۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین چطور دولت مذاکرات هسته‌ای را امنیتی می‌داند اما همه‌پرسی آن را مطرح می‌کند؟/ دولت در حال بی‌ارزش جلوه دادن دستاوردهای جوانان کشورمان است
کد خبر: ۳۹۸۵۵ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

نماینده مردم آوج و بوئین زهرا در مجلس:

چطور دولت مذاکرات هسته‌ای را امنیتی می‌داند اما همه‌پرسی آن را مطرح می‌کند؟/ دولت در حال بی‌ارزش جلوه دادن دستاوردهای جوانان کشورمان است

نماینده مردم آوج و بوئین زهرا در مجلس با بیان اینکه دولت در حال بی‌ارزش جلوه دادن دستاوردهای جوانان کشورمان است گفت: چطور دولت مذاکرات هسته‌ای را امنیتی می‌داند اما همه‌پرسی آن را مطرح می‌کند.

چطور دولت مذاکرات هسته‌ای را امنیتی می‌داند اما همه‌پرسی آن را مطرح می‌کند؟/ دولت در حال بی‌ارزش جلوه دادن دستاوردهای جوانان کشورمان است
روح الله عباسپور نماینده مردم آوج و بوئین زهرا در مجلس در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار سیاسی صبح قزوین، در خصوص اظهارات اخیر رئیس جمهور در رابطه با به همه پرسی گذاشتن مذاکرات هسته ای اظهار کرد: اصولا دولت با اصول همه پرسی در کشور آشنایی ندارد که این مباحث حاشیه ای را در جامعه مطرح کرده و ایجاد تشویش می کند.
وی در ادامه افزود: وقتی دولت بحث به همه پرسی گذاشتن مذاکرات را مطرح می کند چگونه زمانی که نمایندگان مجلس به تحلیل توافقنامه و اعلام نظرشان در خصوص مفاد آن می پردازند دولت به شدت با این منتقدین برخورد می کند؟ سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: نمایندگانی مانند حجت الاسلام نبویان نماینده مردم تهران در مجلس و آقای کریمی قدوسی به بهانه تحلیل مذاکرات هسته ای و صحبت از ابعاد مختلف آن از سوی دولت با طرح شکایت به دادگاه احضار شدند در صورتی که هدف آنها روشنگری بود ولی دولت بحث امنیتی بودن مذاکرات را بهانه قرار داد.
نمایشگاه هسته ای (26) مگر مسائل امنیتی با همه پرسی تکلیفش مشخص می شود؟ وی اذعان داشت: در حال حاضر که مذاکرات هسته ای برای ما بردی نداشته است و از برخی اصول خود عقب نشینی کرده ایم و دشمنان در سوی دیگر میز مذاکره برای نظرات توافق شده ایران ارزشی قائل نیستند باید مذاکرات را به همه پرسی بگذاریم؟ این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: از یک سو از برخی تحلیل گران مجلس شکایت می شود چرا این مباحث امنیتی را منتشر کرده اند؛ اما اگر مسائل هسته ای امنیتی است باید از دولت پرسید مگر مسائل امنیتی با همه پرسی تکلیفش مشخص می شود؟ وی همچنین گفت: برای همه پرسی مذاکرات هسته ای مردم باید به همه وجوه و جوانب بحث هسته ای، داده ها و دریافت ها، نسبت به همه مباحث آگاهی لازم را داشته باشند و کمتر بتوانند دیدگاه های خود را مطرح کنند؛ اما نه اینکه مردم از مباحث هسته ای مطلع نشده و در جریان ریز گفتگوها نبوده بعد این مباحث را به همه پرسی بگذاریم.
عباسپور ابراز کرد: اگر به گفته دولت مسائل هسته ای امنیتی است نباید این مسائل فاش شود زیرا به ضرر منافع ملی است.
وی به ابعاد مختلف به همه پرسی گذاشتن مذاکرات اشاره و عنوان کرد: واقعیت این است اگر مذاکرات هسته ای به همه پرسی گذاشته شود و مردم اعلام کنند مذاکرات باید به هر قیمتی ادامه یابد در این صورت در آن سوی میز مذاکره توقع و انتظارات غربی ها از ایران بالاتر خواهد رفت.
بحث هسته ای یکی از مصادیق شعارهای راهبردی کشور یعنی حفظ استقلال است نماینده مردم آوج و بوئین زهرا در مجلس در ادامه یادآور شد: به طور یقین در این نوع از مذاکرات ایران اسلامی نمی‌تواند دستاوردی داشته باشد زیرا همه رویکردهای ما این نیست که حتما مذاکره کنیم.
وی افزود: اگر در این همه پرسی عده ای مخالف انجام مذاکره باشند همه استدلال های کشورمان در راستای اینکه هدفش روشنگری و اعتمادسازی برای جهانیان است و آماده مذاکره با همه دنیا هستیم، بی تاثیر جلوه خواهد کرد.
۱۷۱ این کارشناس سیاسی اضافه کرد: با اعلام مخالفت مردم برای ادامه یافتن مذاکرات هسته ای غربی ها مدعی خواهند شد ما آماده مذاکره و از بین بردن دشمنی ها هستیم، این کشور ایران است که پای میز مذاکره نمی آید و این رویکرد به صلاح نظام جمهوری اسلامی نیست.
وی با بیان اینکه برگزاری همه پرسی برای موضوع هسته ای رویکرد صحیحی نیست اظهار کرد: موضوع دیگر اینکه برخی از روزنامه های زنجیره ای اصلاح طلبان به همه پرسی گذاشتن یارانه ها را مطرح کرده بودند، اما گویی همین افراد فراموش کرده اند که یارانه ها را دولت به همه پرسی گذاشت و با استقبال کم مردم فقط ۲ میلیون نفر انصراف دادند مگر ملت چند بار باید نظر خود را اعلام کنند.
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: واقعیت این است که امروز بحث هسته ای به یکی از مصادیق شعارهای راهبردی کشور یعنی حفظ استقلال تبدیل شده است، زیرا یکی از شعارهای اصلی انقلاب استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است.
وی ادامه داد: در مسیر نهادینه شدن بحث هسته ای و پیشرفت آن بسیاری از دانشمندان بزرگ ما به شهادت رسیدند تا بتوانیم استقلال کشورمان را حفظ کنیم؛ در حال حاضر حفظ دستاوردهای هسته ای در واقع نشانه استقلال کشور است علت حرف های و اظهارنظرهای آقای رئیس جمهور برای ملت واقعا نامشخص است.
حاکمیت ارزش ها، مبارزه با استکبار و صهیونیست جهانی آرمان ماست این نماینده مجلس با بیان اینکه در مذاکرات هسته ای و قبول توافقنامه با غربی ها از بسیاری خطوط قرمز عبور شده است اذعان داشت: متاسفانه ایران اکثر تعهدات خود را عملی کرده است اما طرف مقابل ما در ۱+۵ به تعهدات خود عمل نکرده؛ از سوی دیگر شعار دولت حل موضوع مذاکرات هسته ای است، اما به چه قیمتی؟ به قیمت اینکه استقلال کشور را از دست بدهیم؟ وی اضافه کرد: آیا به نتیجه رسیدن مذاکرات باید به قیمت از دست دادن دستاوردهای فرهیختگان شهیدمان باشد؟ دولت وقتی مطرح می کند سانتریفیوژها آرمان ما نیست، باید بداند که اصلا بحث سانتریفیوژ و داشتن آرمانها دو بحث جدا از هم است.
آزانس هسته ای سازمان ملل عباسپور گفت: هیچ کسی این بحث را ندارد که سانتریفیوژ آرمان ماست، آرمان ما حاکمت دینی اسلام ناب است، آرمان ما حفظ استقلال است، آرمان ما حفظ آزادی، حاکمیت ارزش ها، مبارزه با استکبار و صهیونیست جهانی می باشد.
وی با تاکید بر اینکه رسیدن به آرمان ها به ابزار مهم نیازمند است عنوان کرد: وقتی به واسطه انرژی هسته ای به دستاوردهای اقتصادی، کشاورزی و برق نظام اعتلا پیدا کرده است و به واسطه آنها ظرفیت و بهره وری بالا در حوزه های مختلف ایجاد می شود بنابراین زمینه دستیابی به آرمانها فراهم خواهد شد.
نماینده مردم آوج و بوئین زهرا در مجلس خاطرنشان کرد: ایران اسلامی به دنبال سلاح هسته ای نیست اما سانتریفیوژها می تواند در جهت صلح آمیز به کشور کمک کند تا ما به آرمان هایمان دست پیدا کنیم، اما این نوع اظهارنظرهای آقای رئیس جمهور در جهت کم رنگ جلوه دادن دستآوردهای حوزه هسته ای است.
وی یادآور شد: این نوع عملکرد دولت نشان دهنده این رویکرد خواهد بود که ممکن است دولت در موضوع مذاکرات از موضع اصلی خود کوتاه بیاید و بعد از آن بگوید این ابزار اهمیتی برای ما نداشت؛ از سوی دیگر دشمنان ما در مقابل مطالبات ایران کوتاه نیامده اند و دولت قصد دارد به هر قیمتی در این مذاکرات به صلح برسد.
رویکرد سخنان رئیس جمهوری در راستای بی‌ارزش جلوه دادن دستاوردهای علمی است نمایشگاه هسته ای (24) این کارشناس سیاسی همچنین ابراز کرد: ما پیگیری مذاکرات را قبول داریم اما این رویکرد باید به گونه ای باشد که منافع ملی و حقوق ملت رعایت شود؛ اما رویکرد سخنان رئیس جمهوری در راستای بی ارزش جلوه دادن دستاوردهای علمی است، دکتر روحانی موشک را ابزار اقتدار ایران نمی داند اما روز بعد از اظهار نظرش با شرکت در رزمایش نظامی حرف خود را نقض کرده و متوجه اشتباه خود می شود.
وی با بیان اینکه ما به واسطه ظرفیت علمی و کارشناسی خود به دانش هسته ای رسیده ایم خاطرنشان کرد: امروز در جایگاه چهارم موشکی جهان قرار داریم و همین موضوع برای ما اقتدار آورده است از سوی دیگر توانمندی های جوانهای ما زمینه ساز اقتدار است.
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان اذعان داشت: متاسفانه دولت قصد دارد این دستاوردهایی که جوانان با روحیه جهادی، بسیجی، با ظرفیت علمی و کارشناسی به دست آورده اند را بی اهمیت نشان دهد و شاید این رویکرد زمینه ساز این مطلب باشد که با هر قیمتی می توان با دشمن مذاکره کرد و این موارد را از دست بدهیم.
انتهای پیام/۲۰۰۲/خ                      

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان