۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین اختصاص يك ميليارد و ۵۰۰ ميليون تومان براي تجهيز ماشين آلات ايستگاه آتش نشاني محمديه
کد خبر: ۴۵۲۶۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۵/۸ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

شهردار محمديه خبر داد:

اختصاص يك ميليارد و ۵۰۰ ميليون تومان براي تجهيز ماشين آلات ايستگاه آتش نشاني محمديه

شهردار محمديه از هزینه یک میلیارد و پانصد میلیون تومانی برای مجهز کردن ایستگاه آتش نشانی شهر محمديه خبر داد و گفت: با این هزینه ماشین آلات سنگین و تجهیزات لازم را خریداری كرديم و نیروهای عملیاتی این اداره را با تلفیقی از تجربه و جوانی افزایش داديم.

اختصاص يك ميليارد و ۵۰۰ ميليون تومان براي تجهيز ماشين آلات ايستگاه آتش نشاني محمديه

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، با حضور اعضاي شورا و شهردار محمديه تجهيزات و ماشين آلات جديد آتش نشاني به بهره‌برداري رسيد و اعضاي شورا و شهردار از امكانات و تجهيزات ايستگاه آتش نشاني محمديه بازديد به عمل آوردند.

حسین بهزادپور شهردار محمدیه، در این مراسم با اشاره به اهمیت وجود اداره آتش نشانی در شهر اظهار کرد: هیچ واحد و سازمانی در شهرداری‌ها مهمتر از اداره آتش نشانی نيست.

وی در ادامه افزود: اداره آتش نشانی مجموعه ای است که به طور مستقیم با جان شهروندان سروکار دارد و فعالیت‌های آن شبیه حوزه‌های عمرانی نیست که اگر یک روز به تاخیر افتاد مشکلی در زندگی مردم ایجاد نشود.

شهردار محمدیه ادامه داد: همچنین در زمینه خدمات شهری مهمترین فعالیت پاکیزگی شهر است، اما اگر جمع آوری زباله یک روز به تاخیر بیفتد شاید یک معضل اجتماعی رخ دهد که با بهداشت و سلامت مردم ارتباط مستقیم دارد؛ اما جان مردم در این شرایط در معرض خطر قرار نمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه مجموعه آتش نشانی باید تجهيزات كاملي داشته باشد تا شهروندان با اطمینان به آن نیاز خود را برآورده كنند، اذعان کرد: برای داشتن یک اداره آتش نشانی کامل و مجهز عواملی وجود دارد که باید به صورت پیوسته و زنجیره‌وار در کنار هم وجود داشته باشد تا ارائه خدمات به صورت کامل صورت بگیرد.

این مسئول شهری با اشاره به امکانات مورد نیاز برای مجهز بودن یک اداره آتش نشانی ابراز کرد: اولین عامل وجود و حضور نیروی انسانی مناسب است که برای یک ایستگاه حداقل 21 نفر نياز است اما در حال حاضر آتش نشاني محمديه با حضور 12 نفر در هر شیفت که 36 نفر هستند و با همراهی فرماندهان كه 40 نفر خواهد بود اداره مي‌شود تا حداقل خدمات را به شهروندان ارائه بدهد.

وی در ادامه اضافه کرد: نیروهای آتش نشانی باید افراد زبده ای باشند که از لحاظ آمادگی جسمانی به پختگی لازم رسیده و همچنین دارای گواهینامه‌های لازم هم باشند؛ زیرا اعزام نیرو بدون داشتن تخصص لازم مسئولیت سنگینی برای فرماندهان به همراه خواهد داشت.

براي افزایش تخصص نیروها برنامه اعزام آتش‌نشانان را به خارج از کشور خواهیم داشت

بهزادپور، دومین عامل برای ارائه خدمات کامل آتش نشانی‌ها را وجود ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز در این اداره دانست و گفت: وجود خودروهای سنگین و متوسط و خودروی نجات و پیشرو باید زنجیره کاملی را در یک ایستگاه تشکیل دهد تا این ایستگاهها در خدمات دهی دچار مشکل نشوند.

وی تصریح کرد: در حدود 400 وسیله امدادی وجود دارد و حداقل 200 مورد آن ضرورت دارد که در ایستگاه‌های آتش نشانی تهیه شده باشد. نبود این وسایل در ایستگاه‌ها مانع انجام درست عمليات مي‌شود.

شهردار محمدیه با بیان اینکه از لحاظ استاندارد شهری برای هر جمعیت 50 هزارنفری وجود یک ایستگاه آتش نشانی ضروری است افزود: این ایستگاه باید از لحاظ موقعیتی در بهترین نقطه شهر قرار داشته باشد؛ یعنی دسترسی به مکان‌های مختلف شهری فراهم باشد به طور نمونه این ایستگاه باید برای چهار نقطه مختلف شهری در دسترس باشد.

وی عنوان کرد: شهرداری محمدیه برای تکمیل ارائه خدمات ایستگاه آتش نشانی مهرگان و رفع کاستی‌ها اقدامات لازم را انجام داده و در این 17 ماه گذشته از کمک‌ها به بهترین نحو استفاده شده است.

این مسئول از هزینه یک میلیارد و پانصد میلیون تومانی برای تجهیز ایستگاه آتش نشانی شهر محمديه خبر داد و گفت: با این هزینه ماشین آلات سنگین و تجهیزات لازم را خریداری كرديم و نیروهای عملیاتی این اداره را با تلفیقی از تجربه و جوانی افزایش داديم البته برای آموزش بهتر نیروها از اساتید کشوری بهره خواهیم گرفت.

وی با بیان اینکه براي افزایش تخصص نیروها برنامه اعزام آتش‌نشانان را به خارج از کشور داریم اذعان کرد: سعی شهرداری محمدیه فراهم آوردن حداقل‌ها در حد توان موجود در این اداره بوده است و اعضای این اداره باید کمبودها را با عشق به کار، ایثار و ازخودگذشتگی جبران کنند.

بهزادپور در پایان مطرح کرد: در حال حاضر نیرو و امکانات اداره آتش نشانی شهر محمدیه 70 درصد است و در کنار آن ما مسئولیت سنگینی به نام اداره آتش نشانی مهرگان را داریم و زیر نظر اداره آتش نشانی شهر محمدیه مدیریت می‌شوند که 7 نفر در هر ایستگاه مستقر شده اند که این استاندارد نیست؛ اما مطالبه از شهرداری بوده که این ایستگاه راه اندازی شود.

همچنین در ادامه این جلسه، علی کاظمی علی آبادی رئیس شورای شهر محمدیه، با تقدیر از عملکرد اعضای اداره آتش نشانی شهر محمدیه و ناحیه شهری مهرگان، وجود اداره آتش‌نشانی را از ضروری ترین ادارات این ناحیه برشمرد که مسئولین استانی باید توجه بیشتری نسبت به تهجیز آن داشته باشند.

انتهای پیام/2002

منبع: پوششی

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان