۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین تشییع سه شهید گمنام در قزوین
کد خبر: ۴۱۰۹۶ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خبر داد

تشییع سه شهید گمنام در قزوین

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: سه شهید گمنام در قزوین تشییع خواهند شد و هنور مشخصات شهدای گمنام که میهمان شهر قزوین خواهند بود، معلوم نیست و در آینده نزدیک در این خصوص اطلاع رسانی خواهد شد.

تشییع سه شهید گمنام در قزوین
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین، نشست هماهنگی تشییع سه شهید گمنام در قزوین، ظهر امروز( سه شنبه) در دفتر فرمانداری قزوین برگزار شد.
در این نشست سرهنگ مهدی طاهرخانی، مدیرکل حفظ آثار و نشر دفاع مقدس افتخار خدمتگزاری به شهدا را بالاترین توفیق دانست و اظهار کرد: در روز دوازدهم اسفندماه سال جاری سه شهید گمنام از تهران وارد قزوین شده و مراسم استقبال از شهدا در ورودی شهر یعنی میدان مینودر قزوین توسط یگان نیروی انتظامی انجام می‌شود.
وی در ادامه افزود: در مراسم تشییع این شهدا برنامه هایی چون سینه زنی و مداحی، خواندن دعای کمیل و ندبه و مراسم شبی با شهدا پیش بینی شده است.
مدیرکل حفظ آثار و نشر دفاع مقدس ادامه داد: یکی از این شهدای گمنام گرانقدر در محل ستاد فرماندهی نیروی انتظامی قزوین و پیکر دو شهید دیگر نیز در شهر محمود آباد نمونه قزوین ساعت ۱۲ظهر تدفین خواهد شد.
imagesطاهرخانی یادآور شد: هنور مشخصات شهدای گمنام که میهمان شهر قزوین خواهند بود معلوم نیست و در آینده نزدیک در این خصوص اطلاع رسانی خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: ساعت ۱۰ صبح روز سیزدهم تشییع از خیابان عبید زاکان( چهارراه نادری، خیابان بوعلی، چهارراه نظام وفا تا ورودی یگان نیروی انتظامی) و بعد از ظهر روز سیزدهم شهدا به شهر محمودآباد نمونه منتقل شده و پس از مراسم استقبال از شهدا در آنجا تدفیین خواهند شد.
این مسئول در پایان گفت: از تمامی دستگاههای اجرایی بویژه فرهنگی استان این درخواست را داریم که تا در اجرای این مراسم همکاریهای لازم را داشته باشند، همچنین از ابتدای سال جاری تا کنون استان قزوین میزبان پیکر پاک ۱۳شهید گمنام و سه شهید شناسایی شده بوده است.
فضای شهر باید برای استقبال از شهدای گمنام آماده شود index در ادامه این نشست عباس کاظمی، فرمانده ناحیه امام حسن مجتبی(ع) قزوین با بیان اینکه تشییع شهدا توفیقی است که از سال ۸۳ نصیب استان قزوین شده است عنوان کرد: امیدواریم نسبت به گذشته در پاسداشت یاد و آرمانهای شهدا قوی‌تر از گذشته عمل کرده و ضعف‌ها را با جدیت کامل پیگیری کنیم.
وی در ادامه افزود: باید با فضا سازی قوی از یک هفته پیش‌تر از ورود شهدا به شهر مردم را با فرهنگ شهادت و ایثار آشناتر کنیم و رسانه‌ها نقش به سزایی در این آشنایی دارند و باید فراتراز یک اطلاع رسانی عمل کنند.
فرمانده ناحیه امام حسن مجتبی(ع) قزوین یادآور شد: فضاسازی شهری را باید به سمت شهید و شهادت ببریم و ارگان‌ها هم باید جدی وارد شوند شده در غالب یک بیانیه اطلاع رسانی داشته باشند.
وی با اشاره به تمامی اقشار مختلف جامعه ابراز داشت: همه در این تشییع جنازه سهیم هستند و باید همه جامعه درگیر شوند تا بتوانیم مخاطبان بیشتری را جذب کنیم، باید از همه مردم دعوت کنیم تا وارد شوند.
وظیفه همه مردم پاسداشت خون شهداست در پایان این نشست سید علی موسوی، فرماندار قزوین با بیان اینکه ما در تشییع جنازه این سه شهید گمنام تمام تلاش خود را برای بزرگداشت این شهدای گرانقدر بکار می‌گیریم گفت: این شهدا مظلومانه به شهادت رسیدند و از رسانه‌ها و آحاد مردم خواهشمندیم که در این مراسم بزرگ به خوبی شرکت کنند و قدرت نظام را نشان دهند.
وی با تشکر از راهپیمایی با شکوه ۲۲بهمن ابراز داشت: این راهپیمایی همچون گذشته مشت محکمی بر دهان استکبار جهانی زد و بار دیگر ملت با آرمان‌های شهدای خود تجدید میثاق داشتند.
فرماندار قزوین در پایان تصریح کرد: راهپمایی ۲۲بهمن که با حضور چشمگیر مردم انجام شد به همه اسلام هراسی ها و ایران هراسی ها نشان داد توطئه های آنها علیه کشورمان بی اثر بوده است و نمونه عملکرد آنها پرورش داعش بود که تا به امروز با جنایت هایشان نتوانسته اند به مقصود واقعی خود دست پیدا کنند.
انتهای پیام/۲۰۰۲

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان