۲۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۵ شنبه

صبح قزوین حسینی; ۳ درصد سهمیه مختص معلولین/ اولویت فرزندان فرهنگیان/ حقوق بعد از گذراندن دوره یکساله در دانشگاه فرهنگیان پرداخت خواهد شد
کد خبر: ۴۹۵۲۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۵/۱۹ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

جزئیات آزمون استخدام آموزش و پرورش

حسینی; ۳ درصد سهمیه مختص معلولین/ اولویت فرزندان فرهنگیان/ حقوق بعد از گذراندن دوره یکساله در دانشگاه فرهنگیان پرداخت خواهد شد

حسینی مدیر کل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش گفت: طبق قانون ۳ درصد مجوزهای استخدامی باید به معلولین اختصاص داده شود. حقوق بعد از گذراندن دوره یکساله در دانشگاه فرهنگیان پرداخت خواهد شد.

حسینی; ۳ درصد سهمیه مختص معلولین/ اولویت فرزندان فرهنگیان/ حقوق بعد از گذراندن دوره یکساله در دانشگاه فرهنگیان پرداخت خواهد شد
سید حسن حسینی مدیر کل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش، در مصاحبه با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، در خصوص سهم استخدام مربیان پیش دبستانی توضیح داد: در سال 91 وزیر اصلاحیه ای به قانون تعیین و تکلیف معلمان حق التدیس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی ارائه کرد که در این تبصره عنوان شد که مربیان پیش دبستانی که با آموزش و پرورش سابقه همکاری دارند به شروط رشته تحصیلی، مدرک،جنسیت و نیاز منطقه ای اشخاص در آزمون استخدامی در اولویت قرار خواهند گرفت.
وی ادامه داد: در این آزمون ردیف های استخدامی آموزش و پرورش با توجه به نیازهای موردنظر در 54 رشته مختلف در مناطق مختلف کشور انجام می شود.

وضعیت مربیان پیش دبستانی

حسینی در مورد شرایط مربیان پیش دبستانی اضافه کرد: این مربیان در رشته های مورد نظر می توانند شرکت کرده و از اولویت استخدام برخوردار شوند. به ازای هر سال سابقه خدمتی که در آموزش و پرورش دارند، 2 درصد تا حداکثر 20 درصد به نمره آزمون آنها اضافه می شود و همچنین اگر بومی آن منطقه محسوب شوند 40 درصد امتیاز گرفته و از اولویت منطقه به شمار خواهند رفت.
وی بیان کرد: در آگهی استخدامی بوم تعریف شده و بومی های هر منطقه مشخص شده است. افرادی که بومی آنها بر اساس قانون مشخص می شود با ضریب 1 و 4 می توانند از آن استفاده کنند.
این مسئول در همین رابطه ادامه داد: این عوامل به این دلیل است که آموزش و پرورش بتواند از بومی هر منطقه استخدام کرده تا شاهد مشکلاتی نظیر نقل و انتقالات که باعث انباشت نیرو در مراکز استان ها است نباشد.

جذب نیرو در تهران

وی در پاسخ به میزان سهمیه تهران و نسبت جذب نیروها اظهار کرد: در سراسر کشور 60 درصد نیروهای آموزش و پرورش زن و 40 درصد را مرد تشکیل می دهد، این توزیع نیرو در شهر تهران بسیار بیشتر بوده به طوری که قریب به 80 درصد نیروها را زن و مابقی را مردان تشکیل می دهند در نتیجه در لایحه استخدام نمی توانیم اولویتی برای استخدام زن قائل شویم. بنابراین در شهر تهران مازاد نیرو در جنسیت زن وجود دارد به همین دلیل نیروهای تقاضایی در این استخدام، مرد خواهند بود.

سهمیه معلولین در آزمون استخدامی

مدیر کل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش در خصوص سهمیه معلولین در این آزمون توضیح داد: طبق قانون 3 درصد مجوزهای استخدامی باید به معلولین اختصاص داده شود. 150 ردیف استخدامی سهمیه معلولین است اما آنها باید در آزمون شرکت کنند؛ مضاف بر اینکه باید طبق قانون شرایط معلولیتشان به شکلی باشد که شرایط کاری را که می خواهد به آنها ارجاع داده شود را داشته باشند.
وی افزود: این شرط قانونی است که هر فردی با هر معلولیتی نمی تواند استخدام شود. باید معلول بوده و شرایط کار معلمی را نیز داشته باشند.

سایر سهمیه ها

حسینی در مورد سهمیه فرزندان فرهنگیان گفت: سهمیه فرزندان فرهنگیان به این شکل است که چنانچه شرایط مساوی در آزمون و مصاحبه داشته باشند اولویت با این عزیزان خواهد بود.
وی در خصوص سایر سهمیه ها توضیح داد: طبق قانون 25 درصد سهمیه استخدامی دستگاه های اجرایی به فرزندان شهدا، جانبازان بالای 25 درصد و بالاتر، اسرا و افرادی که حداقل 3 سال سابقه مجاهدت دارند تعلق می گیرد. این موضوع نیز در آموزش و پرورش رعایت شده اما به دلیل گستردگی و پراکندگی مجوزهای استخدامی در کشور، آمار از بنیاد شهید گرفته شده و لیست اسامی در روزهای آتی به ما داده خواه شد، در نهایت با هماهنگی این بنیاد به استان ها اعلام خواهد شد.
وی در این مورد متذکر شد: تمامی این شرایط طبق قانون برای تمامی ارگان ها ثابت بوده و آموزش و پرورش نیز از این امر مستثنی نخواهد بود.
این مسئول در پاسخ به این سوال که تعداد نیاز مدارس استثنایی بسیار بیشتر از تعداد جذب آنها اعلام شده گفت: مجوز برای 5000 نفر صادر شده است. آموزش و پرورش در بخش های مختلف نیازهای زیادی دارد، ممکن است در بخش هایی مازاد وجود داشته باشد اما نیازها در بخش های کمتر توسعه یافته بیشتر بوده و در این مناطق استخدام بیشتر صورت خواهد گرفت. بیش از 125 از ردیف های استخدامی برای آموزگاران استثنایی درنظر گرفته شده که این سهمیه از سهمیه آموزگاران عادی مجزا است.

آزمون کتبی و مصاحبه حضوری

وی در خصوص آزمون مصاحبه حضوری بعد از آزمون کتبی توضیح داد: با توجه به قوانین سازمان مدیریت، از آزمون کتبی 3 برابر ظرفیتی که لازم است قبول خواهند شد و در مرحله بعد مصاحبه علمی و گزینشی از این افراد به عمل خواهد آمد.
حسینی ادامه داد: مجموع افرادی که در آزمون های کتبی و مصاحبه ای بالاترین نمره را کسب کنند برای دوره یکساله دانشگاه فرهنگیان معرفی خواهند شد. این دوره ها مرتبط با شغل معلمی است، یعنی نیاز است که افراد این دوره ها را بگذرانند تا بتوانند در آینده شغل خود را بهتر انجام دهند. بعد از گذراندن دوره یکساله، استخدام پیمانی آموزش و پرورش خواهند شد.
وی در پاسخ به این سوال که در دوره یکساله آموزش در دانشگاه فرهنگیان از حمایت های مادی آموزش و پرورش بهره خواهند برد یا نه گفت: تا زمانی که فرد استخدام نشده است نمی توانیم هزینه ای بابت آن پرداخت کنیم بعد از استخدام افراد در این سامان حقوق پرداخت خواهد شد.
این مسئول در پایان یادآوری کرد: متقاضیان شرکت در این آزمون بعد از قبولی و شرکت در دانشگاه فرهنگیان اگر بصورت رسمی یا قراردادی در یک ارگان دولتی کار می کنند باید فعالیت خود را با این سازمان ها قطع کنند.


انتهای پیام/7008




انتهای پیام/7008



دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان