۱۲/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۳۱ دوشنبه

صبح قزوین اجرای ۵۰۰ برنامه طی دهه کرامت در قزوین
کد خبر: ۳۶۸۰۷۱ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۲/۲۰ ساعت: ۹:۲۱ ↗ لینک کوتاه

دبیر کانون‌های خدمت رضوی قزوین خبر داد:

اجرای ۵۰۰ برنامه طی دهه کرامت در قزوین

دبیر کانون‌های خدمت رضوی قزوین گفت: بمناسبت آغاز دهه کرامت ۴۴ عنوان در قالب ۵۰۰ برنامه در استان قزوین اجرا می‌شود.

اجرای ۵۰۰ برنامه طی دهه کرامت در قزوین
به گزارش خبرنگار حوزه فرهنگ و هنر پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»؛ حسنعلی نوروزی در نشست خبری با اصحاب رسانه که در کانون‌های خدمات رضوی قزوین برگزار شد در تشریح برنامه‌های دهه کرامت، اظهار کرد: از ۲۱ اردیبهشت ماه همزمان با ولادت حضرت معصومه دهه کرامت آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته خادمان امام رضا (ع) با پرچم متبرک رضوی در شهرها حضور پیدا می‌کردند و با رفتن به مکان‌های مختلف، مراسم برگزار می‌شد اما امسال برنامه‌های متفاوتی اجرا می‌شود.

دبیر کانون‌های خدمات رضوی استان قزوین در بیان اهداف این برنامه‌ها افزود: ایجاد حال و هوای امام رضایی و ترویج فرهنگ رضوی، جریان‌سازی اجتماعی از طریق تشکل‌ها، جریانات، خیرین و هیات‌های مذهبی و ارتقاء و زمینه‌سازی ارتباط امت با امام از اهداف اجرای این قبیل برنامه‌هاست.

این مسئول گفت: برنامه‌های اجرایی دهه کرامت در استان قزوین شامل ۴۴ عنوان در قالب ۵۰۰ برنامه است و ۴۵ دانش‌آموز استثنائی، ۴۵ معلم و کارگر در دو کاروان به مشهد مقدس اعزام می‌شوند.

توزیع ۸۰ هزار پرس غذای گرم میان نیازمندان 
 
نوروزی گفت: توزیع ۸۰ هزار پرس غذای گرم در مراکز ترک اعتیاد، بهزیستی، مراکز سالمندان و ایتام از اقدامات خیرخواهانه این ستاد است که در این راستا ۲۵ هزار خانوار نیازمند در استان شناسایی شده‌اند که ۱۳ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد، ۳ هزار نفر تحت پوشش خدمات اداره بهزیستی هستند اما حدود ۹ هزار خانوار تحت پوشش هیچ نهادی نیستند که به آنها خدمات می‌دهیم.

نوروزی تشریح کرد: برگزاری دو اردوی سلامت در دو منطقه محروم روستاهای دستجرد علیا و روستاهای آوج شامل ویزیت پزشک عمومی، متخصص زنان و زایمان، دندانپزشک و مشاوره و مددکاری، در طرح «خدا قوت کارگر» اعزام ۵۰ کارگر مبتکر یا دارای بیشتر از سه فرزند و ۵۰ معلم قرآن، ایثارگر به مشهد مقدس و همچنین مدافع حرم در قالب طرح سپاس معلم از دیگر برنامه‌های کانون خدمت رضوی قزوین در دهه کرامت خواهد بود.
 
وی اذعان کرد: جریان‌سازی اجتماعی و استفاده کمتر از بودجه‌های دولتی از دیگر اهداف ما در اجرای برنامه‌های دهه کرامت است، همواره تلاش کردیم با توجه به مشکلات اقتصادی از اعتبارات مردمی استفاده کنیم و ضمن توجه به فرهنگ رضوی با سایر کانون‌های معین رضوی در استان نیز همکاری داشته باشیم.
 
دبیر کانون‌های خدمات رضوی استان قزوین ادامه داد: با حضور خادمان امام رضا (ع) پرونده آزادسازی ۶ زندانی بررسی می‌شود و همچنین کرسی تلاوت قرآن و پخش صلوات خاصه، میز خدمت، پاتوق کتاب، حضور خادمان رضوی در میادین اصلی شهر و بوستان‌ها، مراکز نگهداری سالمندان و بهزیستی، دیدار با خانواده شهدای مدافع سلامت، وطن و حرم از دیگر برنامه‌هایی است که در این هفته اجرا خواهد شد.
 
نوروزی ادامه داد: پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت ماه نیز با حضور خادمیاران رضوی برنامه پیاده‌روی خانوادگی خواهیم داشت.
 
این مسئول تشریح کرد: برای رعایت انصاف و تخفیف ویژه با همکاری و هماهنگی اصناف بحث ۸ درصد تخفیف در این ایام خواهیم داشت.
 
وی اضافه کرد: آذین‌بندی میادین و مساجد، همایش و جشن در سراسر استان، جشن بزرگ و کلی در میادین اصلی شهر و همچنین اختتامیه این دهه را در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) با حضور مدیران ارشد خواهیم داشت.

فعالیت ۶ هزار خادم یار و یاور رضوی در استان قزوین
 
دبیر کانون‌های خدمات رضوی استان قزوین تشریح کرد: ۱۶۰ هزار خادم یار در کشور داریم که ۶۰ هزار خادم در حرم رضوی شیفت دارند و همچنین در استان قزوین نیز ۶ هزار نفر خادم یار و یاور رضوی داریم که ۸۰۰ نفر در شیفت حرم رضوی انجام خدمت می‌کنند.
 
وی اضافه کرد: شیفت‌ها ۱۲ ساعته است و در بخش‌های ویلچر، کتب، انبار، رسانه، پزشکی در دارالشفا حرم و مشاوره تعیین شده که اخیرا برای بخش کتاب هم شیفت جدیدی تعریف شده است.
 
نوروزی گفت: در سال قبل ۱۲ شیفت برای هر خادم یار تعیین می‌شد اما از امسال در هر ماه سه مورد و سالانه ۳۶ نوبت شیفت در حرم تعریف و برنامه ریزی شده است.
 
نوروزی در پایان خاطرنشان کرد: در بحث مشارکت عمومی هیچ نهاد و سازمانی حق دریافت کمک‌های نقدی و غیرنقدی خیرین و مردم عزیز را نخواهند داشت و کسانی که مایل به کمک هستند می‌توانند نذورات خود را به بانک ملت شعبه آستان قدس به شماره حساب ۵۸۶۴۶۷۰۶۳۶و شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۶۶۶۹۷۲۴۴۱ واریز نمایند.
 
انتهای خبر/۱۴۰۴

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان