۱۱/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۳۰ یکشنبه

صبح قزوین کاهش آسیب های اجتماعی باتوسعه اشتغال و حرفه آموزی در زندانها
کد خبر: ۳۷۵۸۶ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مديركل زندانهاي استان قزوين:

کاهش آسیب های اجتماعی باتوسعه اشتغال و حرفه آموزی در زندانها

مديركل زندانهاي استان قزوين گفت: آسيب هاي اجتماعي با توسعه و گسترش اشتغال و حرفه آموزي در زندانها كاهش مي يابند.

کاهش آسیب های اجتماعی باتوسعه اشتغال و حرفه آموزی در زندانها
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین، حميدرضافراست طلب در جريان بازديد ازمجتمع آموزشي زندان مركزي افزود: حرفه آموزی در زندانها تنها با توجه جدي و برنامه ریزی اثر بخش امکان پذیر می باشد.
وي با اعلام اينكه در شش ماهه اول سال جاري بيش از 2300 نفر از زندانيان در زندانهاي استان اشتغال بكار داشته اند، گفت: اين تعداد از مددجويان در بخش هاي صنعت و خدمات صنعتي، صنايع دستي و توليدي، صنايع ساختماني و خدمات عمومي بصورت روزانه اشتغال بكار دارند.
مديركل زندانهاي استان قزوين به فراواني مشاغل ايجاد شده در زندانها اشاره كرد و بيان داشت: بيشترين فراواني مددجويان شاغل در بخش صنعت و خدمات صنعتي، صنايع دستي، وليدي و ساختماني مربوط به زندان مركزي، بخش كشاورزي و دامداري مربوط به اردوگاه كاردرماني آراسنج و در بخش خدمات عمومي مربوط به زندان بوئين زهرا مي باشد.
وي به فعاليتهاي حوزه حرفه آموزي نيز اشاره كرد و گفت: بيش از نيمي از زندانيان استان در دوره هاي مختلف حرفه آموزي شركت داشته و تاكنون بيش از 1500 گواهينامه شغلي از طرف سازمان فني وحرفه اي و جهادكشاورزي استان براي آنها صادر شده است.
فراست طلب متذكر شد: بخش زيادي از توسعه برنامه هاي شغلي و حرفه آموزي زندانها با مشاركت بخش هاي خصوصي صورت پذيرفته واميدوار هستيم اين دسته از زندانيان بتوانند پس از آزادي با همكاري ساير بخش ها به شغل خود ادامه دهند.
وي در پايان تأكيد كرد: در صورت افزايش ميزان جذب شغلي مددجويان، نه تنها شاهد بيكاري و تكرار جرم در اين گروه آسيب پذير نخواهيم بود بلكه فرصت ايجاد آسيب و انحراف را از خانواده هاي آنها نيز خواهيم گرفت.
منبع: روابط عمومی اداره کل زندان های قزوین انتهای پیام/7008

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان