۲۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۴ جمعه

صبح قزوین دشمن با رسوخ به هویت فرهنگی، به دنبال ایجاد شکاف بین مردم و حکومت است
کد خبر: ۳۸۵۷۲ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج):

دشمن با رسوخ به هویت فرهنگی، به دنبال ایجاد شکاف بین مردم و حکومت است

سردار شاهرخی گفت: قصد استکبار جهانی از رسوخ به هویت فرهنگی ایجاد شکاف بین مردم و حکومت است زیرا ابعادی چون هویت فرهنگی، از زمینه هایی است که دشمن آنها را مورد هجمه قرار می دهد.

دشمن با رسوخ به هویت فرهنگی، به دنبال ایجاد شکاف بین مردم و حکومت است
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین، به مناسبت سالگرد تشکیل بسیج طلاب و روحانیت پیش از ظهر امروز(سه شنبه) همایشی با حضور سردار شاهرخی فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) و مسئولین حوزه خواهران قزوین و حجت الاسلام کریمی از راویان مناطق جنگی در حوزه خواهران فاطمیه شهرک کوثر برگزار شد.
در این مراسم سردار شاهرخی فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) با تبریک هفته بسیج اظهار داشت: فلسفه و ضرورت بسیج پاسداری از انقلاب اسلامی است و این پاسداری در هر دوره ای با توجه مقتضیات زمان متغیر خواهد بود.
وی افزود: هر مقطع از زمان نوع پاسداری و محور عمل ما را از دستاوردهای انقلاب مشخص می‌کند در دوره ای جنگ تمام عیار با دشمنان این مرز و بوم داشتیم که همه بسیجیان از هر قشری به مقابله با دشمنان پرداختند و متناسب با تهدید نقش آفرینی شد ولی امروز نقش بسیجیان در این مقطع باید به چه صورتی باشد؟ فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) ادامه داد: رهبر معظم انقلاب بارها در سخنرانی های خود تاکید کرده اند که در این دوره با جنگ نرم در حوزه فرهنگی روبرو هستیم و ابزارهای عمده در این وضعیت رسانه ها هستند؛ بنابراین باید ابزارهای جنگ نرم را شناخته و در مقابل آنها عکس العمل مناسب داشته باشیم، با شناخت دشمن عملکرد ما دارای خروجی مثبتی خواهد شد.
وی با بیان اینکه دشمنان با عملیات روانی اعتقاداتش را به ذهن مخاطبین خود منتقل می کند اذعان داشت: دشمن با اِغنا کردن ذهن مخاطب از تفکرات مدنظرش  در مسیری پیش می رود که مخاطب بدون اینکه اجبار و الزامی در کار باشد اهداف دشمن پیاده شود و این مسئله بسیار خطرناک خواهد بود، زیرا جای دوست و دشمن تغییر خواهد کرد.
این کارشناس حوزه فرهنگی در ادامه ابراز داشت: معضل شکل گرفتن اِغنای فکری از سوی دشمن در مخاطب ایرانی برای کشورمان این است که در این حالت مبنای قضاوت و سبک زندگی ما اهداف دشمن خواهد شد و دیگر نیازی به شلیک موشک و بمب نیست؛ زیرا قصد استکبار جهانی از رسوخ به هویت فرهنگی ایجاد شکاف بین مردم و حکومت است.
وی یادآور شد: ابعادی چون هویت فرهنگی، جذابیت نظام، حمایت های مردمی، مشکلات سیاسی و احساس فراگیر امنیت همگانی از زمینه هایی است که دشمن آنها را مورد هجمه قرار می دهد تا به مقاصد پلید خود دست یابد؛ زیرا رمز ماندگاری و ایستادگی جمهوری اسلامی را در این ابعاد می داند که باید مورد تهدید قرار گیرد.
شاهرخی دشمن شناسی را از ابزار مهم مقابله با تهدیدات جریان مخالف اسلام دانست و خاطرنشان کرد: اگر مردم یک جامعه دشمن را بشناسند در آن صورت استمرار حرکت انقلابی وجود دارد؛ در غیر این صورت وحدت از بین رفته و تشدد و تفرقه جایگزین آن خواهد شد؛ همچنین در میان دشمن آن شخصی خطرناکتر است که مخفیانه به اقدامات خصمانه علیه ما مشغول است.
وی اولین اقدام در زمینه هجوم فرهنگی دشمن را عملیات روانی گسترده برشمرد و گفت: تفکر اشتباه این است که گمان می بریم دشمن ما کسی است که برخورد قهرآمیز با ما داشته باشد؛ ولی آنها ظرفیت های ایران اسلامی را شناخته اند که برخورد قهرآمیز فقط ملت ایران را مستحکم تر می کند بنابراین در قالب های دیگر پا به میدان می گذرانند و مبنی دین را دچار چالش می کنند.
فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) در ادامه اضافه کرد: یکی از اقدامات عملیات روانی سیاه نمایی ایران است و در تبلیغات خود یک واقعیتی را مبنای کار قرار داده و هدف خود را در پوشش آن اجرا می کنند و بزرگنمایی از مشکلات داخلی و فریب افکار عمومی از ابزارهای دشمن در ایجاد فاصله بین مردم و نظام است.
وی در پایان تصریح کرد: برای پاسداری از انقلاب نیازمند افرادی هستیم که آگاهانه و عالمانه در کشور حضور داشته باشند زیرا وجود این افراد کشور را از استحاله نجات خواهد داد.
انتهای پیام/۲۰۰۲

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان