۲۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۶ یکشنبه

صبح قزوین محمدی گلپایگانی; شما امروز سربازان امام زمان(عج) هستید
کد خبر: ۶۲۶۳۹ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۵/۳۱ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

محمدی گلپایگانی; شما امروز سربازان امام زمان(عج) هستید

رئیس دفتر مقام معظم رهبری در آیین افتتاحیه سال تحصیلی جدید حوزه علمیه مروی گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی شدیداً به طلاب عالم، عادل و درس‌خوانده نیاز دارد که نه تنها ایران بلکه همه جای جهان را پوشش دهند.

محمدی گلپایگانی; شما امروز سربازان امام زمان(عج) هستید

به گزارش گروه فرهنگی « صبح قزوین »، آیین افتتاحیه سال تحصیلی جدید حوزه علمیه مروی صبح امروز (شنبه 31 مرداد) با حضور آیت‌الله احمد محسنی گرکانی تولیت این حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، آیت‌الله محمدحسن اصطهباناتی و آیت‌الله جعفری اراکی از اساتید پیشکسوت حوزه علمیه تهران، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی معاون قوه قضائیه، حجت‌الاسلام سعید مهدوی‌کنی و سایر مدیران مدارس علوم دینی تهران برگزار شد.

 

حجت‌الاسلام محمدمهدی اسلامی قائم‌مقام تولیت مروی در ابتدای این مراسم به حاضرین خیرمقدم گفت و به جای خالی آیت‌الله مهدوی‌کنی در این مراسم اشاره کرد.

 

* اهمیت علم‌آموزی در اسلام

 

در ادامه، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی ضمن تبریک دهه کرامت خطاب به حاضران گفت: بنای حوزه علمیه مروی از ابتدا بر تقوا بنا نهاده شده و هم‌اکنون نیز از مدارس کوشا و فعال در امر تهذیب و تحصیل طلاب در تهران است.

 

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به آیه شریف «رب زدنی علما» و تأکید بر جایگاه والای علم‌آموزی گفت: خداوند در جنگ بدر مسلمانان را پیروز کرد و تعدادی از کفار اسیر شدند. پیامبر(ص) اعلام کردند هر کس می‌خواهد اسیرش آزاد شود باید دیه‌اش را بپردازد و کسی که قادر به پرداخت پول نیستند، باید 10 مسلمان بی‌سواد را باسواد کند تا آزاد شود. چنین اتفاقی در هیچ کجا رخ نداد که بهای آزادی اسیر، علم‌آموزی باشد. این نشانگر اهمیت علم‌آموزی در اسلام است.

 

وی خطاب به طلاب گفت: برای بهره‌وری شما از علوم اسلامی زحمات زیادی کشیده شده و می‌شود، بنابراین باید بیشترین کوشش این باشد که از وقت بهترین استفاده را برد و در کنار تحصیل به تهذیب هم پرداخته شود که خداوند فرمود: «یزکیهم و یعلمهم الکتاب»‌.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی به مقایسه شرایط کنونی با قبل از پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت و افزود: شما امروز سربازان امام زمان(عج) هستید. طلبه حوزه علمیه در هر جا باید از مظاهر گناه به هر طریق ممکن پرهیز کند و خودسازی داشته باشد.

 

* آرزویی که به گور می‌رود!

 

رئیس دفتر مقام معظم رهبری در ادامه اظهار داشت: این داستان «برجام» را که این روزها ورد زبان است ـ‌ جدای از اینکه چه شود ـ حتماً شنیده‌اید. از نحوه مذاکرات و سؤال و جواب‌هایی که کنگره از مذاکره‌کنندگان آمریکایی پرسید کاملاً مشهود است که اینها نه تنها می‌توانند جمهوری اسلامی را تحمل کنند، بلکه آرزوی‌شان این است که دیگر حکومتی به نام جمهوری اسلامی در ایران نباشد و شرایط به‌مانند زمان شاه برگردد که البته این آرزو را به گور خواهند برد!

 

محمدی گلپایگانی افزود: البته هستند کسانی که قبله‌شان به سمت واشنگتن است ـ همیشه بوده‌اند و هنوز هستند ـ‌ اما توده مردم دیگر آن هیمنه سابق را برای آمریکا متصور نیستند. باید بیدار بود و بیدار کرد! طلاب باید در کنار تحصیل و تهذیب اطلاعات روزآمد داشته باشد و دارای آن بصیرتی باشند که رهبر انقلاب فرمودند.

 

رئیس دفتر مقام معظم رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جنایات داعش گفت: آیا آنچه اسلام گفته این است؟! سیدحسن نصرالله جمله‌ای دارند که می‌گویند مشکل داعشی‌ها، مشکل اعتقادی است و اینها در تعلیمات محمدبن عبدالوهاب، ابن‌تیمیه و خوارج ریشه دارد. داعش، جبهةالنصره و تکفیری‌ها سر در آخور آمریکا و اسرائیل دارند و آن‌ها از این موضوع شاد هستند، چون مسلمانان به جان هم افتاده‌اند و یکدیگر را می‌کشند.

 

وی تأکید کرد: نظام مقدس ما شدیداً به طلاب عالم، عادل و درس‌خوانده نیاز دارد که نه تنها ایران که همه جای جهان را پوشش دهند.

 

محمدی گلپایگانی خاطرنشان کرد: من قبل از انقلاب در مدرسه مروی آمده بودم و دیگر نیامدم تا سال گذشته که مراسم معارفه آیت‌الله محسنی گرکانی بود؛ اصلاً این مدرسه را نشناختم، بس که آباد و پویا شده بود و اینها هم از زحمات آیت‌الله مهدوی‌کنی بود که جا دارد در پایان از ایشان و خدماتشان یاد کنیم.

 

*قدر نعمت امنیت را بدانیم

 

در بخش از این مراسم، طلاب ممتاز مدرسه علمیه مروی و مدارس تابعه تجلیل شدند.

 

آیت‌الله محسنی گرگانی در بخش پایانی این مراسم در سخنانی کوتاه خطاب به طلاب گفت: گمان نکنید اگر موفق به تحصیل در حوزه  علمیه شده‌اید، اتفاقی بوده است، بلکه توفیق حاصل شده که از خیل عظیم جوانان، شما وارد این عرصه شده‌اید.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به امنیت حاکم به کشور اشاره کرد و افزود: دشمن ولایت فقیه را هدف گرفته است، چون ایران یکپارچه و متحّد است، بنابراین باید هوشیار باشیم و قدر نعمت امنیت را بدانیم.

 

منبع: فرهنگی خبرگزاری دانشجو

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان