۲۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۶ یکشنبه

صبح قزوین هدف دشمنان برداشته شدن مرحله‌ای تحریم‌های هسته‌ای است/ با لغو تحریم‌ها فرصت سرمایه‌گذاری در داخل و خارج از کشورمان ایجاد می‌شود
کد خبر: ۴۲۴۳۴ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

نماینده مردم آوج و بوئین زهرا در مجلس:

هدف دشمنان برداشته شدن مرحله‌ای تحریم‌های هسته‌ای است/ با لغو تحریم‌ها فرصت سرمایه‌گذاری در داخل و خارج از کشورمان ایجاد می‌شود

نماینده مردم آوج و بوئین زهرا در مجلس با بیان اینکه هدف دشمنان برداشته شدن مرحله‌ای تحریم‌های هسته‌ای است گفت: با برداشته شدن تحریم‌ها فرصت سرمایه گذاری در داخل و خارج از کشورمان ایجاد می‌شود، به خصوص در میدان‌های مشترک نفت و گاز می‌توان کنسرسیوم نفتی تشکیل داد.

هدف دشمنان برداشته شدن مرحله‌ای تحریم‌های هسته‌ای است/ با لغو تحریم‌ها فرصت سرمایه‌گذاری در داخل و خارج از کشورمان ایجاد می‌شود
روح الله عباسپور در گفتگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین، در خصوص فرصت‌هایی که بیانیه سوئیس برای کشورمان می‌تواند به ارمغان بیاورد اظهار کرد: بیانیه سوئیس موارد و چارچوب‌هایی را برای دهم تیرماه مطرح کرده است که دارای ابهامات، شبهات و راه فرار زیادی برای دشمنان ایران اسلامی است.
وی در ادامه افزود: در مواردی که ما تعهد و قرارداد کرده ایم موارد قطعی و قابل اجراست؛ اما مفاد قابل پذیرش از سوی آنها دارای شبهات و اما و اگرهای فراوانی است آنها معتقدند تحریم‌های به صورت مرحله ای وگام به گام برداشته می‌شود؛ اما مسئولین ما نظرشان این است که قرارداد شده تحریم‌ها به صورت یکجا همانند نظر رهبری برداشته شود.
نماینده قزوین در مجلس با انتقاد از اینکه هدف دشمنان برداشته شدن مرحله ای تحریم‌های هسته ای است اذعان کرد: یعنی در این شرایط دشمنان ما می‌توانند تحریم‌های جدید را اعمال کنند؛ مواردی چون حقوق بشر، حمایت از تروریست که در نگاه استکبار جهانی حمایت از حزب الله لبنان و سوریه و عراق، یمن به معنای ایجاد تحریم می‌باشد و موشک‌های بالستیک ابهام ایجاد کرده است.
وی ادامه داد: آژانس قصد دارد با بازدیدهای آزادانه خود از برنامه‌های هسته ای ایران که از نگاه آنها بحث موشکی و نظامی ما را هم در برمی‌گیرد، تعهد و راست آزمایی ایران اسلامی را مورد بررسی قرار دهد بعد؛ اگر تائید کردند تحریم‌های ما برداشته شود.
این کارشناس سیاسی ابراز کرد: غربی‌ها با توجه به اینکه فردو تا ۳۰ متر زیر زمین قرار دارد و احتمال حمله نظامی به آن را ندارند اما نطنز را این احتمال داده اند که امکان حمله نظامی به آن وجود داشته باشد، بنابراین با این رویکرد به کاهش اقدامات هسته ای در این سایت‌ها پرداخته اند، البته با توجه به قدرت کشورمان آنها توان حمله به ما ندارند.
کاهش قیمت ارز و افزایش ارزش پولی رویکرد مناسبی در راستای برداشته شدن تحریم‌هاست وی با بیان اینکه غربی‌ها تا به امروز رویکرد خبیثانه آنها را نسبت به ایران تغییر نداده اند تصریح کرد: با این رویکرد آنها نمی‌توان اعتمادی به آنها داشته باشیم تا دنبال فرصت خوبی بود؛ اما اگر آنها نسبت به برداشته تحریم‌ها و ادامه برنامه هسته‌ ای ایران و به رسمت شناختن حق غنی سازی صداقت داشته باشند یک گشایشی در کشور ایجاد شود.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس عنوان کرد: با برداشته شدن تحریم‌ها فرصت سرمایه گذاری در داخل و خارج از کشورمان ایجاد می‌شود، به خصوص در میدان‌های مشترک نفت و گاز می‌توان کنسرسیوم نفتی تشکیل داد تا با سرمایه گذاری شرایط اتصادی کشور پیشرفت کند.
وی کاهش قیمت ارز و افزایش ارزش پولی کشورمان را رویکرد مناسبی در راستای برداشته شدن تحریم‌ها دانست و گفت: بحث تجارت محصولات کشورمان که پایداری در تولید را ایجاد می‌کند را باید مسئولین کشور مدنظر قرار دهند.
نماینده مردم آوج و بوئین زهرا در ادامه افزود: تاکید رهبری بر اقتصاد مقاومتی دورن زا با نگاه به بیرون است و نگاه بیرون یعنی جدی گرفتن تجارت و صادرات محصولات داخلی کشور می‌باشد، ما باید از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های داخلی حمایت کنیم تا صادرات تقویت شود؛ زیرا این فضا می‌تواند تاثیر خوبی روی صنایع، فولاد و مس و آلومینیوم و خودرو داشته باشد.
وی ابراز کرد: تقویت در فضای دیپلماسی و در عرصه بین المللی با توجه به سوء استفاده‌هایی که از روابط تیره با کشورهای دیگر وجود دارد، ممکن است با این مذاکرات بهبود یابد.
عباسپور در خصوص نقش مجلس در نظارت و اعمال نظر به مذاکرات هسته ای کشورمان اذعان کرد: میدان اصلی در این موضوع دولت است و محور کار نیز در دستان وزارت امور خارجه و شورای امنیت است، مجلس فقط نقش نظارتی دارد البته در مواردی چون تائید توافقنامه و پروتکل الحاقی تا جایی که منافع ملی در میان است با دولت همصدا خواهد شد.
وی در پایان گفت: حمایت مجلس از دولت برای ادامه روند مذاکرات ادامه دارد؛ اما باید آنها با توجه به تاکید رهبری پاسخگوی مخالفین و منتقدین این بیانیه باشند تا با اطمینان خاطر بتوانند نظرات خود را در تیرماه مطرح کنند.
انتهای پیام/۲۰۰۲  

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان