۱۱/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۳۰ یکشنبه

صبح قزوین ۷۵ درصد جمعیت روستایی قزوین از نعمت گاز بهره‌مند هستند
کد خبر: ۳۷۶۴۶ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

حبيبي:

۷۵ درصد جمعیت روستایی قزوین از نعمت گاز بهره‌مند هستند

معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: ۷۵ درصد از جمعیت روستایی استان از نعمت گاز طبيعي بهره‌مند هستند.

۷۵ درصد جمعیت روستایی قزوین از نعمت گاز بهره‌مند هستند

به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین، منوچهر حبیبی با اشاره به فعالیت گسترده‌ای که در بخش گاز صورت گرفته است، اظهار کرد: استان قزوین دارای 25 شهر است که 22 شهر آن از نعمت گاز طبیعی برخوردارند.

وی اضافه کرد: 98 درصد از جمعیت شهری استان قزوین در حال بهره‌برداری از شبکه گاز بوده و از مجموع شهرهای استان تنها معلم کلایه، رازمیان و سیردان فاقد شبکه گاز طبیعی هستند.

معاون عمرانی استاندار قزوین تصریح کرد: 370 روستای استان قزوین در مدار 15 کیلومتری خط لوله گاز قرار دارند که امکان گازرسانی به آن‌ها فراهم است که از بین آن‌ها 263 روستا گازدار شده، 65 روستا در حال انجام عملیات اجرایی و شبکه گاز بوده و 42 روستا نیز در حال طراحی است.

حبیبی ادامه داد: در حال حاضر حدود 67 درصد از جمعیت روستایی استان قزوین زیرپوشش شبکه گاز طبیعی قرار گرفته‌اند که با اتمام پروژه‌های در حال اجرای گازرسانی پوشش شبکه گاز در روستاها به 75 درصد جمعیت روستایی استان ارتقا خواهد یافت؛ در حالی که میانگین استان‌های کشور در خصوص پوشش شبکه گاز در روستاها برابر با 60 درصد است.

وی اضافه کرد: اکنون سه پروژه گازرسانی مهم در استان قزوین در حال اجراست و پیش‌بینی می‌شود با پایان یافتن عملیات اجرایی آن‌ها تحول بزرگی در حوزه گاز استان صورت گیرد.

معاون عمرانی استاندار قزوین افزود: عملیات گازرسانی به الموت شرقی و غربی که دو شهر و 100 روستای این منطقه را زیرپوشش قرار می‌دهد یکی از پروژه‌های برگزیده گازرسانی استان قزوین در سال جاری است.

حبیبی با اشاره به مشخصات پروژه گازرسانی به منطقه الموت خاطرنشان کرد: مسیر مورد نظر برای این پروژه حدود 100 کیلومتر شبکه گازرسانی بوده که با اعتباری بالغ بر 700 میلیارد ریال از محل اعتبارات تسهیلات وامی توسط پیمانکار در حال اجراست.

وی یادآور شد: پروژه گازرسانی به منطقه الموت در حال حاضر حدود 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای تداوم و سرعت بخشیدن به عملیات اجرایی این پروژه در فصل کاری مناسب نیاز به تزریق منابع مالی و تسهیلات وامی دارد.

معاون عمرانی استاندار قزوین ادامه داد: در برخی نقاط از پروژه گازرسانی به منطقه الموت، بیش از 40 متر بوده که نشان دهنده حجم بالای فعالیت انجام شده است؛ ضمن اینکه از محدوده سخت و صعب‌العبور این پروژه گذر کردیم و لوله‌های مورد نیاز پروژه خریداری شده و در اختیار پیمانکار قرار گرفته است.

حبیبی تأکید کرد: پروژه گازرسانی به شهرک صنعتی خرمدشت که بزرگ‌ترین شهرک صنعتی کشور است یکی دیگر از پروژه‌های مطرح و برجسته استان قزوین بوده که پیمانکار آن از فعالیت خوبی برخوردار است.

وی افزود: در خصوص پروژه گازرسانی به شهرک صنعتی خرمدشت که اعتبار اختصاص یافته به آن بالغ بر 30 میلیارد تومان بوده با همراهی دستگاه قضایی معارضات پروژه تا حدودی برطرف شده است.

معاون عمرانی استاندار قزوین با اشاره به گازرسانی به منطقه طارم سفلی اظهار کرد: این پروژه سومین طرح گسترده گازرسانی استان قزوین بوده که عملیات اجرایی آن در حال انجام است و تا روستاهای کلج و شهر سیردان ادامه خواهد یافت.

حبیبی تصریح کرد: فاز نخست پروژه گازرسانی به منطقه طارم سفلی تا نیارک برنامه‌ریزی شده بود که به اتمام رسیده است و مردم این منطقه در حال بهره‌برداری از شبکه گاز احداث شده هستند.

وی گفت: پروژه گازرسانی به منطقه طارم سفلی با اعتباری بالغ بر 11 میلیارد تومان انجام شده و با اتمام این پروژه مشکلات بسیاری از مردم منطقه حل خواهد شد.

منبع: روابط عمومی استانداری قزوین
انتهای پیام/7008

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان