۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین بخشی از وضعیت فرهنگی کشور تابع عملکرد مسئولین/ متاسفانه امروز حرمت پادشاه عربستان، رئیس جمهور و دولتمردان بیشتر از مقدسات دینی است
کد خبر: ۴۱۳۹۷ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

کوشکی در مصاحبه با صبح قزوین تصریح کرد

بخشی از وضعیت فرهنگی کشور تابع عملکرد مسئولین/ متاسفانه امروز حرمت پادشاه عربستان، رئیس جمهور و دولتمردان بیشتر از مقدسات دینی است

کوشکی با بیان اینکه بخشی از وضعیت فرهنگی کشور تابع عملکرد مسئولین گفت: متاسفانه امروز حرمت پادشاه عربستان، رئیس جمهور و دولتمردان بسیار بیشتر از مقدسات دینی است.

بخشی از وضعیت فرهنگی کشور تابع عملکرد مسئولین/ متاسفانه امروز حرمت پادشاه عربستان، رئیس جمهور و دولتمردان بیشتر از مقدسات دینی است
محمدصادق کوشکی در گفتگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین، در خصوص توهین اخیر روزنامه اعتماد به مبانی دین و اعتقادی شیعه اظهار کرد: دوستان وزارت ارشاد دولت تدبیر و امید تحولی در مفهوم مقدسات ایجاد کرده اند که در این راستا با عملکردهای مختلف در حال انجام وظیفه هستند.
وی در ادامه افزود: در نظر این عده حرمت پادشاه عربستان و مقامات دولت یازدهم و حتی مدیران معمولی آنها بیشتر و بالاتر از مقدسات است و در این راستا کوچکترین نقد را در برابر عملکرد ناثواب خود پذیرا نیستند.
این کارشناس فرهنگی اذعان کرد: در حال حاضر نشریه ای که نقد کوچکی را متوجه یکی از معاونین رئیس جمهور کرده است که آن نشریه را به استناد توهین به مقدسات توقیف کرده اند؛ یعنی یک هفته نامه به دلیل یک نقد کوچک باید تعطیل شود.
وی ادامه داد: اما وزارت ارشاد حاضر نشد روزنامه ای که ولایت امام علی(ع) را انکار کرده یا روزنامه ای که حکم الهی قصاص را غیرانسانی می‌خواند، توقیف کند؛ این رویکردها یعنی دولت تدبیر و امید یک فضایی را ایجاد کرده است که حکم الهی دیگر قداست لازم را ندارد بلکه حرمت رئیس جمهور و دولتمردان وی بسیار بیشتر از مقدسات دینی است.
استاد دانشگاه تهران با اشاره به توهین اخیر روزنامه اعتماد به ارزش‌های دینی تصریح کرد: امروز وضعیت برنامه ریزی‌های وزارت فرهنگ و ارشاد کشور به سمتی پیش رفته است که فضا برای هجمه رسانه‌ها فراهم شده است، نمونه آن هم عملکرد همین روزنامه در هجمه به اعتقادات و ارزش‌های شیعه است.
وی خاطرنشان کرد: اعتقاد مسئولین وزارت ارشاد در همین حد است که حرمت امام حسین(ع) در بین عده ای از مدیران فرهنگی ما شناخته شده نیست و با این نشریات برخورد لازم نمی‌شود و ما نمی‌توانیم اعتقاد مسئولین این وزارتخانه را تغییر دهیم.
کوشکی با بیان اینکه بخشی از وضعیت فرهنگی کشور تابع عملکرد مسئولین است ابراز کرد: اگر کار فرهنگی قوی در حال انجام است چرا باید شاهد رواج بی حجابی و افزایش طلاق و جرائم جنسی باشیم؟ چرا باید خیانت افزایش یافته باشد؟ رواج منکرات در جامعه به علت دامن زدن به تخلفاتی است که ما آنها را جدی نمی‌گیریم.
این کارشناس فرهنگی در پایان عنوان کرد: زمانی که مسئولین ارشاد که وظیفه آنها ترویج ارزش‌های دینی است بی اعتقادی به مقدسات را رواج می‌دهند، فضا برای رفتن به سمت بی دینی در بین عموم جامعه فراهم می‌شود که این شرایط فضای خطرناک فرهنگی را در آینده برای ما رقم خواهد زد.
انتهای پیام/۲۰۰۲

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان