۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین عامل انحراف جریان اسلامی در خاورمیانه فقدان ولایت فقیه است
کد خبر: ۹۴۰۳ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

رجبی دوانی:

عامل انحراف جریان اسلامی در خاورمیانه فقدان ولایت فقیه است

دوانی با نگاهی بر تحلیل تاریخی ولایت فقیه بیان داشت: در دین مبین اسلام رهبری جامعه اسلامی مهمترین اصل قرار گرفته و حتی اهمیت پرداختن آن از نماز هم بالاتر است و شکل نگرفتن جریان اسلامی در کشورهای خاورمیانه، نبود ولایت فقیه در آنها است.

عامل انحراف جریان اسلامی در خاورمیانه فقدان ولایت فقیه است
به گزارش صبح قزوین به نقل از کیوسنا، دکتر محمدحسین رجبی دوانی در همایش طرح ولایت استان قزوین با اشاره به حدیثی از امام کاظم (علیه السلام) اظهار داشت: خداوند اسلام را بر پنج ستون استوار کرده است که در چهار مورد از آن، برای مسلمانان تخفیف قائل شده است؛ نماز در صورت توانایی جسمی، زکات در توانایی مالی، حج و جهاد با توانایی مالی و جسمی اداء می شود اما در تنها رکنی که خداوند هرگز رخصت و تخفیفی در آن قائل نشده، امر ولایت است.
محقق وتحلیلگر تاریخ اسلامی افزود: انسان با شناخت ولایت به سعادت دنیا و آخرت رسیده و از هلاکت نجات می یابد؛ در جهان اسلام جایگاه مردم کشورهایی چون افغانستان وپاکستان، ناشی از نداشتن ولی فقیه است.
رجبی دوانی تصریح کرد:خداوند، امت اسلامی را بعد از رحلت پیامبر(صلی الله علیه و آله) به حال خود رها نکرده واهل بیت(علیهم اسلام) را برای جلوگیری از سرگردانی آنها قرار داد.
وی اظهار داشت: در طول تاریخ، اهل سنت به تفسیر نادرست قرآن می پرداختند، حتی پیروان ابوحنیفه هم که خود را عقل گرا می نامیدند قرآن را به فهم ظاهری خود تفسیر می کنند که به فرموده ی پیامبر گرامی اسلام، فهم صحیح قرآن را فقط اهل بیت و راسخون دارند.
این کارشناس تاریخ ابراز داشت: اکثریت پیروان پیامبر(صلی الله علیه و آله) به رسالت اعتقاد پیدا کرده بودند ولی از ولایت ایشان دور بودند؛ برای نمونه در جنگ حدیبیه تدبیر پیامبر و فرمان صلح را رد و آن را ننگ برای خود دانستند، در جنگ احد برای غنیمت گرفتن فرمان ولایی پیامبر رها کردند،در غدیر خم ۱۲۰ هزار نفر با امام علی(علیه السلام)بیعت کردند و در نهایت ۱۲ نفر ولایت ایشان را پذیرفتند.
وی افزود: لازمه ی اعتقاد به ولایت، اطاعت از آن است.
وی ادامه داد: یکی از شئونات ولایت، حکومت است ولی اعراب، ولایت را فقط حکومت می دانستند و پذیرفتن رسالت پیامبر را کافی دانسته و اطاعت از ولی امر مسلمین را قبول نداشتند.
رجبی دوانی اظهار داشت: در زمان های گذشته حکومت های شیعی اقدامات بسیاری برای گسترش اعتقادات شیعه انجام دادند، مانند حکومت آل بویه در سال ششم و هفتم هجری که در اوج تمدن اسلام و ایران بوده است و حکومت صفویه که مذهب تشییع را در ایران به طور رسمی اعلام کرد، حکومت علوی ادریسیان در مراکش از دیگر گروه های شیعی در طول تاریخ بوده است ولی هیچ یک از آنها حکومت مشروعی نبودند چون مبتنی بر اجازه ی امام زمان خود تشکیل نشده بودند، جز قیام سر به داران در خراسان که توسط تیموریان از بین رفت.
وی افزود: در طول تاریخ از زمان رحلت پیامبر (صلوات الله علیه) سال ۱۱ هجری تا ۱۳۵۸ شمسی هیچ حکومتی بر مبنای ولایت فقیه در جهان اسلام شکل نگرفته بود اما به برکت انقلاب اسلامی چنین حکومتی به وجود آمد.
دشمنان در فتنه سال های ۷۸ و ۸۸، عمود خیمه ی ولایت را هدف قرار دادند و این در حالی بود که بنا بر فرموده ی امام خمینی (ره) حفظ نظام اسلامی و ولایی از نماز هم واجب تر است.
محقق و تحلیلگر تاریخ اسلام خاطرنشان کرد: بیداری اسلامی در کشورهای عربی با شعارهای اسلامی به وجود آمد اما به دلیل دور بودن از ولایت دچار بی بصیرتی شده و به جایی رسیدند که شیعه و حکومت اسلامی را دشمن خود نامیدند که از این جمله می توان وضعیت کشور مصر و لیبی را یادآور شد که علی رغم کمک های بسیار ایران، از قرار گرفتن در مسیر اسلام منحرف شدند.
محمدحسین رجبی دوانی اظهار داشت: جنایاتی که امروز علیه تشییع صورت می گیرد در زمان های گذشته نیز وجود داشته است؛ جنایات منافقین در اول انقلاب کافی بود تا یک کشور را به نابودی بکشاند، حمله ی صدام و اقدامات بنی صدر با رهبری مقتدرانه ی ولایت فقیه مانع از فروپاشی نظام جمهوری اسلامی ایران شد و فتنه ی ۸۸ با پشتیبانی مستکبران غربی نیز توسط یاران دیروز امام خمینی (ره) با هدف نابودی اصل نظام اسلامی پدید آمد.
وی در پایان به حدیثی از امام صادق (علیه السلام) در خصوص علائم آخرالزمان اشاره کرد و گفت: در این روایت به شرایط بسیار نامناسب جهان عرب و آتشی که آنها را فرا خواهد گرفت اشاره شده و نام کشورهایی همچون مصر، اردن، یمن، حلب، موصول و برخی دیگر آمده است ولی نامی از فارس نمی باشد و قطعاً دلیل آن لطف الهی و وجود ولایت است که این کشور را از حوادث آخر الزمان مصون می دارد و خدا را شاکریم که عمر ما را در این دوره از زمان قرار داده است.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان