۲۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۵ شنبه

صبح قزوین سپاه، نقطه امن مردم
کد خبر: ۳۶۷۸۶۸ نویسنده: مریم محمدی تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۲/۲ ساعت: ۹:۵۳ ↗ لینک کوتاه

یادداشت؛

سپاه، نقطه امن مردم

سردبیر پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین» در یادداشتی نوشت: امروز سپاه نقطه امن مردم است که در هر بزنگاهی می‌توانند با هر نگاه و سلیقه‌ای به چتر امن این شجره طیبه پناه ببرند.

سپاه، نقطه امن مردم
به گزارش حوزه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، وقتی نام مقدس «سپاه» بر زبان جاری می‌شود به همراه این کلمه چهار حرفی، تعابیر زیبایی در ذهن مجسم می‌شود که در این سالیان تشکیل این شجره طیبه تجربه کرده و کشور و مردم عزیز ایران از برکات آن بهره‌مند شده‌اند.

شاید بتوان هر واژه «سپاه» را این طور تعبیر کرد؛ «س» سپر بلا بودن مردم در بسیاری وقایع از بلایای طبیعتی تا تهدیدات انسانی و دشمنان. قطعاً به خاطر داریم که در اتفاقاتی از قبیل زلزله، سیل و شیوع ویروس کرونا هیچگاه سپاه پشت مردم را خالی نکرد و با تمام ظرفیت در میدان حضور یافت تا التیامی بر دل دردمندان باشد و این همراهی را با امدادرسانی به مناطق آسیب‌دیده از سیل و زلزله و توزیع بسته‌های معیشتی و کمک به حوزه بهداشت و درمان در دوران کرونا شاهد بودیم. در واقع امروز سپاه نقطه امن مردم است که در هر بزنگاهی با هر گرایش و سلیقه‌ای می‌توانند به آن پناه ببرند.

«پ»، پاسداری از انقلاب و آرمان‌های امام (ره) و شهدا مهمترین رسالت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که در هر بزنگاهی از این ارزش‌ها دفاع کرده و اجازه تعرض و تضعیف انقلاب اسلامی که حاصل رشادت‌ها و جان‌فشانی هزاران شهید است را نمی‌دهد. سپاه همیشه ایستاده است تا قامت سرو بلند انقلاب اسلامی همواره استوار باشد.

«الف» ایستادگی در میدان و دفاع از کیان کشور و نظام و مردم در کارنامه سپاه ثابت شده است؛ پاسداران انقلاب اسلامی هر گاه احساس وظیفه کنند بدون هیچ چشمداشتی وارد میدان شده و برای دفاع از مردم و کشور از جان خود هم می‌گذرند. این حراست تنها به جغرافیای ایران اسلامی محدود نمی‌شود و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حتی خارج از مرزهای کشورمان برای دفاع از حریم اهل بیت (ع) و مستضعفان جهان هم پا به میدان گذاشته است.

سپاه در دفاع از حرم اهل بیت (ع) پیش قدم بوده و در زمانی که حرم آل‌الله در سوریه در معرض خطر تعرض  دشمنان قرار گرفت، این مدافعان حرم و پاسداران انقلاب اسلامی بودند که پا به میدان گذاشتند و اجازه ندادند هیچ دشمنی نگاه چپ به حرم حضرت زینب (س) داشته باشد و رزمندگان بسیاری هم در این راه نام خود را در میان شهدای مدافع حرم ثبت کردند.

چه بسا همچنان هم شاهد جانفشانی پاسداران انقلاب اسلامی برای دفاع از حریم اسلام و جمهوری اسلامی هستیم به طوری که در حمله ددمنشانه رژیم غاصب صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق تعدادی از پاسداران انقلاب اسلامی به درجه رفیع شهادت نائل شدند.
طعم شیرین این ایستادگی و اقتدار را به تازگی در پاسخ کوبنده سپاه به حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق شاهد بودیم و آن زمان که موشک‌های سپاه در آسمان به سمت رژیم اشغالگر صهیونیستی در حرکت بودند و اقتدار و قدرت ایران اسلامی را به گوش جهانیان می‌رساندند نیز احساس غرور و خودباوری در هر ایرانی اوج گرفته بود.

«ه»، و آخرین واژه سپاه را می‌توان به عنوان «هوشیاری و بصیریت» تعبیر کرد؛ سپاه همیشه گوش به فرمان ولی امر مسلیمن بوده و تنها با یک اشاره رهبر معظم انقلاب اسلامی با وظیفه‌شناسی درست و به موقع همه توطئه‌های دشمنان را چه در جنگ سخت و چه در جنگ نرم در نطفه خفه کرده است.

امروز که بیش از 40 سال از عمر با برکت و تولد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می‌گذرد بیش از پیش به درایت و آینده‌نگری بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی پی می‌بریم. در دوم اردیبهشت سال 1358 که امام (ره) بنیان سپاه را بنا نهاد، این روز را پیش‌بینی کرده بود که برکات این شجره طبیه نه تنها مردم ایران را سیراب خواهد کرد بلکه دامنه آن از جغرافیای ایران هم فراتر رفته و در سراسر جهان شاخ و برگ خواهد داشت.

امروز به برکت مجاهدت‌های سپاه، محور مقاومت در منطقه بر مدار ایران اسلامی می‌چرخد و نقش بسزایی در ایجاد و انسجام این محور دارد. امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امید دردمندان و مستضعفان و کابوس دشمنان و اهریمنان است و بدون شک ریشه‌های این درخت تنومند روز به روز مستحکم‌تر و شاخ و برگ آن گسترده‌تر خواهد شد.

انتهای خبر/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان