۲۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۵ شنبه

صبح قزوین محمدیه و ناحیه شهری مهرگان نیازمند توجه بیشتری از سوی مسئولین است
کد خبر: ۵۱۸۶۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۵/۲۱ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

شهردار محمدیه در مراسم تجلیل از خبرنگاران:

محمدیه و ناحیه شهری مهرگان نیازمند توجه بیشتری از سوی مسئولین است

شهردار محمدیه در مراسم تجلیل از خبرنگاران گفت: شهر محمدیه و ناحیه شهری مهرگان دارای مشکلات عدیده ای است که نیازمند توجه بیشتری از سوی مسئولین است.

محمدیه و ناحیه شهری مهرگان نیازمند توجه بیشتری از سوی مسئولین است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، مراسم تجلیل از خبرنگاران بخش محمدیه با حضور اعضای شورای شهر این بخش و شهردار محمدیه در دفتر شهرداری شهر محمدیه برگزار شد.
علی کاظمی علی آبادی رئیس شورای شهر محمدیه در این مراسم با بیان اینکه آزادی عمل و حقوق صنفی خبرنگاران دو نکته ای است که باید جدی گرفته شود اظهار کرد: شخصی که فیلترها و مراحل کار خبرنگاری را پشت سر می‌گذراند خود به خوبی تشخیص می‌دهد که آزادی عمل وی در چه حدی است و چه مواردی را باید رعایت کند.
وی در ادامه افزود: برای اینکه خبرنگاران بدون دغدغه لازم بتوانند منعکس کننده مشکلات مردم باشند باید حقوق صنفی آنها از سوی دولت رعایت شود؛ البته امروز اهالی رسانه با مشکلات بسیاری دست و پنچه نرم می‌کنند که باید متولیان امر در این خصوص راهکار مناسبی ارائه دهند.
این مسئول اذعان کرد: شاید بسیاری از مشکلات در سطح شهر وجود داشته باشد که از چشم مدیران شهری به دور بماند و خبرنگاران به عنوان نمایندگان مردم که ارتباط نزدیکی به سطح جامعه دارند، می‌توانند با انعکاس آن زمینه حل مشکلات و پیشرفت شهر خود را فراهم کنند.
وی با بیان اینکه آزادی عمل به معنای سیاه نمایی در حرفه خبرنگاری نیست ابراز کرد: باید در جامعه خوبی‌ها و بدی‌ها در کنار هم دیده شود و هدف از مطرح شدن مشکلات حل آنها باشد و فقط به دنبال تیتر کردن معضلات جامعه نباشیم که زمینه ساز تشویش افکار عمومی خواهد شد.
رئیس شورای شهر محمدیه با تاکید بر انکه مسئولین شهری روحیه نقدپذیری خود را افزایش دهند بیان کرد: بین فعالیت شوراها در شهر و کار خبرنگاری اشتراکات زیادی وجود دارد؛ ما هم مشکلات مردم را شنیده و با مسئولین درمیان می‌گذاریم و هدف رفع مشکلات شهری برای بهبود زندگی مردم است.
حضور نیروهای متخصص و کارشناس برای مدیریت شهری محمدیه و مهرگان ضروری است
در ادامه این مراسم حسین بهزادپور شهردار شهر محمدیه با تبریک روز خبرنگار و تاکید بر اینکه تلاش خبرنگاران دیده می‌شود تصریح کرد: محمدیه به عنوان تنها شهری که زیرساخت شهری در آن رعایت شده است مورد توجه مسئولین قرار گرفته، اما شهرهای دیگر استان از روستا به شهر تبدیل شده اند.
وی در ادامه افزود: امروز رسالت مدیران شهری محمدیه سنگین است و این شهر با اینکه دارای ظاهری زیبا و آباد به نظر می‌رسد اما واقعیت این است که دارای مشکلات بسیاری است، متاسفانه شهر محمدیه در حوزه تقسیمات جغرافیایی وضعیت مناسبی ندارد و جایگاه خوبی با توجه به ظرفیت آن برایش تعریف نشده است.
این مسئول با بیان اینکه شهر محمدیه در حوزه‌های حمل و نقل، بهداشت و درمان و سرانه فضای سبز دارای مشکلات فراوانی است گفت: امروز ما یک بیمارستان برای ارائه خدکات به مردم شهر نداریم، پارک تمدن برای تفریح شهروندان محیط کوچکی است و پارک مناسب در شهر نداریم.
وی ادامه داد: با همه مشکلاتی که شهر محمدیه در حال به دوش کشیدن آن است یک ناحیه شهری با فضای 120 هزار نفر جمعیت را که امروز 50 هزار نفر در آن ساکن شده اند نیز به محمدیه اضافه شده است و بخش محمدیه در حال تبدیل شدن به دومین شهر استان است، اما آیا این توسعه شهری در محمدیه رخ داده است؟
شهردار محمدیه با بیان اینکه آیا شهر محمدیه ظرفیت و امکاناتش به اندازه ای کافی بوده که ناحیه شهری مهرگان به آن متصل شود تصریح کرد: این موضوع مشکلی است که است که امروز با ظرافت برای آن برنامه ریزی کرد تا تشویشی در شهر به وجود نیاید زیرا همه ابزار برای خدمات رسانی به شهری با این وسعت فراهم نیست.
وی در ادامه اضافه کرد: ابتدا باید در شهری که فکر می‌کینم ظر فیت و پتانسیل گسترش را دارد زیرساختها را آماده کنیم، سپس به دنبال اضافه کردن یک ناحیه شهری به آن باشیم، باید معضلات و مشکلات پیش روی شهر محمدیه منعکس شود تا هم با اصلاح نگاه مردم و متعادل کردن سطح توقعات آنها مدیران نیز برای پذیرش این سازندگی آماده شوند.
بهزادپور حضور نیروهای متخصص و کارشناس را برای مدیریت شهری محمدیه و مهرگان ضروری دانست و گفت: ما باید به دنبال فراهم آوردن منابع و آمادگی پذیرش این اداره کردن باشیم، با توجه به اینکه هنوز شهر محمدیه شهرستان نشده اما شهرداری در حال آماده کردن دستگاه‌های خدمات رسان و تجهیزات لازم است زیرا با گسترش شهر انتظار مردم افزایش می‌یابد.
وی ابراز کرد: در حال حاضر مسئولین از وضعیت شهر محمدیه غافل هستند، چرا باید برای شهری با جمعیت یکصد هزار نفری ظرفیت لازم ایجاد نشود؟
شهردار محمدیه در پایان اذعان کرد: ما به عنوان مدیران شهری آمادگی بزرگ شدن شهر را داریم؛ اما باید در حوزه خدمات شهری نیز این آمادگی فراهم شود.
انتهای پیام/9003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان