۱۶/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۳/۰۴ جمعه

صبح قزوین سیاست ما تنش‌زدایی و اعتمادسازی با دنیاست/دنبال جنگ نیستیم
کد خبر: ۶۱۹۶۴ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۵/۳۱ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

سیاست ما تنش‌زدایی و اعتمادسازی با دنیاست/دنبال جنگ نیستیم

رئیس‌جمهور گفت: آرمان ما آرمان دفاع است نه جنگ؛ دین و نظام ما مردم‌سالار است و به دنبال جنگ نیستیم، صنعت دفاعی یک کشور نشان از نوع آرمان آن کشور دارد.

سیاست ما تنش‌زدایی و اعتمادسازی با دنیاست/دنبال جنگ نیستیم

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری صبح قزوین ، حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان صبح امروز در مراسم گرامیداشت روز صنعت دفاعی که در وزارت دفاع برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: از بازدیدی که در سال گذشته داشته‌ام تا به امروز که به این وزارتخانه آمدم و از دستاوردهای جدید صنعت دفاعی بازدید کردم در طول این یک سال حرکت پرشتابی به سمت خودکفایی در نیازهای نیروهای مسلح وجود داشته است.

وی افزود: اینکه در راستای دستیابی به دستاوردهای صنعت دفاعی، وزارت دفاع و معاونت فناوری ریاست‌جمهوری با هم تشریک مساعی دارند و فعالیت آنها هم افزایی دارد خشنود کننده است.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: صنعت دفاعی منحصراً در آن بخش‌هایی که دارای اسرار نظامی است باید ویژه وزارت دفاع و در بعضی بخش‌ها ویژه نیروهای مسلح باشد اما در بقیه امور باید از دستاوردهای صنعتی بیرون هم استفاده کنیم و این صنعت را به بخش بیرون وزارت دفاع به خصوص بخش غیردولتی منتقل کنیم و این به نفع نیروهای مسلح و صنعت کشور است.

روحانی خاطرنشان کرد: در بسیاری از صنایع و تحولات علمی آغازشان از سوی نیروهای مسلح بوده و ابتدا برای تأمین نیازهای نیروهای مسلح بوده است.

وی با بیان اینکه به طور مثال تمام تحولات که در حوزه ارتباط شاهد هستیم شروعش از نیروهای مسلح بوده است، گفت: در بسیاری از بخش‌های دیگر از جمله الکترونیک، هوافضا و دریایی تماماً شروع‌شان از نیروهای مسلح بوده است.

رئیس دولت یازدهم تأکید کرد: بنابراین نیروهای مسلح ما ضمن ایجاد یک فکر و ایده باید قادر باشند در مقام اجرا درست تقسیم‌بندی کنند، توانمندی است که شما بتوانید نیازهای خودتان را دسته‌بندی کنید و آن بخش‌هایی  که باید به بیرون سفارش دهید در اختیار آنها قرار دهید و از محصول آنها استفاده کنید البته مونتاژ نهایی برعهده خودتان است و این روشن است.

روحانی با بیان اینکه این کار هم اکنون در وزارت دفاع آغاز شده است، افزود: ما باید بتوانیم کل صنعت کشور را با صنعت دفاعی در جاهایی که نیاز است ترکیب کنیم تا کنار هم قرار بگیرند تا ما بتوانیم به خوبی از کشور دفاع کنیم.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: سال‌ها طول کشید که از کلمه جنگ به دفاع برسیم، قرن‌ها بحث جنگ و جنگ سالاری بود و هنگامی که اسلام به عنوان دین رحمت در شبه‌جزیره عربستان طلوع کرد و این آئین خود را برای جهانیان تبیین کرد به جای جنگ دفاع را قرار داد.

وی در ادامه سخنان خود گفت: در یک سال اخیر حرکت پرشتابی به سمت خودکفایی در تامین نیازهای نیروهای مسلح داشته‌ایم؛ نیروهای مسلح ما ضمن ایجاد یک فکر و ایده باید قادر باشند در مقام اجرا درست تقسیم‌بندی کنند و برخی از نیازهای خود را به بخش‌های بیرون از وزارت دفاع سفارش دهند.

روحانی ادامه داد: آرمان ما آرمان دفاع است نه جنگ؛ دین و نظام ما مردم‌سالار است و به دنبال جنگ نیستیم؛ صنعت دفاعی یک کشور نشان از نوع آرمان آن کشور دارد.

وی ادامه داد: صنایع دفاعی ما همواره صنایعی بوده که از سرزمین نظام و مردم و منافع ما دفاع کند ما اهل تجاوز نبودیم.

رئیس جمهور یادآور شد: ما اهل تجاوز نبوده و نیستیم، اساس راهبرد ما راهبردی بازدارنده و دفاعی است، سیاست ما سیاست تنش‌زدایی همگرایی و اعتمادسازی با دنیاست، سیاست تنش زدایی منافاتی با صنعت نظامی و قدرت دفاعی ما ندارد.

اداممه دارد...

منبع: سیاسی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان