبع همچنین به کشته شدن یک مغازه دار در حمله افراد مسلح در شرق بغداد اشاره کرد.

منابع وابسته به پلیس عراق در استان بابل اعلام کردند: نیروهای امنیتی طی عملیاتی در مناطق مختلف استان بابل تعدادی از متهمان حوادث تروریستی را بازداشت کردند.

این منابع با اشاره به اینکه دستگیری این افراد پس از دریافت اطلاعات دقیق بوده است از انقتال زخمی شدگان به مرکز امنیتی برای تحقیق با آنها خبر دادند.

یک منبع وابسته به پلیس عراق در استان نینوی اعلام کرد: سرتیپ ستاد خالد الحمدانی رئیس پلیس نینوی از یک سوء قصد تروریستی در جنوب شرق موصل جان به در برده است، اما سه نفر از محافظان وی زخمی شدند.

منابع وابسته به وزارت کشور عراق نیز از کشته شدن سه فرد غیر نظامی در اثر انفجار بمب در منطقه المحمودیه در جنوب بغداد خبر دادند.

این در حالی است که عبدالامیر الشمری فرمانده عملیات بغداد گفت: نیروهای امنیتی عراقی در عملیات در منطقه الجزیره در استان الانبار موفق به دستگیری 145 مظنون به دخالت در حوادث تروریستی و کشتن 38 نفر دیگر شده اند.

از سوی دیگر علی التمیمی استاندار بغداد اعلام کرد: استانداری بغداد در نظر دارد یک نشست بین المللی ماه اکتبر آینده با مشارکت بسیاری از کشورها در پایتخت عراق برگزار کند.

این در حالی است که منابع وابسته به سازمان ملل متحد اعلام کردند که در ماه جولای گذشته در حملات تروریستی 3383 نفر کشته و زخمی شده اند که بالاترین آمار ظرف پنج سال گذشته است.

وی همچنین از تلاش برای خرید دوربین های نظارتی برای کنترل امور امنیتی در این استان خبر داد و افزود: ما تلاش خواهیم کرد تا در سفرهایی که به برخی کشورها خواهیم داشت از تجارب امنیتی آنها استفاده کنیم.

خاطرنشان می شود که در اثر انفجارهای خودروهای بمبگذاری شده و انفجار بمب در کاظمین، البلدیات، الحسینیه، العلاوی، الزعفرانیه و باب المعظم، 127 کشته و زخمی شدند.

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان