۱۴/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۳/۰۲ چهارشنبه

صبح قزوین کشته شدن عامل انتحاری در ارزگان / افشای قراردادهای آمریکا با هواداران طالبان
کد خبر: ۸۸۹۹ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

کشته شدن عامل انتحاری در ارزگان / افشای قراردادهای آمریکا با هواداران طالبان

کشته شدن یک عامل انتحاری در ارزگان، افشای قراردادهای چندین میلیون دلاری آمریکا با هواداران طالبان و کشته شدن یک فرمانده پلیس در فراه از جمله خبرهای مربوط به افغانستان است.

کشته شدن عامل انتحاری در ارزگان / افشای قراردادهای آمریکا با هواداران طالبان
به گزارش صبح قزوين به نقل از  صدای افغان، یک روزنامه غربی فاش کرده است که آمریکا طی پنج سال گذشته قراردادهایی به ارزش صدها میلیون دلار با ۴۳ شرکت فعال در زمینه ساخت و ساز، امور لجستیکی، احداث راهها و شبکه های انترنتی مرتبط با طالبان منعقد کرده است.
روزنامه ایندپندنت نوش براساس اعلام نهادهای نظارت مالی آمریکا، این کشور قراردادهایی با ارزش بیش از ۱۵۰ میلیون دلار با شرکتها و برخی افراد افغانستانی معروف به حمایت از گروه طالبان، منعقد کرده است .
"جان اف سوبکر" مدیر شرکت "تحقیق در خصوص عملیات بازسازی افغانستان" که با علامت اختصاری "سیگار" شناخته می شود، گفت : این شرکت از سال ۲۰۰۸ به صورت مستقیم یا غیر مستقیم بیش از ۱۵۰ میلیون دالر از قراردادهای خود را برای بازسازی به شرکتهای معروفی اختصاص داده که در تجهیز افراد مسلح و سازمانهای تروریستی افغانستان معروف هستند.
دراین گزارش آمده است با وجود هشدارهای شرکت سیگار و ژنرال جیمز مارتین یکی از فرماندهان سابق ارتش آمریکا، نیروهای آمریکایی در انجام تدابیر مطلوب در افغانستان ناکام مانده اند.
کشته شدن یک فرمانده پلیس در فراه مقامات امنیتی در ولایت فراه از کشته شدن یک فرمانده پلیس در حمله طالبان مسلح خبر دادند.
فواد عسکری سخنگوی پلیس ولایت فراه اعلام کرد عصر روز گذشته در حالی که یک فرمانده پلیس محلی در روستای "کانسک" شهرستان بالابلوک این ولایت، در حالی که به محل کار خود می رفت با کمین طالبان مسلح روبرو شد.
وی گفت که در نتیجه درگیری پلیس و طالبان، شهزاده؛ فرمانده پلیس محلی کشته و یک سرباز محلی به شدت زخم برداشت.
سخنگوی پلیس فراه همچنین گفت که پس از این درگیری طالبان مسلح از محل متواری شدند.
کشته شدن یک عامل انتحاری در ارزگان خبر دیگر اینکه مقامات امنیتی ارزگان از کشته شدن یک عامل انتحاری در این ولایت خبر دادند.
سادات؛ سخنگوی والی ارزگان گفت: حدود ساعت ۱۰،  یک عامل انتحاری توسط نیروهای امنیتی کشته شد.
به گفته وی، این عامل انتحاری قصد ورود به ساختمان این ولایت را داشت که توسط محافظین شناسایی و در تیراندازی این نیروها از پای در آمد.
کشته شدن 3 شبه نظامی در ولایتهای لوگر و زابل وزارت کشور افغانستان اعلام کرد در عملیاتهای مشترک نیروهای افغانستان و بین المللی شش شبه نظامی طالبان کشته و زخمی شدند.
در عملیاتهای مشترک نیروهای امنیتی افغانستان و نیروهای بین المللی طی ۲۴ ساعت گذشته، سه شورشی طالبان کشته شدند.
در این عملیات ها که در ولایتهای زابل و لوگر با همکاری نیروهای ارتش و امنیت ملی و نیروهای ائتلاف انجام شد، سه شورشی زخمی و یک شورشی دیگر بازداشت شد.
همچنین در این عملیات ها مقداری مهمات و جنگ افزار توسط نیروهای پلیس کشف و ضبط شد.
از سوی دیگر حامد کرزای رئیس جمهوری افغانستان ضمن محکوم کردن حمله تروریستی در مقابل کنسولگری هند در شهر جلال آباد، گفت: دشمنان افغانستان نشان دادند که به هیچ دین و آئینی پایبند نیستند.
انفجار مقابل کنسولگری هند در ولایت ننگرهار ۳۰ کشته و زخمی بر جای گذاشت.

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان