۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین اعلام آمادگی ترکیه برای همکاری با وزارت کشور فلسطین
کد خبر: ۴۳۵۲ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

اعلام آمادگی ترکیه برای همکاری با وزارت کشور فلسطین

وزیر کشور ترکیه از آمادگی این وزارتخانه برای همکاری مشترک با همتای فلسطینی خود در نوار غزه و حمایت همه جانبه از آن خبر داد.

  اعلام آمادگی ترکیه برای همکاری با وزارت کشور فلسطین
به گزارش صبح قزوين به نقل از بخش ترکی مرکز اطلاع رسانی فلسطین، معمر گولر، وزیر کشور ترکیه در جریان دیدار با فتحی حماد، همتای فلسطینی خود در مقر وزارت کشور ترکیه در آنکارا خاطرنشان کرد که این کشور از هیچ تلاشی برای پذیرش فلسطین در سازمان ملل به عنوان طرف ناظر غیرعضو دریغ نکرد و به تلاش‌های خود برای عضویت دائمی فلسطین در این سازمان نیز ادامه خواهد داد.
  وی ضمن تاکید بر حمایت تمامی اقشار ملت ترکیه از مساله فلسطین، خواستار پایان یافتن هر چه سریعتر شکاف داخلی و تحقق آشتی ملی فلسطین شد و تاکید کرد که آنکارا تا زمان لغو کامل محاصره غزه به حمایت از ملت فلسطین و به ویژه ساکنان غزه ادامه خواهد داد.
  گولر همچنین اظهار داشت که ترکیه تعهدات رژیم صهیونیستی برای لغو محاصره غزه را پیگیری می‌کند و آنکارا هرگز به کمتر از لغو کامل حصر غزه راضی نخواهد شد.
  فتحی حماد نیز همتای ترکیه‌ای خود را در جریان اوضاع غزه و پایداری ساکنان این منطقه قرار داد و به تشریح اوضاع وزارت کشور و حملات به موسسات و مراکز وابسته به آن در جریان دو جنگ اخیر رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و نیز شهید و زخمی شدن تعدادی از کارمندان و مسئولان این وزارتخانه در این دو جنگ پرداخت.
  وی همچنین از سفر قریب الوقوع رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه به غزه در ماه مه آینده استقبال کرد و گفت: تمامی اقشار ملت فلسطین و دولت آن از این سفر استقبال می‌کنند.
وی همچنین از معمر گولر برای سفر به نوار غزه دعوت کرد.
فتحی حماد روز چهارشنبه در میان استقبال رسمی و باشکوه، وارد آنکارا پایتخت ترکیه شد.
در مراسم استقبال از حماد، "عزیز یلدرم" مشاور وزیر کشور ترکیه نیز حضور داشت و به حماد و هیات همراه وی خوش آمد گفت.
  انتهای پیام

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان