۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین طرف اصلی مذاکره با غربی‌ها ملت مبارز و قهرمان ایران است/ فرهنگیان مراقب باشند نزدیک انتخابات از آنها سوء استفاده نشود
کد خبر: ۴۳۵۷۴ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

امام جمعه قزوین:

طرف اصلی مذاکره با غربی‌ها ملت مبارز و قهرمان ایران است/ فرهنگیان مراقب باشند نزدیک انتخابات از آنها سوء استفاده نشود

امام جمعه قزوین: طرف اصلی مذاکرات با شما ملت مبارز و قهرمان ایران است.فرهنگیان عزیز امروز باید این بصیرت را داشته باشند که نزدیک انتخابات از آنها سوء استفاده نشود.

طرف اصلی مذاکره با غربی‌ها ملت مبارز و قهرمان ایران است/ فرهنگیان مراقب باشند نزدیک انتخابات از آنها سوء استفاده نشود
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین، حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی، امام جمعه قزوین در خطبه‌های این هفته نمازجمعه شهر قزوین با اشاره به میلاد حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان اظهار کرد: جوانی فرصت رشد و بالندگی است و به فرموده امام علی(ع) دل جوان شبیه زمین کشاورزی است که با بذر خود پرورش پیدا کرده و با بذر بد می‌سوزد.
وی در ادامه افزود: پیام ما به مسئولین این است که جوانان سه خواسته دارند، ابتدا کسب دانش و تربیت صحیح برای یک جوان، فراهم شدن شرایط شغل و فضای کار برای آنها و سوم هم ازدواج جوانان برای حفظ تقوا و پاکی آنها؛ پدران و مادران و مسئولین سد راه ازدواج جوانان نشوند.
این خطیب نمازجمعه  با اشاره به نزدیکی میلاد حضرت مهدی(عج) گفت: جهان هر روز بیشتر از گذشته هم در راستای شناخت فرهنگ مهدویت و شخص امام زمان(عج) و انتظار ظهور حضرت پیش می‌رود.
وی ادامه داد: فرهنگ مهدویت یعنی آینده جهان را بشناسیم یعنی فرهنگی که آینده جهان را تا ابدیت تشریح می‌کند، فرهنگ مهدویت یعنی آمادگی برای ظهور ارزش‌های معنوی، در این دوران همه انسانها از لحاظ ارزش‌های معنوی، عدالت و قسط به بلوغی می‌رسند که امام خود را می‌شناسند.
امام جمعه قزوین با بیان اینکه امام زمان(عج) امام انسان‌های دوستدار عدالت است ابراز کرد: اگر ما به جای مسابقه در کسب پست و مقام و تحصیل مال به دنبال کسب تقوا باشیم، ما منتظر امام هستیم و لیاقت حضور امام در ما به وجود می‌آید، هرکس تقوایش بیشتر باشد پیشوای زمین خواهد بود، نه کسانی که با ظلم به تهدید دیگرات مشغولند.
وی اذعان کرد: در اداره خدا در تغییر اوضاع و احوال هیچ شکی نداریم اما در این خصوص که جامعه اسلامی به صلاحیت حضور امام رسیده باشد، شک داریم.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین در ادامه با بیان اینکه از خردادماه سال ۴۲ تا سال ۵۶ یاران امام خمینی(ره) افزایش یافت بیان کرد: با این رویه خدای متعال به ما می‌گوید اگر شما در سال ۴۲ مانند سال ۵۷ عمل می‌کردید و آمادگی پذیرش حق را داشتید امام شما تبعید نمی‌شد شما در سال ۵۷ لیاقت حضور امام خمینی(ره) را پیدا کردید.
در مذاکرات هر نظری که خلاف تفکر امام، رهبری و اسلام باشد رد خواهیم کرد وی تصریح کرد: پس از ۱۵ سال مبارزه و ایجاد آمادگی مردم برای پذیرش انقلاب اسلامی، ملت ایران نشان دادند قضای سهل انگاری خود را در سال ۴۲ به جا آورده اند خدای متعال با مشاهده بلوغ مردم امام را به آنها برگرداند، در مورد جهان هم همینطور است اگر ملت‌ها در جهان قیام کنند آن موقع این لیاقت در مردم پیدا شده امام خواهد آمد.
عابدینی با بیان اینکه معتقدم در جهان نسیم محبت به امام حسین(ع) و ائمه اطهار وزیدن گرفته است تاکید کرد: این نسیم مهیاکننده ظهور منجی عالم بشریت است، امام فرمود ما انقلاب را به جهان صادر کردیم یعنی ما در حال زمینه سازی برای ظهور حضرت هستیم.
وی در ادامه اضافه کرد: به آمریکا و هم پیمانان آنها باید گفت طرف اصلی مذاکرات با شما ملت مبارز و قهرمان ایران است و رهبری حرف آخر را در خصوص مذاکرات خواهند زد، استکبار جهانی اگر این واقعیت را درک کند به تهدید ما نمی‌پردازد و هدفشان تسلیم تیم مذاکره کننده ایران نمی‌شود.
این خطیب نمازجمعه رهبری و ملت ایران را پشتیبان تیم مذاکره دانست و گفت: ما به هیچ عنوان تحت شیطنت‌های آمریکایی‌ها قرار نمی‌گیریم و هر نظری را که خلاف تفکر امام، رهبری و اسلام باشد رد خواهیم کرد.
وی در ادامه موضوع اعتراض فرهنگیان را خواسته مالی ندانست و اذعان کرد: آنها خواهان عدالت هستند به فرهنگیان می‌گویم کسی مخالف مطالبه به حق شما نیست بلکه مسئولین باید پاسخگوی خواسته‌های شما باشد و این نشانه بصیرت شماست که جوانان ما را برای دفاع از مرز و بوم تربیت کرده اید.
امام جمعه قزوین در پایان افزود: فرهنگیان عزیز امروز باید این بصیرت را داشته باشند که نزدیک انتخابات از آنها سوءاستفاده ابزاری نشود و بقیه آحاد جامعه نیز باید حرمت و کرامت فرهنگیان را حفظ کنند اگر این حرمت حفظ نشود ما مجبور می‌شویم برخی مسائل را با مردم در میان بگذاریم.
انتهای پیام/۲۰۰۲

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان