۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین چنبره زدن نگاه‌های پر طمع غربی‌ها روی ایران اسلامی/ جوانان را باید با جایگاه استراتژیک کشورمان در جهان آشنا کنیم
کد خبر: ۳۸۹۰۳ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) تصریح کرد

چنبره زدن نگاه‌های پر طمع غربی‌ها روی ایران اسلامی/ جوانان را باید با جایگاه استراتژیک کشورمان در جهان آشنا کنیم

حجت السلام معبودی با بیان اینکه نگاه‌های پر طمع غربی‌ها روی ایران اسلامی چنبره زده است گفت: جوانان را باید با جایگاه استراتژیک کشورمان در جهان آشنا کرد تا به داشته های آن واقف شوند.

چنبره زدن نگاه‌های پر طمع غربی‌ها روی ایران اسلامی/ جوانان را باید با جایگاه استراتژیک کشورمان در جهان آشنا کنیم
حجت السلام علی معبودی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین، در خصوص راه‌های آشنا کردن نسل جوان امروز با جایگاه استراتژیک بودن ایران در جهان اسلامی اظهار داشت: درباره جایگاه ایران اسلامی هم از نظر موقعیتی و هم جفرافیایی، تاریخی و تمدن و فرهنگ اگر بخواهیم برای نسل جوان امروز روشنگری کنیم چند گروه دراین راستا وظیفه دارند.
وی افزود: ابتدا نهادهای حکومتی مانند آموزش و پرورش، سازمان ارشاد، صدا و سیما، دانشگاه‌ها، شورای عالی انقلاب فرهنگی و نهادهای غیر دولتی مانند حوزه علمیه و هیئت‌ها و مساجد می‌توانند نقش مهمی را ایفا کنند.
نماینده ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) قزوین ادامه داد: اگر چند قدم در این راستا برداشته شود می‌توان برای نسل جوان جایگاه واقعی کشورمان را در جهان تبین کرد، ابتدا جوانان‌مان را نسبت به داشته‌های خودمان آگاه کنیم، بسیاری از جوانان ما نمی‌دانند کشور ایران از نظر جغرافیایی، تاریخی و تمدن و فرهنگ چه چیزهایی دارد.
وی با بیان اینکه شناخت و معرفت نسبت به جایگاه ایران باید به وسیله‌ نهادهای حکومتی و از دوران کودکی به فرزندان تزریق شود ابراز داشت: گام بعدی این است که الگوهایی که در طول تاریخ داشتیم مخصوصاً الگوهای دینی خود را به جای این ستاره‌هایی که در بخش هنری و غیر هنری حضور دارند و یک مدتی طلوع کرده و بعد غروب می‌کنند خیلی زیبا معرفی کنیم.
معبودی همچنین اذعان داشت: راه دیگر این است که جوانان‌مان را در متن جامعه و در مسئولیت‌های مختلف درگیر کنیم که در حوزه‌های مختلف وارد شده و با احساس صمیمیتی که در آن حوزه برقرار می‌شود احساس کنند آن جایگاه برای خودشان است در این صورت بیشتر قدر آن را خواهند دانست.
وی با تاکید بر اینکه راه دیگر این است که طمعی که دشمنان نسبت به کشورمان از جنبه‌های مختلف دارد برای جوانان تبیین شود خاطرنشان کرد: استکبار جهانی هم طمع نسبت به ثروت‌های مادی و هم معنوی داشته ما دارد و قصد غارت آنها را نیز دارد، باید خیلی ملموس و کامل برای جوانان بیان کنیم و آنها بدانند هر چیز ذی قیمت دشمنی دارد.
این کارشناس سیاسی ادامه داد: کشور ایران یکی از این ذی قیمت‌هاست که از لحاظ سرزمینی، فرهنگی و تاریخی ارزشمند است و سارقان در کمینش نشسته‌اند تا این ارزش‌ها را به یغما ببرند.
نماینده ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) قزوین یادآور شد: نهایتاً ما باید جوانان را در برابر توطئه‌های عظیمی که دشمنان علیه ما انجام می‌دهند واکسینه کنیم؛ اگر این اقدام را انجام ندهیم خیلی راحت این سرمایه‌ها را از دست می‌دهیم.
وی گفت: جوانان ما باید بدانند که امروز اگر ایران اسلامی به‌عنوان یک ستاره درخشان در جهان در حال درخشش است و صاحب امنیت و آرامش است و به دنیا حرفی برای گفتن دارد این به برکت انقلاب اسلامی و به برکت اسلام عزیز است؛ واِلا همین ایران و با جمعیتی که داشت در جنگ جهانی دوم میدان تاخت و تاز دشمنان بوده است.
این مسئول درباره‌ مشخصه‌های اصلی در تربیت جوانان ابراز داشت: ما اگر بخواهیم فرهنگ ناب شیعه در رگ‌های جامعه و جوانان رسوخ پیدا کند راهی نداریم جز از طریق روحانیت و حوزه‌های علمیه، منبع جوشش فرهنگ ناب و اصیل قرآنی حوزه‌های علمیه است.
وی افزود: اگر این حوزه‌های علمیه به شکل فعال عمل کند و در همه عرصه‌ها حضور کافی داشته باشند ما مشکلات کمتری خواهیم داشت، اما اگر حوزه علمیه دور خود یک حصاری بکشد و خود را محدود کرده و از جامعه غفلت کند ما مشکلات عدیده‌ای خواهیم داشت.
معبودی در ادامه اضافه کرد: قطعاً در مراکز آموزشی و دانشگاهی اگر حضور روحانیت پررنگ باشد می‌توانیم نیروهای زبده و معتقد و شجاع تربیت کنیم که به عنوان دژهای محکم کشور برای ملت ایران اعتماد و اطمینان حاصل کنند و مردم با آسایش و آرامش زندگی خواهند کرد.
نماینده ولی فقیه در سپاه صاحب الامر (عج) قزوین در پاسخ به این‌که به چه میزان می‌توان از تجربه‌های دفاع مقدس و فعالیت روحانیت رزمنده در این عرصه بهره برد گفت: به طور یقین اگر بتوانیم از فرهنگ دفاع مقدس به‌خوبی در حوزه فرهنگ بهره بگیریم صاحب موفقیت‌های بزرگی خواهیم شد، رهبر معظم انقلاب فرموده اند،« دوران دفاع مقدس یک گنج است ما هر اندازه از این گنج استفاده کنیم می‌توانیم جوانان‌مان را در برابر بسیاری از هجمه‌های فرهنگی واکسینه کنیم.
» این کارشناس سیاسی ادامه داد: در رأس مسائل دفاع مقدس، حضور روحانیت بوده که نقش بی‌نظیری داشته‌اند و شهدای روحانیت از بقیه اقشار بیشتر است و حضور یک روحانی در یک محور می‌توانست زمین ساز روحیه باشد برای رزمندگان که حماسه آفرین شوند.
وی در پایان تاکید کرد: روحانیتی که در آن زمان توانستند انسان‌های مقاومی تربیت کرده تا حماسه بزرگی در تاریخ کشورمان خلق کنند، امروز می توانند در عرصه‌های مختلف حضور و نقش آفرینی داشته باشند، این کارشناسان دینی قطعاً می‌توانند حال و هوای دوران دفاع مقدس را برای نسل امروز منتقل کرده و روحیه حماسی و انقلابی را در جوانان حفظ کنند.
انتهای پیام/۲۰۰۲/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان