۲۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۹ چهارشنبه

صبح قزوین اولویت اصلی رسانه‌ها داشتن بستر تغذیه‌ای مناسب برای برخورد با هجمه‌های فرهنگی/جامعه باید نسبت به خطرات رسوخ فرهنگی آگاه‌سازی شود
کد خبر: ۳۹۳۵۸ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مدیرکل سازمان فرهنگ و ارشاد قزوین تصریح کرد

اولویت اصلی رسانه‌ها داشتن بستر تغذیه‌ای مناسب برای برخورد با هجمه‌های فرهنگی/جامعه باید نسبت به خطرات رسوخ فرهنگی آگاه‌سازی شود

احمدی با بیان اینکه جامعه باید نسبت به خطرات رسوخ فرهنگی آگاه‌سازی شود گفت: داشتن بستر تغذیه ای مناسب برای برخورد با هجمه های فرهنگی، از اولویت اصلی رسانه ها می باشد.

 اولویت اصلی رسانه‌ها داشتن بستر تغذیه‌ای مناسب برای برخورد با هجمه‌های فرهنگی/جامعه باید نسبت به خطرات رسوخ فرهنگی آگاه‌سازی شود
مهدی احمدی در گفتگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین، در خصوص باید و نبایدهای یک رسانه طراز اسلامی اظهار داشت: رسانه ها سفیران پاک انتقال اطلاعات هستند و یک سفیر یک سری مطالب ابلاغی و تکلیفی دارد که باید در این زمینه به بهترین نحو عمل کند.
وی افزود: رسانه ها باید بنیان های مسائل اسلامی را با رعایت انصاف و عدالت ابلاغ کنند، با همه دستگاه های استان و کشور ارتباط گیری داشته باشد و در یک پیوند دوسویه آنچه را که نیاز جامعه امروز است برای مردم آگاه سازی شود.
[caption id="attachment_197555" align="aligncenter" width="451"]رسانه رسانه[/caption] این کارشناس فرهنگی با بیان اینکه جهل و ناآگاهی مردم زمینه به دام دشمنان افتادن را فراهم می کند ابراز داشت: رسانه های جمعی باید با رعایت امانت به خوراک دهی مردم مشغول شوند و قصد رسانه از این رویکرد باید بهبود اوضاع جامعه باشد نه دامن زدن به مباحث تخریبی و ایجاد تشدید در جامعه؛ البته این مباحث در کنار پیگیری مطالبات مردمی صورت می گیرد.
وی تصریح کرد: بحث سبک زندگی از مسائل مهمی است که رسانه ها می توانند با تاملی روی میراث گذشتگان که پل ساخت آینده است، در این راستا سازکارهای لازم را ایجاد کنند؛ زیرا زندگی بزرگان و نخبگان دینی و فرهنگی با درایت و تیزبینی به عنوان الگو معرفی شوند.
مدیرکل سازمان فرهنگ و ارشاد با بیان اینکه عملکرد رسانه ها در مقابله با رسوخ فرهنگی در جامعه حائز اهمیت است اذعان داشت: اگر ما چیزی به عنوان آموزه های دینی نداشته باشیم دیگران فکر جوانان ما را سرقت خواهند کرد.
medai-war وی تصریح کرد: رصد کردن دشمنان از وظایف اصلی رسانه هاست، باید بدانیم که تهدیدات و هجمه ها از کدام جبهه و از کدام سمت و سو و با چه هدفی به حمله مشغول است، همچنین جامعه هدف نیز باید شناسایی شود و متناسب با آن خوراک را به جامعه انتقال داده و به مقابله با دشمن بپردازیم.
احمدی همچنین با بیان اینکه رسانه ها در تبیین سبک زندگی اسلامی نقش موثری دارند گفت: از دوره قاجار که ۱۵۰ سال می گذرد تا به امروز با یک رویکرد منفی الگوگیری سبک زندگی غربی مواجه شده ایم و اگر حرکت این دشمنان را مدنظر بگیریم در هر برهه یک تغییر ماهوی داشته است.
وی ادامه داد: در هر زمانی با ورود یک محصول غربی در زندگی ایرانی ها و در خطه ای که مردم به مبانی دینی معتقد بودند رنگ دین را بی رنگ می کرد تا امروز به درجه ای رسیده که در یک جامعه اسلامی اعتیاد، طلاق، زد و خوردهای اندیشه ای و بی هویتی از ثمرات این تهاجمات است که آمریکایی ها در راس این شبیخون فرهنگی به کشورمان قرار دارند.
syria این مسئول داشتن بستر تغذیه ای مناسب برای برخورد با هجمه های فرهنگی را از اولویت اصلی رسانه ها دانست و خاطرنشان کرد: جامعه امروز از مبانی دینی خود فاصله گرفته است برای همین رسوخ فرهنگی به بدترین شکل در زندگی ما ورود پیدا کرده؛ بنابراین باید با رجعت به میراث فرهنگی و دینی گذشتگان و وادار کردن جامعه در عمل به آموزه های دینی در این راستا کارساز خواهد بود.
این کارشناس فرهنگی یادآور شد: آمریکایی ها با همه تحریم هایی که علیه کشورمان دارد و در دوران جنگ و بعد از جنگ چوب لای چرخ پیشرفت مان گذاشته اند اما نتوانسته جلوی حرکت ایران اسلامی را بگیرند؛ نسبت به تحریم ها دو نگاه وجود دارد یک منظر اینکه تحریم را آفت دانسته و یک نگاه این است که این تهدید را فرصت بدانیم.
۱۳۹۱۱۲۱۶۱۵۵۶۳۰۶۱۵_PhotoL وی افزود: مقابله با تحریم ها در حوزه های علمی، اقتصادی و صنعتی، انرژی هسته ای و پزشکی از چند دهه پیش توسط مسئولین ارزشی ما شروع شده و به فرموده رهبر معظم انقلاب به طور یقین این یک فرصت بوده است؛ اما اینکه چرا نمی توانیم در زمینه فرهنگی غربی ها را تحریم کنیم به این دلیل است که رسوخ فرهنگی غلبه دارد.
  مدیرکل سازمان فرهنگ و ارشاد با بیان اینکه شکل نگرفتن عزم ملی در کشورمان به دلیل این است که مردم رسوخ دشمن را حس نکرده اند ابراز داشت: وقتی گاندی در هند با پوشیدن گونی استعمار انگلیس را بیرون می کند نشان دهنده این می باشد که همه مردم آفت انگلیس را حس کرده اند.
وی اذعان داشت: زمانی پیش خواهد آمد که همه آحاد مردم این رسوخ را به خوبی حس می کنند البته مدیران در عرصه فرهنگی این رسوخ را به عنوان یک پدیده شوم حس کرده اند و باید در سازمانهای فرهنگی، مدارس و دانشگاه ها برنامه ریزی کلانی صورت گیرد.
images احمدی در پایان با بیان اینکه باید مردم کشورمان زودتر تخریب های رسوخ فرهنگی را درک کنند گفت: در این زمینه رسانه ها می توانند با روشنگری و تبیین خطرات هجوم ماهواره و برنامه های مخرب رسانه های غربی قوی عمل کنند و جامعه را متوجه خطرات سنگین این رسوخ فرهنگی نمایند تا شاهد تحریم سراسری فرهنگ بیگانه باشیم.
انتهای پیام/۲۰۰۲/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان