۱۱/ذو الحجة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۳/۲۸ دوشنبه

صبح قزوین ۲۰ هزار کلاس اولی در قزوین به مدرسه می‌روند
کد خبر: ۳۶۸۲۴۶ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۳/۶ ساعت: ۹:۲۰ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین:

۲۰ هزار کلاس اولی در قزوین به مدرسه می‌روند

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: با توجه به آمار به دست آمده از مراجع ذی‌ربط پیش‌بینی می‌شود بالغ بر ۲۰ هزار کودک جدید و کلاس اولی حائز شرایط سنی در مدارس ثبت‌نام کنند.

۲۰ هزار کلاس اولی در قزوین به مدرسه می‌روند
نقی سیاهکالی‌مرادی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، با اشاره به زمان ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس اظهار کرد: ثبت‌نام دانش‌آموزان ورود به پایه اول ابتدایی با تصمیم کارگروه کیفیت‌بخشی و نام‌نویسی در دوره ابتدایی همزمان با سراسر استان از اول خرداد ماه ۱۴۰۳ شروع شده است.

وی افزود: والدین می‌توانند مطابق با نشانی و موقعیت جغرافیایی محل سکونت، برای ثبت‌نام فرزندان خود به مدارس مراجعه کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: ملاک ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی 6 سال تمام بوده همچنین برابر با ماده 36 آئین‌نامه اجرایی مدارس، ملاک محاسبه سن روز اول مهر ماه است لذا صرفاً والدین متولدین 02/07/96 لغایت 01/07/97 به قبل می‌توانند نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

نام‌نویسی دانش‌آموزان در مدارس دولتی و غیردولتی به صورت حضوری و الکترونیکی

وی در خصوص فرآیند ثبت‌نام دانش‌آموزان عنوان کرد: مطابق با بند هفت دستورالعمل ثبت‌نام، نام‌نویسی دانش‌آموزان در مدارس دولتی و غیردولتی به صورت حضوری و الکترونیکی است.

سیاهکالی‌مرادی اضافه کرد: ثبت‌نام الکترونیکی از طریق سامانه my.medu.ir انجام می‌شود و در این زمینه والدین برای ادامه فرآیند ثبت‌نام می‌بایست به شکل حضوری هم به مدرسه مراجعه کنند.

وی خاطرنشان کرد: برابر با آمار به دست آمده از مراجع ذی‌ربط پیش‌بینی می‌شود بالغ بر ۲۰ هزار کودک جدید و کلاس اولی حائز شرایط سنی در مدارس استان قزوین ثبت‌نام کنند.

این مسئول یادآور شد: فرآیند سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان «پایه اول» از مهر ماه 1402 آغاز و تا خرداد 1403 ادامه دارد و پیش‌ثبت‌نام دانش‌آموزان نیازمند اخذ تاییدیه نهایی مراکز جامع یادگیری است.

اخذ هرگونه وجه به استثنای وجوه بیمه دانش‌آموزی و کتاب درسی ممنوع است

وی بیان کرد: به استناد ماده 41 آئین‌نامه اجرایی مدارس و به منظور توزیع متوازن دانش‌آموزان، محدوده جغرافیایی با اولویت ثبت‌نام دانش‌آموزان در نزدیک‌ترین مدرسه به محل سکونت لحاظ شده است، همچنین ثبت‌نام دانش‌آموزان که والدین آنها هر دو شاغل هستند در مدرسه نزدیک به محل کار پدر یا مادر بلامانع است.

سیاهکالی‌مرادی ادامه داد: ثبت‌نام نوآموزان پیش‌دبستانی در مراکز مستقل و ضمیمه مدارس غیردولتی از اول خرداد ماه آغاز شده و ثبت‌نام در مراکز مستقر در فضای دولتی متعاقباً اعلام خواهد شد.

وی در پایان گفت: ثبت‌نام دانش‌آموزان میان‌پایه هر مدرسه بعد از برگزاری امتحانات نوبت دوم و اعلام نتایج انجام می‌شود، برابر با قوانین موجود در دستورالعمل ثبت‌نام اخذ هرگونه وجه به استثنا وجوه مربوط به بیمه دانش‌آموزی و کتاب درسی ممنوع است.

انتهای خبر/ ۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان