۲۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۴ جمعه

صبح قزوین جسورشدن دشمنان در مذاکرات نتیجه دلخوشی های کاذب است
کد خبر: ۳۸۵۰۲ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

نماینده قزوین در مجلس مطرح کرد:

جسورشدن دشمنان در مذاکرات نتیجه دلخوشی های کاذب است

حجت الاسلام حسینی گفت: این دلخوشی کاذب عده ای بود که گمان می بردند با کوتاه آمدن از برخی ارزش ها و منافع کشور دشمن را زمین گیر می کنند و امروز بعد از گذشت یک سال وضعیت ما تغییری نکرده است.

جسورشدن دشمنان در مذاکرات نتیجه دلخوشی های کاذب است
حجت الاسلام سید مرتضی حسینی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین، در خصوص سرنوشت مذاکرات گروه ۱+۵ با کشورمان اظهار داشت: استکبار جهانی با اِعمال فشار کشورهای این گروه را علیه کشورمان همراه کرده است تا محور مقاومت و ایستادگی کشورمان در برابر زورگویی ها را بشکند.
وی افزود: رهبر معظم انقلاب بارها تاکید داشته اند به این مذاکرات با غربی ها خوشبین نیستم؛ ولی شما می توانید مذاکره کنید تا عملکرد و رویکرد دشمنان خود را بهتر بشناسید و امروز بعد از گذشت یک سال از دور جدید مذاکرات در دولت یازدهم، جامعه به این رویکرد به خوبی رسیده است.
نماینده مردم قزوین در مجلس اذعان داشت: در پایان این مذاکرات دشمنان نظام سطح خواسته های خود را بسیار به مسائل جزیی تر و مهم تر کشورمان کشانده اند و قصد دارند حوزه اهداف خود را از توافقات گذشته تنزل بیشتری دهند تا به اهداف مدنظر خود برسند.
وی با بیان اینکه در توافقی که در مذاکرات داشتیم به اندازه کافی کوتاه آمده ایم خاطرنشان کرد: در بحث هسته ای تقریبا ایستگاه فردو را بسته ایم و سانتریفیوژها را تا ۹ هزار کاهش داده ایم و امروز دشمن قصد کاهش آنها تا ۴هزارتا را دارد و اگر کوتاه بیاییم نظرشان به سوی متوقف شدن کل سانتریفیوژها پیش خواهد رفت.
حسینی ابراز داشت: از ابتدا قرار بر این بود در این مذاکرات تحریم های کشورمان به صورت کلی لغو شود و ما به تعهدات خود عمل کردیم، اما غربی ها با بهانه های واهی به تعهدات خود عمل نکردند و امروز نیز می خواهند فقط تحریم های حوزه هسته ای را لغو کنند یعنی از ۲۷ تحریم فقط سه مورد آن رفع می شود.
وی با بیان اینکه امروز بحث تروریست بودن کشورمان و مراکز نظامی جزء بحث اصلی مذاکرات شده است گفت: مبنای مذاکراتی که تیم دیپلماسی کشورمان آن را دنبال می کرد رفع همه تحریم ها بود که امروز دشمنان منکر آن شده اند و این موضوع همان بی اعتماد بودن غربی ها را به دولتمردان ثابت می کند، زیرا آنها دیپلماسی خنده را جایگزین مقاومت در برابر زورگویی ها کرده اند.
این کارشناس سیاسی در پایان تصریح کرد: این دلخوشی کاذب عده ای بود که گمان می بردند با کوتاه آمدن از برخی ارزش ها و منافع کشور دشمن را زمین گیر می کنند و امروز بعد از گذشت یک سال وضعیت ما تغییری نکرده است و به طور حتم این مذاکرات نتیجه ای نخواهد داشت.
انتهای پیام/۲۰۰۲

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان