۱۰/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۹ شنبه

صبح قزوین باید به طراحان مد و لباس یارانه تعلق بگیرد
کد خبر: ۸۰۱۷ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین:

باید به طراحان مد و لباس یارانه تعلق بگیرد

شفیعی ها: وقتی مدل لباسی را طراحی کردیم بحث قیمت مطرح می شود و بعد عرضه آن بنابراین باید با پرداخت یارانه به عرضه لباس با هویت ایرانی - اسلامی کمک شود.

باید به طراحان مد و لباس یارانه تعلق بگیرد
به گزارش صبح قزوین محمد حسن شفیعی ها مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار صبح قزوین ابراز داشت: باید از تولید کنندگان و طراحان مد و لباس در کشورحمایت شود تا ما بتوانیم الگوهایی را در کشور برای جوانان خود داشته باشیم.
وی تأکید کرد:هم اکنون به دلیل آزاد بودن ارتباطات دردنیای امروز وامکان ارتباط گیری از طریق اینترنت و ماهواره چشم دختران وپسران ما از مدل های غربی پر شده است.
این در حالی است که دست ما در داخل کشور خالی است، از این رو باید برای جبران آن درداخل فعالیت هایی را انجام دهیم.
شفیعی ها ادامه داد: از لحاظ اخلاقی و فرهنگ ایرانی- اسلامی نباید به هر نوع الگویی که از آن سوی آب ها می آید تن داد.
 برای مقابله با تبلیغات حجیم و وسیع بیگانگان باید الگوهایی برای خود داشته و روی پای خود بایستیم؛ بر گزاری نمایشگاه های مد و لباس درسطح شهرمی تواند یاری رسان ما در این راه باشد.
وی به وظیفه دولت درباب حمایت از طراحان تاکید و اظهار داشت: باید یارانه هایی به طراحان مد و لباس داده شود تا عرضه لباس بهتر شود، در نتیجه این باعث خواهد شد که قیمت ها کاسته شود.
باید در این خصوص تدبیری اندیشه شود.
مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین تصریح داشت: ما تا کنون نمایشگاهی برای عرضه محصولات مد ولباس در استان نداشته ایم، از این رو طبیعی است که این طرح ها به صورت زنجیره هایی به هم پیوسته باشند چرا که وقتی مدل لباسی را طراحی کردیم بحث قیمت مطرح می شود و بعد عرضه آن.
بنابراین باید با پرداخت یارانه به عرضه لباس با هویت ایرانی - اسلامی کمک شود.
وی به اقدامات اداره تابعه خود در هفته عفاف و حجاب اشاره کرد و ادامه داد: یکی از برنامه های که ما در این هفته به مناسبت هفته عفاف و حجاب داریم این است که محصول 2 نمایشگاهی که در طی 6 ماه گذشته در مورد مد و لباس داشته ایم را در غالب یک نمایشگاه عرضه کنیم.
شفیعی ها ادامه داد: در کنار این نمایشگاه، همایش و سمینار یک روزه با موضوعیت عفاف و حجاب هم برگزار می شود.
ما در این برنامه از اساتید و مسئولان مطرح تهران استفاده خواهیم کرد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین اذعان داشت: این نمایشگاه فرصت خوبی است که در حوزه لباس و مد کار صورت بگیرد تا ظرفیت بومی استان فعال شود.
اگر در این عرصه متمرکز شویم در داخل استان هم حرفی برای گفتن خواهیم داشت.
شفیعی ها خاطر نشان کرد: آنچه در غالب عفاف و حجاب نیاز داریم ایجاد تعریفی از نوع پوشش می باشد تا آنچه نگاه جوانان، زنان ومردان راجع به نوع پوشش دارند با توجه به فرهنگ ایرانی و اسلامی باشد.
وی تاکید کرد: اگر این تعریف برای عموم مردم جا افتد و مورد قبول قرار گیرد بخش زیادی از معضل بد حجابی ترمیم و اصلاح می شود.
نباید خود را قانع کنیم که اقدامات ما فقط در این هفته کافی است، بلکه باید در طی سال کار صورت گیرد، این کارگاه مد و لباس که در استان خواهیم داشت بر این پایه می باشد.
انتهای خبر/2004

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان