۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین استکبار جهانی امروز آرزوی داشتن فرماندهان بسیجی ما را دارد
کد خبر: ۳۸۸۶۸ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج):

استکبار جهانی امروز آرزوی داشتن فرماندهان بسیجی ما را دارد

حجت الاسلام معبودی گفت: در حال حاضر استکبار جهانی آرزوی داشتن یک نمونه از فرماندهان بسیجی ما را دارد و این نشانه تاثیرگذاری تفکر بسیجی در جهان است.

استکبار جهانی امروز آرزوی داشتن فرماندهان بسیجی ما را دارد
حجت الاسلام علی معبودی در گفتگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین، در خصوص راهکارهای فراگیر شدن تفکر بسیجی در حوزه داخلی و جهانی اظهار داشت: باید تفکر بسیجی به صورت دقیق و روشن برای جامعه تبیین شود و این مسئله در ابتدا ریشه اش به مراکز فرهنگی و آموزشی کشور مربوط می شود.
وی در ادامه افزود:  فرزندان ما از همان دوران ابتدایی تا مراحل عالی باید با رویکردهای تفکر بسیجی آشنا شوند و این موارد با قرار گرفتن در متون درسی و تدریس از طریق معلمان و اساتید، به تشریح تفکر بسیجی پرداخته شود.
نماینده ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) ابراز کرد: یک جوان باید از دوران کودکی با تفکر و آرمان های انقلابی کشور خود آشنا شود تا بتواند در آینده فردی موفق در عرصه های مختلف اجتماعی، سیاسی و فرهنگی و اقتصادی باشند زیرا تفکر بسیجی تعقل و اندیشه با محوریت مبانی دینی است که باید مطابق با بصیرت و اطلاعات روز پرورش پیدا کند.
وی فرهنگ را از محصولات تفکر بسیجی دانست و گفت: بین تفکر و فرهنگ تفاوت وجود دارد فرهنگ در واقع تراوش شده تفکر است، باید بدانیم این تفکر بسیجی ریشه در آیات قرآن دارد و وقتی قرآن مطابق با خواسته ها و فطرت انسانی نازل شده است این مسئله به ترویج تفکر بسیجی در جامعه و حتی کشورهای مسلمان نشین کمک خواهد کرد.
این مسئول تاکید کرد: ما باید افرادی را که دارای تفکر بسیجی هستند در جامعه به عنوان یک الگو معرفی کنیم، زیرا در جامعه برای یک جوان نمی توان هر الگویی را با شاخصه های مختلف به عنوان الگو معرفی کرد بلکه باید افرادی که دارای ویژگی های یک فرد بسیجی است به عنوان یک الگوی مناسب به آنها معرفی کنیم و از موفقیت ها و پیشرفت ها این اشخاص برای بقیه افراد جامعه اطلاع رسانی کنیم.
وی با بیان اینکه باید مسئولیت و پست های سازمانی به افرادی با شاخصه های  تفکر بسیجی واگذار شود خاطرنشان کرد: محور کارها باید به فردی با تفکر بسیجی سپرده شود و مورد ارزشگذاری قرار گیرند و نباید تفکر بسیجی در حاشیه قرار گیرد بلکه در نظام اسلامی باید افرادی که فکر سالم دارند در رأس و بطن جامعه جایگاه داشته باشند.
معبودی همچنین عنوان کرد: عملکرد خود سازمان بسیج و کارکردهای آن کمک فراوانی به توسعه تفکر بسیجی دارد همانطور که این تفکر در دوران دفاع مقدس باعث شد امروز بسیاری از کشورهای از این سیستم مدیریتی ما الگوبرداری کنند و به نوعی در حفظ موجودیت خود از این تفکر کارآمد بهره ببرند.
وی با تاکید بر اینکه باید تفکر بسیجی در بیرون از مرزها عملیاتی شود تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند که تفکر بسیجی به جهان صادر شده است و امروز در لبنان، عراق، یمن و فلسطین بسیج به امری فراگیر تبدیل شده است، زیرا به فرموده رهبری بسیج مانند عطر گل بهاری است که نمی توان مانع منتشر شدن آن در جهان شد، زیرا عطر آن در کل دنیا پخش شده است ولی باید تلاش کرد جایگاه بسیج استحکام و تعمیق یابد.
نماینده ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) در ادامه اذعان داشت: در حال حاضر استکبار جهانی آرزوی داشتن یک نمونه از فرماندهان بسیجی ما را دارد و این نشانه تاثیرگذاری تفکر بسیجی در جهان است، از سوی دیگر راه نجات کشورمان از بسیاری معضلات اصلی در دستان تفکر بسیجی است.
وی در پایان گفت: بسیج کلید حل مشکلات است اگر مسئولین قصد دارند مشکلات جامعه را در همه حوزه ها حل کنند باید به تفکر بسیجی متمسک شده و از نخبگانی که صاحب این تفکر هستند بهره ببرد.
انتهای پیام/۲۰۰۲/خ    

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان