۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین قول دولت برای اجرایی شدن بیمه تکمیلی خبرنگاران/ امید خبرنگار نباید به بیمه دولتی باشد
کد خبر: ۴۳۵۴۷ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد قزوین خبر داد:

قول دولت برای اجرایی شدن بیمه تکمیلی خبرنگاران/ امید خبرنگار نباید به بیمه دولتی باشد

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد قزوین با بیان اینکه امید خبرنگار نباید به بیمه دولتی باشد گفت: قول دولت برای اجرایی شدن بیمه تکمیلی خبرنگاران قطعی است.  

قول دولت برای اجرایی شدن بیمه تکمیلی خبرنگاران/ امید خبرنگار نباید به بیمه دولتی باشد
مهدی احمدی، در گفتگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین، در خصوص اجرایی شدن بیمه خبرنگاران در سال جاری اظهار کرد: در رابطه با بحث بیمه خبرنگاران تهمیدات لازم اندیشیده شده است و اداره کل ارشاد استان در این زمینه به طور جدی وارد شده است.
وی در ادامه افزود: بیمه خبرنگاران در سال جاری اجرایی می‌شود و صاحب نشریه مکلف و موظف است خبرنگاران رسمی خود را بیمه کند؛ اگر صاحب نشریه ای در این راستا کوتاهی از خود نشان دهد به طور قطع با برخوردهای منطقی دستگاه مربوطه مواجه خواهد شد.
این مسئول اذعان کرد: در این یک ماه پیش رو پیگیری از سوی اداره ارشاد صورت می‌گیرد تا اگر صاحب نشریه ای در این زمینه عدول کرده است، برخورد داشته باشیم.
وی تصریح کرد: این فکر صحیح نیست گمان خبرنگار این باشد که دولت باید وی را بیمه کند، زیرا در این صورت وابسته به ادارات دولتی شده و این با تفکری که او را یک فرد مستقل در حوزه کاریش می‌داند، در تضاد است.
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد قزوین گفت: یک خبرنگار باید برای عموم جامعه روشنگری آزادانه داشته باشد و هیچ مسئولی نباید در برابر پاسخگویی شما طفره برود، پس وظیفه اصلی یک خبرنگار با گره خوردن وی با مباحث دولتی و وصل شدن به نهادهای سازمانی سازگار نیست.
وی با بیان اینکه نهادهای دولتی نمی‌توانند یک خبرنگار را بیمه کنند عنوان کرد: در این یک ماه حمایت جدی اداره ارشاد برای خبرنگاران اجرایی می‌شود تا نشریه ای نداشته باشیم که خبرنگاران خود را بیمه نکرده باشد، معاونت مطبوعاتی به صورت یارانه ای در این راستا کمک خواهد کرد.
احمدی در پایان بیان کرد: دولت قول داده است برای حمایت از خبرنگاران موضوع بیمه تکمیلی این قشر زحمتکش در سال جاری پیگیری شود.
انتهای پیام/۲۰۰۲

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان