۲۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۹ چهارشنبه

صبح قزوین اقدام تامل برانگیز سایت قزوین امروز در انتشار عکس یک ممنوع التصویر!/ حماسه سازی برای مَرد حماسه کُش
کد خبر: ۴۳۵۳۶ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

یادداشت روز؛

اقدام تامل برانگیز سایت قزوین امروز در انتشار عکس یک ممنوع التصویر!/ حماسه سازی برای مَرد حماسه کُش

نکته قابل توجه اقدام تامل برانگیز سایت قزوین امروز در انتشار عکس یک ممنوع التصویر سیاسی است که هنوز بحث‌ها و جنجال‌هایی در خصوص این موضوع ادامه دارد، حال این سوال مطرح می‌شود که آیا قانون ممنوع التصویر بودن یکی از چهره‌های سیاسی نباید از سوی همه رسانه‌ها رعایت شود؟

اقدام تامل برانگیز سایت قزوین امروز در انتشار عکس یک ممنوع التصویر!/ حماسه سازی برای مَرد حماسه کُش
صبح قزوین، عصر روز شنبه همزمان با سوم خردادماه، همایشی با حضور حجت الاسلام رسول منتجب نیا با عنوان " اصلاح طلبی در دوره اعتدال" و به همت اصلاح طلبان قزوین با حضور مسئولین کشوری این حزب در منزل حجت الاسلام قوامی نماینده سابق مجلس در دوره ششم برگزار شد.
SONY DSC نکته جالب و قابل تاملی که در پوستر تبلیغاتی این همایش به چشم آمد رونمایی از چهره مردی بود که چندین سال است در ممنوع التصویری به سر می‌برد و دست و پازدن‌های حامیان وی برای در صحنه نگه داشتن یاد و نام وی نتیجه بخش نبوده است.
بر کسی پوشیده نیست که سید محمدخاتمی به عنوان شخصیتی که هشت سال متوالی سکاندار جریان اصلاحات بود و با نشر شعارهای آزادی، گفتگوی تمدن‌ها نتوانست تعریف صحیحی از این شعارها ارائه دهد و به عنوان نردبانی برای رشد انحراف گونه تفکرات غربی در کشور شد.
گفتگوی تمدن‌های سید محمد خاتمی تقلید و رونویسی از طرح " گفتگوی فرهنگ‌های " فرح دیبا در دوران پهلوی بود؛ اما به جای اینکه همین گفتگوی تمدن‌ها عاملی برای صدور انتقال و تفکرات ایرانی- اسلامی شود با هجمه گفتمان اصلاح طلبی به سمتی پیش رفت که در حاکمیت خود دیگر آمریکا را "شیطان بزرگ" و "تروریست بالذات" که دیدگاه الهی حضرت امام(ره) بود، نمی‌دانست.
بلکه آمریکا در چشم اصلاح طلبان به یک کشور قدرتمند و پیشرفته تغییر ماهیت داده بود و در این راستا است که در حال حاضر مشاهده می‌کنیم که دولت یازدهم تحت شدیدترین فشارها از طرف تندورهای اصلاح طلب قرار گرفته است که تحت هر شرایطی مذاکرات هسته ای ایران با گروه ۵+۱ به نقطه پایانی برسد حتی با عبور از برخی خط قرمزها و به تاراج رفتن منافع ملی!! حربه بزرگ جناح دوم خرداد در ابتدای شروع به فعالیت خود واژه آزادی بود؛ اما به تدریج دو روی سکه خود را نشان داد که در یک روی سکه دین ستیزی و ارزش زدایی و در روی دیگر سکه دیکتاتوری، خشونت طلبی و ترور هر آزاداندیش دین مدار نقش بسته بود.
اصلاح طلبی به سردمداری پدر اصلاحات یعنی سید محمد خاتمی علیه دین و شریعت و ارزش‌های و آرمان‌های امام و رهبری یک چماق ساخت و آن را مکرر بر فرق ملت فرود آورد.
رئیس جمهور دوران اصلاحات در دوره خود می‌گفت:" اگر دین در مقابل آزادی بایستد درهم خواهد شکست و اگر عدالت هم در برابر آزادی ایستادگی کند درهم شکسته خواهد شد؛ همانگونه که در مشروطه این چنین شد.
" در فضای هشت ساله اصلاح طلبی در حوزه‌هایی چنان تندوری‌های رادیکالی صورت گرفت که روزنامه‌های زنجیره ای آن دوران امام حسین(ع) را متعلق به ۱۴۰۰ سال قبل که امروز کارایی ندارد و تفکر و آرمان‌های امام خمینی(ره) را به موزه تاریخ سپردند، مسائلی که حتی سید محمد خاتمی را دچار چالش‌های بزرگی کرد.
پس از پایان دوران موج سواری اصلاح طلبان و به چالش کشاندن آرمان‌ها و اهداف دینی نظام، سید محمد خاتمی همچنان به عنوان تنها مهره این جریان در صدر فعالیت‌های آنها قرار داشت و حتی پس از شکل گیری فتنه سال ۸۸ و نقش بی بدیل و خیانتکارانه خاتمی در حمایت از فتنه گران و ارتباط گیری هایی که با سازمان‌های خارج از کشور داشت، نتوانست برای این جریان موفقیتی کسب کند و تبدیل به مهره سوخته ای شد که تا به امروز فقط برای زنده بودن این جریان نامش یدک کشیده می‌شود.
در این میان با نزدیک شدن انتخابات مجلس دهم و خبرگان رهبری جریان دوم خرداد و اصلاح طلبان برای کسب کرسی‌های مجلس برای بار دیگر دست به دامان مهره سوخته و ممنوع التصویری چون خاتمی شده اند که شاید بتوانند در این عرصه طعم شکست را به اصوالگرایان بچشانند.
اما نکته قابل توجه اقدام تامل برانگیز سایت قزوین امروز در انتشار عکس یک ممنوع التصویر سیاسی است که هنوز بحث‌ها و جنجال‌هایی در خصوص این موضوع ادامه دارد، حال این سوال مطرح می‌شود که آیا قانون ممنوع التصویر بودن یکی از چهره‌های سیاسی نباید از سوی همه رسانه‌ها رعایت شود؟ ۱ (۱) چندی پیش هم یکی از سایت‌های اصلاح طلب استان متنی را در اعتراض به این ممنوع التصویری وی منتشر کرده بود که نشان از هم‌افزایی برخی رسانه‌ها در زمینه سازی برای چهره کردن این مهره سوخته دارد.
همایش " اصلاح طلبی در دوره اعتدال" نیز در راستای این پروژه حیات بخشی به مهره‌ایی است که اگرچه در ده سال گذشته ثابت کرده کارایی لازم را برای اصلاح طلبان ندارد؛ اما آنها با سواری گرفتن از این چهره قصد رسیدن به اهداف مدنظر خود را دارند.
اصلاح طلبان نظرشان این است که دولت بر موج اجتماعی که آنها ساخته اند سوار شده و نه از عقبه‌ای برخوردار است و پشتوانه اش ائتلافی شکننده است که اصولگراها از آن استفاده کرده اند.
پس اصلاح طلب‌ها به دنبال مدیریت انتخابات مجلس در دو حوزه هستند، یکی تسلط بر برخی استانداری‌های که امکان دارد و بالا بردن هزینه رد صلاحیت‌ها، همچنین اصلاح طلبان تندرو در پی استفاده کامل از دکتر روحانی هستند تا زمان پوست اندازی و ظهور جریان تندرو باشند نمونه این موضوع در قزوین، حرکت حجت الاسلام قوامی و وصل کردن خودش به خاتمی در برگزاری این همایش است.
انتهای پیام/۲۰۰۲

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان