۱۳/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۳/۰۱ سه شنبه

صبح قزوین واریز معوقات حق‌التدریس فرهنگیان قزوینی تا فردا
کد خبر: ۳۶۷۹۷۲ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۲/۱۱ ساعت: ۱۷:۳۸ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین خبر داد:

واریز معوقات حق‌التدریس فرهنگیان قزوینی تا فردا

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: مبالغ حق التدریس همکاران در ماه‌های دی، بهمن و اسفند نهایتا تا فردا به حساب همکاران واریز ‌می‌شود.

واریز معوقات حق‌التدریس فرهنگیان قزوینی تا فردا
به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، نقی سیاهکالی مرادی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات آموزش و پرورش استان قزوین برگزار شد، با تشریح برنامه‌های هفته معلم اظهار کرد: حدود ۱۷ هزار معلم استان قزوین در یک هزار و 670 مدرسه متشکل از 9 هزار و 600 کلاس درس، مشغول علم‌آموزی به حدود 250 هزار دانش‌آموز هستند.
 
وی افزود: شعار هفته معلم برای سال جاری با عنوان «همه ما مدیون توییم ایران قوی، مدرسه قوی، معلم قوی» نامگذاری شده است.
 
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: امسال ۵۶۵ نفر از معلمان به عنوان معلم نمونه در سطح مناطق شناخته شدند که در مقطع ابتدایی 167 نفر، متوسطه اول 131 نفر و در متوسطه دوم 127 نفر هستند.
 
وی ادامه داد: در مرحله استانی انتخاب معلم نمونه، 15 نفر از همکاران مقطع ابتدایی، ۱۳ معلم در متوسطه اول و ۱۲ معلم در دوره متوسطه دوم معرفی شدند، به عبارتی در مجموع ۴۰ معلم قزوینی به مرحله استانی و از این تعداد هم ۳ نفر به مرحله کشوری راه یافتند.
 
سیاهکالی مرادی بیان کرد: خانم عصمت خمسه از دوره متوسطه اول، آقایان هادی نجارزاده از مقطع متوسطه دوم و مجید بهتویی از مقطع ابتدایی سه نفری هستند که به عنوان معلم نمونه به مرحله کشوری راه یافتند. 
 
وی خاطرنشان کرد: با توجه به هماهنگی صورت گرفته ۴۰ نفر از معلمان نمونه و خانواده معظم شهدا و ایثارگران، جهادگر و بسیجی فردا «۱۲ اردیبهشت ماه» برای دیدار با مقام معظم رهبری به تهران اعزام می‌شوند.
 
وی با اشاره به برنامه‌های هفته معلم گفت: در تمام شهرستان‌ها برنامه متمرکز و هماهنگی در راستای گرامیداشت مقام معلم برگزار خواهد شد و برای همه معلمان نمونه منطقه‎ای، استانی و کشوری هدایایی در نظر گرفته شده است.
 
واریز معوقات حق‌التدریس فرهنگیان تا فردا 
 
این مسئول عنوان کرد: برای همه معلمان رسمی در سطح استان و کشور از طرف وزارت آموزش و پرورش هدیه نقدی در نظر گرفته شده که ظرف امروز یا فردا به عنوان پاداش به حساب همکاران واریز خواهد شد.
 
وی اضافه کرد: در بحث بدهی‌های معوقه آموزش و پرورش استان هم مقرر شد تا مبالغ حق التدریس همکاران در ماه‌های دی، بهمن و اسفند نهایتا تا فردا به حساب همکاران واریز ‌شود.
 
سیاهکالی مرادی عنوان کرد: نیروهای خرید خدمات آموزش و پرورش استان قزوین هم مبالغ معوقه مربوط به حقوق ماه‌های دی، بهمن و اسفند خود را تا فردا دریافت خواهند کرد، همچنین کل بخش بدهی حوزه امتحانات هم تا فردا به حساب معلمان استان واریز می‌شود.
 
بیش از 5400 معلم قزوینی حامی طرح اکرام ایتام و محسنین هستند
 
وی خاطرنشان کرد: 5 هزار و 409 معلم قزوینی با کمیته امداد استان قزوین در طرح اکرام ایتام و محسنین همکاری دارند به عبارتی معادل 14 درصد معلمان قزوینی حامی فرزندان ایتام و محسنین بوده و ماهانه مبالغی از حقوق خود را به حساب این افراد واریز می‌کنند.
 
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در خصوص جذب معلم برای سال تحصیلی جاری گفت: سال گذشته سیل آمار بازنشستگان را در سطح استان قزوین داشتیم که شامل یک هزار و 30 همکار آموزش و پرورشی بودند که این موضوع کار را برای ما بسیار دشوار و پرچالش می‌کرد لذا برای جبران این خلأ تقریبا همین تعداد جذب نیرو انجام شد.
 
وی اضافه کرد: سال گذشته 234 معلم ابتدایی و 345 نفر دبیر توانستیم جذب آموزش و پرورش استان قزوین کنیم که این آمار جدا از سهمیه دانشگاه فرهنگیان بود که در نهایت نزدیک به همان تعداد افراد بازنشسته در استان توانستیم جذب نیرو داشته باشیم.
 
سیاهکالی مرادی تصریح کرد: امسال هم در مقطع ابتدایی، سازمان سنجش اسامی 623 نفر پذیرفته شده را اعلام کرده که از بین این افراد در مجموع 302 نفر که شامل 290 نفر معلم ابتدایی و 12 نفر معلم برای دانش‌آموزان مدارس استثنائی هستند، جذب می‌شوند.
 
افزایش ۵۰ درصدی سرانه ورزشی دانش‌آموزی استان قزوین
 
وی خاطرنشان کرد: گشایشی که دولت و وزارت آموزش و پرورش در جهت رفع کمبود نیروی معلم در سطح کشور ایجاد کرد واقعا بی‌سابقه بود زیرا سال گذشته ۵۲ هزار نفر و امسال ۷۲ هزار نفر از طریق برگزاری آزمون استخدامی جذب آموزش و پرورش می‌شوند.
 
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: امسال 24 میلیارد تومان تجهیزات به هنرستان‌های استان قزوین اختصاص یافته که تا به امروز 3 میلیارد و 600 میلیون تومان تجهیزات به هنرستان‌ها ارسال شده و در مرحله دوم یعنی خرداد ماه امسال هم نزدیک به 17 میلیارد تومان تجهیزات به هنرستان‌های مناطق ارسال میشود.
 
 
وی با اشاره به افزایش ۵۰ درصدی سرانه ورزشی دانش‌آموزی استان قزوین گفت: 74 چمن مصنوعی طی دو سال گذشته افتتاح شده و به دنبال رسیدن به ۱۰۰ چمن مصنوعی در مدارس استان قزوین هستیم.

انتهای خبر/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان