۲۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۴ جمعه

صبح قزوین قطار سریع‌السیر تهران- قزوین شاخص‌ترین پروژه سال جاری شهرداری/ پل غیرهم‌سطح قدس از ضروری‌ترین طرح‌ها برای رفع گره ترافیکی قزوین است
کد خبر: ۴۳۲۹۲ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

شهردار قزوین خبر داد:

قطار سریع‌السیر تهران- قزوین شاخص‌ترین پروژه سال جاری شهرداری/ پل غیرهم‌سطح قدس از ضروری‌ترین طرح‌ها برای رفع گره ترافیکی قزوین است

شهردار قزوین با بیان اینکه پل غیر هم‌سطح قدس از ضروری‌ترین طرح‌ها برای رفع گره ترافیکی قزوین است گفت: قطار سریع‌السیر تهران- قزوین شاخص‌ترین پروژه سال جاری شهرداری قزوین است.

قطار سریع‌السیر تهران- قزوین شاخص‌ترین پروژه سال جاری شهرداری/ پل غیرهم‌سطح قدس از ضروری‌ترین طرح‌ها برای رفع گره ترافیکی قزوین است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، مسعود نصرتی، شهردار قزوین در خصوص عملکرد شهرداری قزوین اظهار کرد: در رابطه با موضوع باغستان‌ها و باغ‌های استان یک مشکل مستمر وجود دارد و آن دو دسته بودن این باغات است.
وی در ادامه افزود: تعدادی از این باغستان‌ها سنتی و برخی نیز باغات در حریم(جدید) است که صحبت ما روی این باغات جدید می‌باشد؛ بخشنامه ای از طریق وزارت کشاورزی برای کل کشور صادر شده که باغات با مساحت حداقل ۱۵۰۰ متر مربع می‌توانند از شهرداری ۲۰ مترمربع بنا برای ساخت اتاق و انبار پروانه ساخت بگیرند.
شهردار قزوین با بیان اینکه در استان بررسی وضعیت حریم باغات جدید با تاخیر شروع شد گفت: در این مدت قرار شد ما یک دوره آزمایشی سه ماه تعیین کنیم تا افراد برای تعیین وضعیت باغ خود مراجعه کنند؛ اما تا به امروز دوماه از این اطلاع رسانی شهرداری گذشته و هیچ نامه ای برای پیگیری به دست ما نرسیده است.
وی اذعان کرد: شهرداری قزوین منتظر تعیین صدور حریم باغ برای متقاضیان است تا ما پروانه لازم را صادر کنیم، با سختگیری باغی برای آبادانی و انگیزه ای برای حفظ آن باقی نخواهد ماند؛ باید تصمیم گیری صحیح ما در استان در راستایی باشد تا مردم اقداماتشان منجر به اجرای قانون شود.
این مسئول گواهینامه‌هایی که شهرداری قزوین در زمینه عملکرد شهری به خود اختصاص داده است ابراز کرد: در زمینه مدیریت کیفیت و سیستم مدیریت محیط زیست و ایمنی و بهداشت شغلی صاحب گواهینامه ایزو شدیم.
وی تصریح کرد: ما از طریق مجمع جهانی شهرهای اسلامی و مسئولیتی که در آن داریم اجازه ممیزی شهری برای ایران و کشورهای خارج از ایران گرفتیم که این ممیزی مدیریت از لحاظ در اولویت قرار دادن شاخص‌های شهری برای شهرهای دیگر بسیار تاثیرگذار خواهد بود.
پروژه تقاطع قدس تا یک سال بعد آماده بهره برداری می‌شود نصرتی دو عامل کسب گواهینامه‌های بین المللی را رعایت جایگاه استاندارد و عملکرد مطلوب شهرداری دانست و گفت: کسب این گواهینامه‌ها یک رضایت عمومی در جامعه از عملکرد شهرداری قزوین در حوزه مدیریت شهری ایجاد می‌کند.
وی در خصوص پروژه غیرهمسطح قدس عنوان کرد: یکی از گره‌های ترافیکی و تقاطع‌های ضروری استان است که با به بهره برداری شدن این طرح به طور یقین تاثیر زیادی در کیفیت سرعت عبور و مرور شهری برای شهر قزوین در مسیر شرق به وجود خواهد آمد.
این مسئول در ادامه اضافه کرد: از دیدگاه مشاوران با اجرای کامل این طرح بخش اعظمی از مشکل ترافیک چعهار راه ولیعصر حل می‌شود؛ یعنی توزیع دسترسی و عبوری‌ها با این تقاطع ترافیکی، پازلهایی که باید در کنار هم قرار بگیرد در محور شرق نهایی خواهد شد و مشکلات امتداد پل ولایت و بلوار ۵۵ متری ابوترابی هم به پل سردار آزادگان وصل خواهد شد.
وی افزود: پروژه قدس یک قرارداد ۱۷ ماهه دارد که سه ماه آن سپری شده است و تا یک سال آینده آماده خواهد شد.
شهردار قزوین در ادامه به تشریح شاخص ترین پروژه سال جاری در قزوین پرداخت و اذعان کرد: راه اندازی قطار سریع السیر تهران به قزوین از بزرگترین پروژه‌های شهرداری قزوین است که اگر موفق شویم این طرح را با شهرداری تهران و کرج برنامه ریزی کرده و با مشارکت دولت به نتیجه برسانیم؛ یکی از اساسی ترین طرح‌ها برای استان است.
وی یادآور شد: این پروژه در بحث مالی قرار است از پیمانکاران خارجی در طرحی مشارکتی ساخته شود، دو استتان قم و اصفهان با داشتن ظرفیت‌های خوب در استان خود اما چندین سال است که این طرح را رشروع کرده اند و در حال راه اندازی قطار سریع السیر ۳۵۰ کیلومتری هستند.
این کارشناس شهری در پایان تاکید کرد: ما باید از ظرفیت پایتخت در همه حوزه‌ها بهره ببریم و به دنبال این هستیم که این طرح با مذاکره با شرکت‌های چینی به زودی کلید بخورد و استان قزوین از راه آهن با شیوه سریع السیر بهره مند شود.
انتهای پیام/۲۰۰۲

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان