۱۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۹ یکشنبه

صبح قزوین جشنواره عمار در استان نیازمند حمایت‌های جدی است/ حضور ۱۳اثر از قزوین در این جشنواره
کد خبر: ۳۹۷۵۹ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

دبیر استانی جشنواره فیلم عمار در مصاحبه با صبح قزوین:

جشنواره عمار در استان نیازمند حمایت‌های جدی است/ حضور ۱۳اثر از قزوین در این جشنواره

دبیر استانی جشنواره فیلم عمار با اشاره به ۱۳ اثر ارسال شده به جشنواره عمار گفت: در شهرستانها این جشنواره مردمی است و بودجه خاصی ندارد، اما به طور قطع نیازمند حمایت سازمانهای فرهنگی و هنری در این زمینه هستیم.

جشنواره عمار در استان نیازمند حمایت‌های جدی است/  حضور ۱۳اثر از قزوین در این جشنواره
حمیدرضا ملازینل در گفتگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین، در خصوص برگزاری پنجمین دوره جشنواره عمار اظهار داشت: جشنواره عمار بر اساس یک نیاز شکل گرفت، نیاز به جایگاهی برای دیده شدن فیلم های انقلابی؛ که باید به این رویکرد پاسخ گفته می شد.
وی در ادامه افزود: زمانی که بسیاری از جشنواره های کشور وجود نداشتند آثار تولید شده مردم را که برای دفاع از آرمان هایشان ساخته شده را مورد ارزیابی قرار دهید.
۵۴۶۵۶_orig دبیر استانی جشنواره فیلم عمار ادامه داد: در دوره ای دفتر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی تصمیم گرفت با راه اندازی جشنواره مردمی فیلم عمار عرصه وسیعی را برای دیده شدن این آثار فراهم سازد، جشنواره ای که نور امید را در فیلم سازان انقلابی روشن ساخت.
وی تاکید کرد:از سال ۸۸ تا کنون جشنواره ای جهت ترمیم و ساختارشکنی در عرصه سینمای ایران شکل گرفت که با وجود نوپایی این مولود سینمایی، بیم و هراسی در بدنه مخالفان اندیشه های انقلابی در داخل و خارج به راه افتاده است.
ملازینل با بیان اینکه جشنواره عمار به محفلی برای طرح موضوعاتی چون بیداری اسلامی، اقتصاد مقاومتی، فتنه ۸۸، نقد درون گفتمان تبدیل شد اذعان داشت:اکران های مردمی جشنواره در سراسر کشور همزمان با اکران در تهران نیز برآمده از اهداف جشنواره مبنی بر مردمی بودن شکل گرفت.
۱۲۳۰۹۵ وی اضافه کرد: در جشنواره عمار علاوه بر نمایش فیلم ها در دورترین نقاط ایران اسلامی انگیزه فراوان برای تولید فیلم از سوی  فیلم سازان شهرستانی بود که امروز شاهد درخشش بیش از بیش این فیلم سازان در سراسر کشور هستیم.
این فعال فرهنگی یادآور شد: فعالین جشنواره عمار لبیک گویان این عمار بودند که با تلاش های شبانه روزی خود توانستند لبخند رضایت را برلبان رهبر خود بنشانند.
وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در حوزه اهمیت به هنر خاطرنشان کرد: همان گونه که رهبری در دیدار خود با اهالی هنر فرمودند؛ کار فرهنگی در بلند مدت جواب می دهد که جشنواره عمار نیز از این قاعده مستثنی نیست و در آینده ای نزدیک شاهد درخشش روزافزون فیلم سازان جوان عماری بوده و در پنجمین دوره جشنواره شاهد رشد کیفی آثار و بالا رفتن کمیت فیلم های داستانی خواهیم بود.
دبیر استانی جشنواره فیلم عمار با بیان اینکه پنجمین دوره جشنواره فیلم عمار از ۹ تا ۱۹ دی ماه در تهران برگزار می شود ابراز داشت: همراه با برگزاری جشنواره برخی از فیلم های جشنواره توسط اکران کنندگان مردمی در سراسر کشور در مساجد، مدارس، دانشگاهها، مراکز فرهنگی و هر مکانی که اکران پخش فیلم ها در آن امکان پذیر باشد صورت می گیرد.
۸۰۹۷۷۷۰۷-۵۳۸۸۰۴۱ وی همچنین گفت: بایداز همه کسانی که در پنج دوره برگزاری جشنواره عمار در استان قزوین تلاش های فراوانی را در خصوص اکران فیلم های جشنواره داشته اند قدردانی کنیم.
این کارشناس فرهنگی با اشاره به استقبال زیاد از جشنواره عمار در قزوین عنوان کرد: امسال همچون سال های گذشته استقبال برای اکران در استان قزوین خوب بوده که تقریبا بیش از ۷۰ نفر ثبت نام کرده اند، علاوه بر شهر قزوین شهرستانها و روستاهای استان نیز حضور پررنگی در اکران فیلم های جشنواره دارند.
وی با بیان اینکه در مجموع بیش از ۲۵۰۰ اثر به جشنواره ارسال شده است اذعان داشت: این آثار در قالب فیلم داستانی، انیمیشن، مستند، تیزر، نماهنگ، پوستر به جشنواره ارسال شده است.
ملازینل افزود: سهم قزوین ۱۳ اثر به جشنواره عمار می باشد که برجسته ترین آن فیلم کالاهای کشتار آقای محمدرضا امامقلی است که به تهیه کنندگی مرکز فیلم سفیر ساخته شده است و میدواریم در این دوره از جشنواره شاهد موفقیت ایشان باشیم.
وی ارسال آثار استان قزوین به جشنواره عمار را در سال گذشته ۱۰اثر برشمرد و اظهار کرد: با توجه به حجم بالای تبلیغات تلویزیونی برای این جشنواره نیاز جدی به تبلیغات استانی ندیدیم، بلکه با بسترهایی که در گذشته وجود داشته از بطن مردم این جشنواره شکل گرفت و مورد استقبال قرار گرفته است.
۱۲۲۹۹۲   این فعال فرهنگی با بیان اینکه مرکز اصلی جشنواره عمار در تهران است ابراز داشت: در شهرستانها این جشنواره مردمی است و بودجه خاصی ندارد، اما به طور قطع نیازمند حمایت سازمانها فرهنگی و هنری در این زمینه احساس  می شود که در صورت وجوداین حمایت می توان قدم های بلندی برداشت.
وی با تاکید بر اینکه جشنواره عمار در استان نیازمند حمایت جدی است خاطرنشان کرد: در حال حاضر شناخت لازم در راستای معرفی اهداف این جشنواره مردمی ایجاد شده است و به دلیل سالانه برگزار شدن جشنواره و نداشتن وضعیت روشن، این انتظار وجود دارد سازمان های فرهنگی استان برای حمایت پیشقدم شوند.
دبیر استانی جشنواره فیلم عمار اظهار کرد: در حال حاضر سپاه پاسداران، امور فرهنگی زندان ها در سراسر کشور، دانشگاهها و کانون مساجد و پایگاه های بسیج در حال پشتیبانی و به نمایش گذاشتن این فیلم ها هستند.
وی با بیان اینکه فرآیند و ساختار جشنواره فیلم عمار ایجاد شده است عنوان کرد: ما در حوزه هنری با داشتن یک توان مشخص با تماس و پیگیری های لازم پاسخگوی اکران این جشنواره مردمی هستیم؛ اما حضور نهادهایی چون نیروی انتظامی و ارتش در این زمینه به خوبی کارآمد خواهد بود.
این کارشناس فرهنگی همچنین خاطرنشان کرد: البته تا زمانی که یک کار رسانه ای فراگیر برای تبیین زوایای مهم این جشنواره عمار صورت نگیرد نمی توان به شناخته شدن و پیشرفت این جشنواره کمک خوبی کرد.
وی با بیان اینکه جشنواره فیلم عمار متولی خاصی ندارد و مردم صاحبان اصلی آن هستند اذعان داشت: حوزه هنری واسطه ای برای رساندن فیلم ها به دست سازمانها هستیم و در این جشنواره هر کس به اندازه نقشی که دارد صدایش شنیده خواهد شد؛ ولی برای جامعه امروز خیرات و برکات فراوانی دارد.
ملازینل در پایان گفت: برای ثبت نام در اکران فیلم های جشنواره به www.
ammarfilm.
ir مراجعه و یا عبارت «درخواست اکران» به سامانه ۳۰۰۰۱۸۰۱ ارسال کنند؛ به زودی تقدیری هم از تعدادی از فیلم سازان جوان و اکران کنندگان جشنواره عمار در استان قزوین خواهیم داشت.
انتهای پیام/۲۰۰۲/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان