۲۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۷ دوشنبه

صبح قزوین مجلس به وزیری رای می‌دهد که در سوابقش همراهی و همفکری با نظام برجسته باشد
کد خبر: ۳۸۲۰۷ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

عضو کمسیون اصل ۹۰ مجلس:

مجلس به وزیری رای می‌دهد که در سوابقش همراهی و همفکری با نظام برجسته باشد

داود محمدی گفت: هر نماینده ای باید به آن شخصی که تشخیص می دهد شایسته است و انتخاب او را به نفع و مصلحت کشور می داند رای دهد و مجلسی ها این نکته را مد نظر دارند.

مجلس به وزیری رای می‌دهد که در سوابقش همراهی و همفکری با نظام برجسته باشد
داود محمدی در گفتگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین، در خصوص پیشنهاد احمدی آشتیانی برای وزارت علوم از سوی رئیس جمهور اظهار داشت: بسیاری از نمایندگان هنوز شناخت کافی نسبت به وزیر جدیدی که برای وزارتخانه علوم معرفی شده است ندارند و هنوز دولت زندگینامه و برنامه های او را به مجلس ارائه نداده است.
وی افزود: از همین جلسه ای که برگزار شد خیلی زود است که قضاوت کنیم که آقای احمدی آشتیانی، اعتماد مجلس را کسب می کند یا خیر؟ ولی در طلیعه معرفی وی به مجلس استقبال خوبی از وی صورت نگرفت.
محمدی با بیان اینکه رای اعتماد مجلس به وزیر پیشنهادی علوم بستگی به برنامه های وی دارد اذعان داشت: باید نظرات و برنامه ها و دفاعیات احمدی آشتیانی را شنید و همچنین نظرات مخالفین و موافقین وی را مورد توجه قرار داد تا بتوانیم نتیجه گیری کنیم و قاطع بتوان نظر داد که وی رای می آورد یا خیر؛ نمایندگان مطمئنا به نظر خودشان عمل خواهند کرد.
وی ادامه داد:هر نماینده ای باید به آن شخصی که تشخیص می دهد شایسته است و انتخاب او را به نفع و مصلحت کشور می داند رای دهد و مجلسی ها این نکته را مد نظر دارند که نباید این مسائل به چالش بین دولت و مجلس تبدیل شود و اگر افرادی با این رویکرد در حال ایجاد اختلاف هستند تکلیف شان مشخص است زیرا قصد اصلی نمایندگان همکاری با دولت است.
عضو کمسیون اصل ۹۰ مجلس، هدف مجلس را همکاری با دولت بیان و ابراز داشت: معتقدم اگر دولت می خواهد به نتیجه مثبتی در این حوزه برسد باید قبل از معرفی هر گزینه ای مشورتی با مجلس داشته باشد و بعد از آن بر مبنای مشورت خود عمل کند و به صورت رسمی گزینه مد نظر خود را معرفی کند.
وی اذعان داشت: وجود مشورت و تعامل بین مجلس و دولت، مسئولین دولت را در مسیر پیشرفت و طی شدن مراحل کاری قرار می دهد البته این حق دولت است که وزیر را با رای و نظر خود معرفی کند و حق مجلس هم این است که براساس منافع مد نظر کشور به آنها رای دهد.
محمدی گفت: مطمئنا اگر تعاملات بین دولت و مجلس بیشتر شود منافع آن نصیب ملت ایران خواهد شد و کشور در مسیر پیشرفت قرار می گیرد.
این نماینده مجلس در پایان به ویژگی وزیر مورد نظر برای وزارت علوم اشاره و خاطرنشان کرد: وزیری می تواند از مجلس شورای اسلامی برای این وزارتخانه رای آورد که تعهد و تخصص را با هم داشته باشد و در سابقه مدیریتی خود همراهی و همفکری با نظام از ویژگی های برجسته او باشد و با آشنایی کاملی که با فضای دانشگاه ها دارد بتواند مدیریت قوی در این راستا داشته باشد.
انتهای پیام/۲۰۰۲    

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان