۲۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۴ جمعه

صبح قزوین حیثیت فنی استان نباید خدشه دار شود
کد خبر: ۳۸۵۶۹ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مدیر کل دفتر فنی استانداری:

حیثیت فنی استان نباید خدشه دار شود

مدیر کل دفتر فنی استانداری گفت: اجرای پروژه های عمرانی در دستگاه های اجرایی باید به گونه ای باشد که حیثیت فنی استان خدشه دار نشود.

حیثیت فنی استان نباید خدشه دار شود
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین، یمان پیرمرادی در جلسه شورای فنی استان با اشاره به بازدید کمیته نظارت شورای فنی از خط لوله انتقال آب کشاورزی روستای سیاهپوش بیان داشت: طی چندین مرتبه بازدید کمیته نظارت از خط لوله مذکور ، موارد متعددی از پوسیدگی و نشت آب در مسیر مشاهده شده است.
وی افزود: علیرغم تعمیرات مستمر انجام شده ، عدم عایق کاری و پوشش مناسب اولیه لوله ی انتقال آب، نشانگر سهل انگاری در اجرای پروژه مذکور می باشد و با توجه به خشکسالی و کم آبی سالهای اخیر ، باید از اجرای پروژه های مشابه با کیفیت نازل در سطح استان جلوگیری شود.
دبیر شورای فنی استان اظهارداشت: با هزینه کرد ، حداکثر ۱۰ درصد از مبلغ تمام شده ی پروژه ، عایق کاری و یا حفاظت کاتدی لوله ی مذکور امکانپذیر است اما اجرای این گونه پروژه ها حیثیت فنی استان را تخریب و خدشه دار می کند که قابل اغماض نیست.
وی افزود: به منظور پیشگیری از اجرای چنین پروژه هایی باید موضوع حفظ و نگهداری پروژه ها و لزوم تصویب افزایش مدت تضمین پروژه ها در دستور کار شورای فنی استان قرار بگیرد.
مدیرکل دفتر فنی استانداری ضمن تاکید بر پیگیری جدی در رابطه با دلایل ایجاد مشکلات پروژه خط لوله انتقال آب کشاورزی روستای سیاهپوش ، خواستار احضار مشاور ، پیمانکار ، سازنده لوله و سایر عوامل درگیر در اجرای پروژه مذکور توسط شرکت آب منطقه ای و در بستر کمیته پیمان شورای فنی ، ظرف مدت یک هفته و رسیدگی به موضوع شد.
گفتنی است در این جلسه مقرر شد شرکت آب منطقه ای قزوین نسبت به ایجاد بسترهای لازم به منظور تامین آب کشاورزی روستای سیاهپوش اقدامات لازم پیش بینی و اجرا نماید.
همچنین مقرر گردید کمیته پیمان شورای فنی استان ، ضمن برگزاری جلسه ای فوری و دعوت از کلیه دستگاه های ذیربط در اجرای پروژه خط لوله انتقال آب کشاورزی روستای سیاهپوش ، نسبت به بررسی و ریشه یابی دلایل بروز مشکلات فنی در پروژه مذکور اقدام و نتیجه را به دبیرخانه شورای فنی گزارش نماید.
منبع: روابط عمومی استانداری قزوین انتهای پیام/۷۰۰۸

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان