۱۲/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۳۱ دوشنبه

صبح قزوین انفجار در مسجد ولایت «غزنی» افغانستان ۱۰ کشته برجای گذاشت
کد خبر: ۶۰۱۲ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

انفجار در مسجد ولایت «غزنی» افغانستان ۱۰ کشته برجای گذاشت

انفجار مواد منفجره پنهان شده در مسجدی در منطقه «اندر» ولایت «غزنی» افغانستان ۱۰ نفر را به کام مرگ کشاند.

انفجار در مسجد ولایت «غزنی» افغانستان ۱۰ کشته برجای گذاشت
به گزارش صبح قزوين به نقل از خبرگزاری «بست باستان»، بر اثر انفجار مواد منفجره پنهان شده در مسجدی در منطقه اندر ولایت غزنی 10 تن کشته و 15 نفر دیگر زخمی شدند.
به گفته مقامات محلی ولایت غزنی، بر اثر انفجار هزاران کیلوگرم مواد منفجره پنهان شده توسط طالبان در یک مسجد، تلفات و خسارت‌های سنگینی به مسجد، نمازگزاران و خانه‌های اطراف این مسجد وارد آمد.
«محمدعلی احمدی» معاون والی غزنی با تأیید این خبر گفت که این انفجار بزرگ، پس از ادای نماز عشاء در مسجد روستای «علی جان» منطقه اندر ولایت غزنی رخ داده و در نتیجه انفجار 3 محموله مواد منفجره که برابر با هزاران کیلو مواد منفجره بود، هشت نفر از اعضای طالبان و 2 نمازگزار کشته و 15 نمازگزار دیگر زخمی شدند.
احمدی اظهار داشت: افراد «ملا نسیم» از فرماندهان محلی طالبان در این مسجد نماز می‌خواندند که انفجار رخ داده است؛ گفته می‌شود که ملا نسیم نیز در بین کشته‌شدگان است.
این مقام محلی افزود: این مقدار مواد منفجره به هدف انتقال به دیگر نقاط افغانستان توسط طالبان در داخل مسجد قرار داده شده بود که به صورت اتفاقی منفجر شده است.
وی گفت: این انفجار بسیار قوی بوده و مسجد و خانه‌های اطراف آن تخریب شده‌اند.
این مقام افغان از انتقال زخمی‌های این رویداد نیز به بیمارستان خبر داد، مقامات بیماستانی حال برخی از زخمی‌ شدگان را وخیم گزارش کردند.
منطقه اندر از مناطق ناآرام ولایت غزنی است که مردم این منطقه نخستین بار قیام خود را علیه طالبان آغاز کردند.
طالبان تا کنون در خصوص این رویداد اظهار نظر نکرده است.
در خبر دیگری از استان غزنی آمده است: در درگیری بین نیروهای دولتی به شبه نظامیان طالبان در ولایت غزنی، 16 شبه نظامی و یک فرمانده پلیس محلی کشته شدند.
احمدی معاون والی غزنی در گفتگو با «تلویزیون 1» اعلام کرد که این درگیری صبح امروز در منطقه «گیلان» این استان رخ داد.
طالبان روز گذشته نیز در حمله‌ای گروهی به مهمانخانه کارمندان سازمان ملل متحد در افغانستان(یوناما) منجر به کشته شدن 2 تن و زخمی شدن 13 تن دیگر شدند.
انتهای پیام

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان