۲۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۵ شنبه

صبح قزوین قزوین ۳۵۰ شهید کارگری دارد
کد خبر: ۳۶۷۹۰۲ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۲/۶ ساعت: ۸:۴۳ ↗ لینک کوتاه

مسئول بسیج کارگری و کارخانجات استان قزوین:

قزوین ۳۵۰ شهید کارگری دارد

مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات قزوین گفت: قشر وفادار و بی‌ادعای کارگران افتخار دارند که ۱۴ هزارشهید در کشور و ۳۵۰ شهید در استان قزوین را تقدیم انقلاب و نظام نموده‌اند.

قزوین ۳۵۰ شهید کارگری دارد
ابوالفضل مهدوی‌منش در گفتگو با خبرنگار حوزه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین» اظهار کرد: هدف بسیج کارگران و کارخانجات تحقق بخشی از بسیج ده‌ها میلیونی و تربیت و شبکه‌سازی کارگران و کارفرمایان تراز انقلاب اسلامی به منظور کمک به ارتقا کارآمدی عرصه صنعت و تولید کشور با رسیدن به الگوی کارخانه اسلامی است.
 
وی افزود: این هدف با دو راهبرد و ماموریت اصلی کمک به ارتقا فرهنگ کار و کمک به تولید با نهضت جهاد امید آفرینی ،جهاد خدمت‌رسانی و جهاد تبیین گام برمی‌دارد.

مسئول بسیج کارگران و کارخانجات قزوین تشریح کرد: شهید برونسی، کارگر بنایی بود که از زمان طاغوت با رژیم ستم شاهی مبارزه می‌کرد و توسط ساواک نیز دستگیر شده بود و با آغاز جنگ نیز به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام شد و با اخلاص و توانمندی که داشت فرماندهی تیپ ۱۸جواد الائمه علیه‌السلام را عهده‌دار شد و نهایتاً در اسفند ماه ۱۳۶۳ در عملیات بدر در شرق دجله به درجه رفیع شهادت نائل آمد و پیکر ایشان به مدت ۲۷ سال مفقود الاثر بود.
 
وی ادامه داد: ۹ اردیبهشت ۱۳۶۴ تشییع نمادین پیکر شهید برونسی انجام و سالروز این واقعه به عنوان روز قشر بسیج کارگری انتخاب شد.

این مسئول بیان کرد: شاید یکی از زیباترین تعابیر موجود از ویژگی‌های شهید عبدالحسین برونسی، همان کلیدواژه معروف «بنّای عارف» باشد که از زبان رهبر فرزانه انقلاب به گوش همه ما رسیده‌ است و کتاب خاک‌های نرم کوشک بیانگر سرگذشت زندگی پر فراز و نشیب و عارفانه این شهید والامقام می‌باشد.

استان قزوین ۳۵۰ شهید کارگر دارد

وی افزود: قشر وفادار و بی‌ادعای کارگران افتخار دارند که ۱۴ هزارشهید در کشور و ۳۵۰ شهید در استان قزوین را تقدیم انقلاب و نظام نموده‌اند.
 
مهدوی‌منش با بیان اینکه هر ساله شهید شاخص قشر کارگری کشور و استان انتخاب می‌شوند و تمامی برنامه‌ها با یاد وخاطره این شهدا عزیز انجام می‌شود تاکید کرد: شهید شاخص قشر کار و تولید کشور در سال ۱۴۰۳ شهید والا مقام اسداله ابراهیمی و شهید شاخص قشر استانی شهید امید علی آموخت هستند.

مسئول بسیج کارگری قزوین در خصوص اهم برنامه‌های بسیج کارگران و کارخانجات با اشاره به کمک این مجموعه برای ارتقا فرهنگ کار با برگزاری کارگاه‌ها و کلاس‌های آموزشی و سبک زندگی اسلامی تشریح کرد: مقابله با اعتیاد، کنترل خشم و ارتقا تاب‌آوری اجتماعی، ازدواج و فرزندآوری، وجدان کاری، ارتباط موثر، امر به معروف و نهی از منکر، ترویج نماز و قرآن بخشی از محتوای این کارگاه‌ها و کلاس‌های آموزشی است.
 
وی ادامه داد: برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی مختلف، برگزاری برنامه‌های تربیتی و اعتقادی صالحین و همچنین نشست‌های بصیرتی و گرامیداشت مناسبت‌ها گوشه‌ای از فعالیت‌های بسیج کارگری و کارخانجات است.

این مسئول ادامه داد: گروه‌های جهادی تخصصی کارآمدان سفیران تولید و تولید یاران در این مجموعه برای انجام کارهای جهادی فعالیت دارند.
 
مسئول بسیج کارگری قزوین تاکید کرد: در کنار نشست و کلاس‌های آموزشی اردوهای سیاحتی و زیارتی همچون اردوهای راهیان نور و راهیان پیشرفت برای افراد حاضر برگزار می‌شود که علاوه بر شور و نشاط سبب آشنایی نیروی کار با پیشرفت‌ها و ارتقای علمی و فناوری جمهوری اسلامی بعد از انقلاب می‌شود.
 
وی ادامه داد: برگزاری جشنواره اعطای نشان اقتصاد مقاومتی واحدهای تولیدی طراز و همچنین برگزاری رزمایش‌های امنیتی و حفاظتی دفاع از مقر و طرح خود حفاظتی کارخانجات در لیست برنامه‌های این مجموعه است.

مهدوی منش با بیان اینکه در هفته کار و کارگر برنامه‌های متنوعی برگزار خواهدشد افزود: غبارروبی مزار مطهر شهدا ، دیدار با ائمه جمعه و مسئولین، پیگیری رفع موانع تولید واحدهای تولیدی، اهدا خون، نواختن زنگ کار و تلاش در واحدهای تولیدی و اهدا گل به کارگران و ادای احترام به مقام شامخ کارگران در خطوط تولید انجام خواهد شد.
 
وی ادامه داد: به مناسبت این هفته کارگاه‌های آموزشی برای بانوان برگزار خواهد شد و از بانوان محجبه و نمونه و مادران دارای سه فرزند در جامعه کار و تولید تجلیل به عمل خواهد آمد.
 
مسئول بسیج کارگری و کارخانجات قزوین افزود: همایش پیاده روی خانواده، افتتاح پایگاه، شرکت در نماز جمعه، برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری؛ سرکشی از خانواده کارگران آسیب دیده از اهم اقدامات این سازمان بمناسبت هفته کار و کارگر خواهد بود.

انتهای خبر/۱۴۰۴

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان