۲۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۶ یکشنبه

صبح قزوین بازرسی‌های پیش‌بینی شده در بیانیه نباید موجب دسترسی بیگانگان به اسرار نظامی ما شود/ دولت از نظر مخالفان بیانیه به عنوان یک فرصت استفاده کند
کد خبر: ۴۲۵۴۱ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس:

بازرسی‌های پیش‌بینی شده در بیانیه نباید موجب دسترسی بیگانگان به اسرار نظامی ما شود/ دولت از نظر مخالفان بیانیه به عنوان یک فرصت استفاده کند

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با بیان اینکه باید نظرات مخالفان به عنوان یک فرصت استفاده شود گفت: عملکرد مسئولین دستگاه دیپلماسی ایران باید به نحوی باشد که نظارت و بازرسی‌های پیش بینی شده موجب دسترسی بیگانگان به اسرار نظامی ما نشود.

بازرسی‌های پیش‌بینی شده در بیانیه نباید موجب دسترسی بیگانگان به اسرار نظامی ما شود/ دولت از نظر مخالفان بیانیه به عنوان یک فرصت استفاده کند
داود محمدی در گفتگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین، در پاسخ به این سوال که توافق لوزان می‌تواند چه فرصت‌هایی برای کشور داشته باشد اظهار کرد: یکی از اصول دیپلماسی خلق شرایط و فرصت‌های جدید و مناسب برای توسعه کشور است.
وی در ادامه افزود: قطعاً هدف جمهوری اسلامی از مذاکرات هسته ای ایجاد بهترین فرصت برای توسعه فناوری علمی و پژوهشی و از میان بردن تحریم‌های ظالمانه کشورهای غربی، نشان دادن روحیه گفتگو محور و تعاملی جمهوری اسلامی است و مذاکره کنندگان کشورمان نیز تا کنون بر همین مدار حرکت کرده اند.
این نماینده مجلس در خصوص اینکه مسئولین دیپلماسی چطور باید از این فرصت‌ها به نفع منافع ملی استفاده کنند اذعان کرد: تفاهم نامه و بیانیه مطبوعاتی لوزان نیز در راستای ایجاد فرصت‌های مناسب برای کشورمان ارزیابی می‌شود و قطعاً این تفاهم نامه باید بتواند به بهترین نحو ممکن مصالح ملی کشورمان را در همه ابعاد تامین نماید.
وی تصریح کرد: عملکرد مسئولین دستگاه دیپلماسی ایران باید به نحوی باشد که نظارت و بازرسی‌های پیش بینی شده موجب دسترسی بیگانگان به اسرار نظامی ما نشود و کاهش سانتریفیوژها موجبات محدودیت تحقیق و توسعه دانش هسته ای را فراهم نسازد.
متن نهایی توافقنامه باید مدافع حقوق هسته ای ملت ایران باشد محمدی با بیان اینکه تغییر در شرایط فعلی هسته ای باید به گونه ای باشد که در صورت  بدعهدی طرف مقابل برگشت پذیر بودن اقدامات به سهولت و در کمترین زمان ممکن باشد ابراز کرد: به هرحال باید از زحمات تیم مذاکره کننده که راه بسیار مشکل و پیچیده ای را با موفقیت پشت سر گذاشتند و کار مشکلتر و پیچیده تری را پیش رو دارند صمیمانه تشکر کنیم.
وی ادامه داد: البته دستگاه دیپلماسی کشورمان کار بسیار مشکلتر و پیچیده تری را نیز پیش رو دارد که باید آحاد ملت با حمایت و پشتیبانی منسجم موجب قوت قلب این عزیزان را در ادامه میسر فراهم سازند.
این کارشناس سیاسی تاکید کرد: مذاکره کنندگان کشورمان نیز باید با بررسی انتقادات مطرح شده پیرامون این تفاهم نامه از نظرات مخالفان به عنوان یک فرصت استفاده نمایند تا متن نهایی بتواند به بهترین نحو ممکن حقوق هسته ای ملت مقاوم و سلحشور کشورمان را تامین کند.
وی همچنین در خصوص گزارش و مصوبات کمیسیون اصل ۹۰ در هفته ای که گذشت گفت: در نشست هفته گذشته کمیسیون اصل نود طرح توسعه تشکیلات و ساختار کمیسیون اصل یا همان تبدیل این کمیسیون به دیوان بررسی شد.
عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس افزود: موضوع نقشه راه و برنامه مدیریت کاری کمیته‌های ویژه این کمیسیون بررسی و مقرر شد که هر یک از کمیته‌ها در نشست آتی اولویت‌های اصلی خود را ارائه کنند.
وی در پایان اذعان کرد: همچنین در این جلسه ماده ۲۸ طرح اصلاح موادی از قانون آیین‌نامه داخلی مجلس مورد بررسی قرار گرفت که این ماده مربوطه به تشکیلات و ساختار کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی مجلس است.
انتهای پیام/۲۰۰۲

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان