۲۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۸ سه شنبه

صبح قزوین كليه امور به دست خداست و ما راضى به رضاى الهى هستيم
کد خبر: ۳۶۷۹۲۵ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۲/۷ ساعت: ۲۳:۳۹ ↗ لینک کوتاه

دانشجوی شهید، مرتضی جلالیان؛

كليه امور به دست خداست و ما راضى به رضاى الهى هستيم

شهید، مرتضی جلالیان در قسمتی از وصیت نامه‌اش می‌نویسد: «اما بايد بدانيد كه كليه امور به دست خداست و ما راضى به رضاى الهى هستيم و آنچه را مى‏خواهيم كه خدا برايمان بخواهد. و شما اى خانواده گراميم! مراقب باشيد شيطان شما را بى‏صبر نكند، حليم باشيد كه مردن حق است و شهادت افتخار ماست.

كليه امور به دست خداست و ما راضى به رضاى الهى هستيم
به گزارش حوزه فرهنگ وهنر پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»؛ مرتضی جلالیان در روز هفتم شهریور ماه سال 1343 و در قزوین پا به عرصه هستی نهاد.
وی دوران تحصیلات ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان را در زادگاهش طی کرد و دیپلم خود را از دبیرستان پاسداران اخذ نمود.
ایشان پس از اخذ دیپلم در آزمون سراسری دانشگاهها شرکت کرد تا ادامه دهنده کسب علم و دانش باشد. لذا با حضور در آزمون سراسری دانشگاهها توانست در مقطع کارشناسی رشته حقوق دانشگاه علوم قضایی قم، قبول و پذیرفته شود.
وی پس از گذشت یکسال تحصیل در دانشگاه، به عضویت بسیج دانشگاه در آمد و همزمان با جنگ تحمیلی عراق علیه ایران اسلامی، به فرمان امام بزرگوار، لبیک گفته و قصد جبهه ها کرد.
جلالیان با مأمور شدن تیپ 82 صاحب الامر(عج) قزوین، مشغول خدمت شده و به دفعات در عملیات های رزمی در جبهه های مختلف حضور یافت. او طی دورانی که در عملیات های مختلف شرکت داشت در مناطق فاو، جیزره مجنون، شلمچه، دزفول و خرمشهر حضور یافت.
شهید جلالیان سرانجام در آخرین مأموریت جنگی خود در عملیات بیت المقدس 6 شرکت جست و در روز 31 فروردین ماه سال 67 در منطقه تپه شیخ محمد، واقع در غرب کشور بر آثر ترکش های خمپاره دشمن به شهادت رسید.
بخشی از وصیت نامه شهید:
راضی به رضای الهی هستیم
خداوندا! تو را سپاس مى‏گويم كه به من فطرتى پاك عنايت كردى كه تابع حق باشم و غير از تو را نپرستم و همانطور كه بر ما تكليف قرار دادى، زير بار ظلم نروم و هرگز ظلم نكنم، و در جنگى كه شروع كننده‏اش نبوديم تنها به خاطر دفاع از اسلام، ننگ و ذلت تسليم در مقابل ظلم و كفر را نپذيرم، و اما بايد بدانيد كه كليه امور به دست خداست و ما راضى به رضاى الهى هستيم و آنچه را مى‏خواهيم كه خدا برايمان بخواهد. و شما اى خانواده گراميم! مراقب باشيد شيطان شما را بى‏صبر نكند، حليم باشيد كه مردن حق است و شهادت افتخار ماست. و توصيه‏اى كه به همه دارم اين است كه هميشه به ياد اين آيه باشيم كه «حتى اذا جاء احدهم الموت قال رب ارجِعُون لعلّىِ اَعمل صالحا فيما تركْتُ كلاً انما كلمهٌ هو قائلها و من ورائهم برزخٌ الى يوم يُبعثون» (ايشان در غفلتند تا آنگاه كه مرگ هر يك فرا رسد و در آن حال آگاه و نادم شده بار الها مرا به دنيا بازگردان. تا شايد به تلافى گذشته عمل صالح به جاى آورم و به او خطاب شود كه هرگز نخواهد شد و اين كلمه (ارجعونى) را از حسرت همى‏گويد و ثمرى نمى‏بخشد كه از عقب آنها عالم برزخست تا روزى كه برانگيخته شوند).

انتهای خبر/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان