۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین انتشار ۱۰۴۰ میلیارد ریال اوراق اجاره با هدف افزایش تولید
کد خبر: ۴۴۶۲ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

انتشار ۱۰۴۰ میلیارد ریال اوراق اجاره با هدف افزایش تولید

مدیرعامل شرکت نفت پارس از انتشار ۱۰۴۰ میلیارد ریال اوراق اجاره این شرکت از امروز با هدف کاهش هزینه‌ مالی و افزایش تولید خبر داد.

انتشار ۱۰۴۰ میلیارد ریال اوراق اجاره با هدف افزایش تولید
به گزارش صبح قزوین به نقل از فارس،‌ علی صادقی مجرد امروز طی نشست خبری در شرکت تأمین سرمایه امین، از انتشار اوراق اجاره در شرکت نفت پارس به عنوان اولین شرکت بورسی ایران خبر داد.
وی در تشریح تأثیر انتشار اوراق اجاره اظهار داشت: هدف از انتشار این اوراق کاهش هزینه‌ مالی شرکت و افزایش تولید است.
صادقی ‌مجرد با تأکید بر اینکه انتشار اوراق صکوک موجب بهبودی ساختار مالی و افزایش سرمایه در گردش شرکت است، توضیح داد: به دلیل ماندگاری و ثبات بالای منابع حاصل از انتشار اوراق، شرکت قصد دارد، تا با مدیریت بهینه نقدینگی سودآوری مطلوبی را عاید سهامداران کند.
مدیرعامل شرکت نفت پارس اظهار داشت: این شرکت طی سه سال گذشته از سودآوری مطلوبی برخوردار بوده است و با مدیریت مناسبی که در سال گذشته درباره ترکیب سند محصولات، افزایش بهره‌وری و کاهش قیمت تمام‌شده داشت، توانست در سال گذشته از رشد سودآوری چشمگیری نسبت به سال 90 برخوردار شود، به گونه‌ای که با توجه به چشم‌انداز روشن قصد دارد، با همین روند به رشد سودآوری خود در سال جاری ادامه دهد.
صادقی‌ مجرد افزود: حجم اوراق یک‌هزار و 40 میلیارد ریال و مبلغ اسمی هر ورقه یک میلیون ریال است.
مدیرعامل شرکت نفت پارس تصریح کرد: نرخ اوراق 20 درصد سالانه که حق اجاره در دوره‌های سه ماهه پرداخت می‌شود.
وی اضافه کرد: ضامن سودآوری کنسرسیومی متشکل از بانک سرمایه و بانک رفاه بوده و متعهد به پذیره‌نویسی و بازارگردانی شرکت تأمین سرمایه است.
صادقی مجرد یادآور شد: شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه عامل پرداخت سود و اصل اوراق و سررسید هستند.
مدیرعامل شرکت نفت پارس اضافه کرد: مبالغ پرداخت درآمد اوراق اجاره سه ماهه بوده و از امروز منتشر شده است.
صادقی مجرد تأکید کرد: سهامداران حقوقی می‌توانند تا 10 میلیارد تومان معادل یک‌صد هزار ورقه خرید داشته باشند.
مدیرعامل شرکت نفت پارس یادآور شد: همچنین سهامداران حقیقی می‌توانند 50 میلیارد تومان خرید داشته باشند و خریدهای بیشتر با تأیید بازارگردان خواهد بود.
وی یادآور شد: با توجه به اطلاعات قابل دریافت از سیستم اعتبارسنجی بانک مرکزی، شرکت نفت پارس از اعتبار بسیار بالایی در شبکه بانکی برخوردار است و تاکنون تسهیلات معوق نداشته است.
مدیرعامل شرکت نفت پارس تأکید کرد: با توجه به پتانسیل بالای سودآوری شرکت و برنامه‌ریزی‌های انجام شده هیچ مشکلی در پرداخت به موقع حق الأجاره (سود) اوراق در دوره‌های سه ماهه نداریم.
وی اضافه کرد: در مجموعه نفت پارس، توسعه پارافین‌سازی و گریس‌سازی جزو برنامه‌های هدف‌گذاری شده است و درآمد حاصل از انتشار این اوراق اجاره صرف اجرای این دو پروژه خواهد شد.
صادقی‌ مجرد با بیان اینکه عمده تأمین مالی، تأمین مالی طرح توسعه است، گفت: معرفی ابزارهای جدید از کارهای شرکت‌های تأمین سرمایه است.
مدیرعامل شرکت نفت پارس اظهار داشت: شرکت تأمین سرمایه امین از 730 میلیارد تومان اوراق اجاره فرابورس، 500 میلیون تومان را انجام داده است.
در ادامه این نشست، علی سنگینیان، اظهار داشت: پذیره نویسی 1040 میلیارد ریال اوراق اجاره به مبلغ اسمی هر ورقه یک میلیون ریال در حالی در بازار سوم فرابورس آغاز شد که شرکت تامین سرمایه امین تعهد پذیره نویسی و بازار گردانی آن را بر عهده دارد.
مدیر عامل شرکت تأمین سرمایه امین افزود: اوراق اجاره نفت پارس با نرخ سود 20 درصد سالانه به مدت چهار سال با پرداخت سود هر سه ماه یکبار منتشر شده و از شنبه 7 اردیبهشت ماه جاری پذیره نویسی می شود.
سنگینیان ادامه داد: با توجه به حضور دو ضامن بانکی و نیز بررسی و ارزیابی ریسک این اوراق توسط سازمان بورس و شرکت تأمین سرمایه امین، می توان گفت سرمایه گذاری در اوراق مذکور برای سرمایه گذاران به طور کامل بدون ریسک است.
وی افزود: برای فروش قبل از سررسید این اوراق اجاره نرخ جریمه در نظر گرفته نشده و با توجه به حضور بازارگردان در فرابورس، مشکلی از بابت نقدشوندگی برای آن وجود ندارد.
از این رو می تواند به سرمایه گذار این اختیار را ارایه کند تا افراد بدون دغدغه منابع مالی کوتاه مدت خود را در این ابزار سرمایه گذاری کنند.
انتهای پیام

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان