۲۲/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۲ چهارشنبه

صبح قزوین عملیات «وعده صادق» هیمنه پوشالی رژیم غاصب صهیونیستی را شکست
کد خبر: ۳۶۷۸۴۸ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۱/۳۰ ساعت: ۷:۵۹ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در سپاه استان قزوین:

عملیات «وعده صادق» هیمنه پوشالی رژیم غاصب صهیونیستی را شکست

نماینده ولی فقیه در سپاه استان قزوین ادامه داد: از جمله تأثیرات این عملیات شکستن هیمنه پوشالی آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی در منطقه و جهان است.

عملیات «وعده صادق» هیمنه پوشالی رژیم غاصب صهیونیستی را شکست
حجت الاسلام علی یوسفی در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مباحثی که امروز در جامعه مطرح است عملیات مقتدرانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تنبیه متجاوز و سیلی زدن به رژیم غاصب صهیونیستی است.
 
وی افزود: از اول انقلاب رژیم غاصب صهیونیستی به عنوان پادگان نظامی از آمریکای جنایتکار بر پیکره جهان اسلام مزاحمت‌های زیادی برای همه کشورهای اسلامی ایجاد کرد و مشخصا برای جمهوری اسلامی هم اقدامات بسیار خرابکارانه در مراکز نظامی و ترور شخصیت‌ها و در خارج هم مانند سوریه به شهادت رساندن تعدادی از سرمایه‌های نظامی ما و آخرین اقدام هم حمله به کنسولگری چگو شهادت تعدادی از سرداران نظامی سپاه بود.
 
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران استان قزوین با بیان اینکه گستاخی رژیم به جایی رسیده بود که هرروز رو به افزایش بود و طبیعتاً جایی باید ترمزش‌ کشیده و تنبیه می‌شد اضافه کرد: اینجا بود که مقام معظم رهبری فرمودند این رژیم غاصب و متجاوز باید تنبیه شود و این مهم بر عهده سپاه پاسداران گذاشته شد کما اینکه همه نیروهای مسلح قادر به این امر بودند ایما این تکلیف برعهده سپاه گذاشته شد که تنبیه خوبی از این رژیم انجام شود.

عملیات وعده صادق از منظر بین‌الملل پذیرفته شده است 

یوسفی با اشاره به اینکه شاید در این مورد خیلی گمانه زنی‌ها بود که آیا می‌توانیم از نظر فنی و نظامی و حقوقی انجام بدهیم یا خیر تشریح کرد: از نظر بین‌المللی و حقوقی که کاملا مشخص بود که سفارت هر کشوری در دنیا در حکم خاک آن کشور است و هرگونه تعرض به کنسولگری و سفارت می‌تواند پاسخ کشورها را در پی داشته باشد و این کار از منظر حقوقی پذیرفته شده است.
 
وی افزود: لذا جمهوری اسلامی تصمیم گرفت چنین کاری را انجام دهد.شاید بعضی از دوستان در داخل و دشمنان در خارج تصور نمی‌کردند ایران چنین کاری را انجام دهد اما به فضل الهی این وعده خداوند محقق شد و امداد و نصرت الهی باعث شد سپاه پاسداران بتواند چنین کاری را انجام دهد.
 
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران استان قزوین تصریح کرد: حتی شورای امنیت که همیشه جانبدارانه از اسرائیل دفاع می‌کند ابن بار نتوانست کاری انجام دهد. شفافیت موضوع طوری بود که نتوانستند منکر شوند و این اقدام با اقتدار تمام انجام شد.
 
وی در خصوص بازتاب و تأثیرات این اقدام در دنیا ‌و منطقه این چنین بیان کرد: اولا کسی تصور نمی‌کرد این حجم از آتش با توان جمهوری اسلامی بر سر رژیم صهیونسیتی خالی شود.

دیدگاه و اذهان نسبت به ایران تغییر کرد

این مسئول ادامه داد: دوم اینکه این عملیات پرحجم محدود به پادگان‌های نظامی بود اینهمه موشک و پهباد که مردم اسرائیل بر آسمان این شهرها می‌دیدند روحیه خود را از دست دادند ولی وقتی که سراغ پادگان‌ها رفت و کاری با مردم نداشت تاثیر زیادی بر دید و نگاه مردم اسرائیل بر جمهوری اسلامی داشت و مطمئن شدن که جمهوری اسلامی صادقانه حرف می‌زند و صادقانه عمل می‌کند و کاری با مردم ندارد.
 
یوسفی اذعان کرد: این دشمنان خبیث به ما مخفیانه ضربه زدند ولی ما شجاعانه به آنها اعلام کردیم که می‌زنیم و ۷۲ ساعت قبل از شروع عملیات به آنها اعلام کردیم و حتی به همسایه ها هم اطلاع داده شد.
 
وی اضافه کرد: لذا کشورهای هم پیمان آمریکا انگلیس و فرانسه همه توان دفاعی خود را برای دفاع از اسرائیل در آنجا مستقر کردند که مانع رسیدن پهبادها به رژیم صهیونسیتی شوند که به فضل الهی نتوانستند به این هدف خود برسند.
 
حجت الاسلام یوسفی تاکید کرد: در حالی این بخش کمی از توان سپاه بود اما در مقابل همه توان خود و هم پیمانان آن بود که این پیام بسیار بزرگی داشت که جمهوری اسلامی دلاورانه و شجاعانه این اقدام را انجام داد.

تجهیزات ترکیبی برای عملیات وعده صادق استفاده شد

وی در خصوص تجهیزات استفاده شده در این عملیات تصریح کرد: تجهیزاتی مثل انواع پهبادها و موشک‌های مختلف مانند موشک کروز و بالستیک به کار گرفته شد که ترکیب آن هم نوعی افتخار و اقتدار و یک رکورد بود که همه اینها با برنامه ریزی و انسجام به کار گرفته شد.

این مسئول ادامه داد: در مقابل دشمنی که به اتحاد رسیده بودند که ایران با این امکانات و تجهیزات نمی‌تواند کاری بکند و قبل از رسیدن به مردم اسراییل آن‌ها را منفجر می‌کند اما این برتری فناوری و تکنولوژی در جمهوری اسلامی بر توان پوشالی آن‌ها غلبه کرد و به شکر خدا توانستیم به پیروزی بزرگی برسیم.

هیمنه پوشالی دشمن شکسته شد

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران استان قزوین ادامه داد: از جمله تأثیرات این عملیات شکستن هیمنه پوشالی آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی در منطقه و جهان است.
 
وی تاکید کرد: اینها من بعد نمی‌توانند از کشورهای منطقه درخواست پول برای تامین امنیت داشته باشند چون مورد بازخواست قرار می‌گیرند که اگر می‌توانستید امنیت خودتان را تأمین می‌کردید و این پوشالی بودن مشخص بود گرچه قبلاً هم در قضیه آرامکو و عین الاسد برهمگان ثابت شده بود اما در این عملیات رسمی و علنی تر شد.

ایشان با بیان اینکه هم پیمانان خود در منطقه را ازدست دادند و اینها امیدی بر تکیه به آمریکا و اسرائیل ندارند اذعان کرد: در حالی که قبل از این ایام به دنبال عادی سازی روابط بودند و در دستور کارشان بود اما بعد از این عملیات به فضل الهی شاهد عدم اطمینان کشورها به این رژیم خواهیم بود.

وی در پاسخ به این سوال که اگر رژیم متجاوز در مقام پاسخ به این اقدام باشد جمهوری اسلامی چه تدبیری اندیشیده است تشریح کرد: سناریوهای مختلفی برای پاسخ دادن دشمن به این عملیات چیده شده بود.

سناریوهای مختلفی برای پاسخ به دشمن چیده شده بود

وی ادامه داد: مرحله اول پاسخ این بود که اگر اسرائیل تجاوز مجدد کرد حجم چند برابری پاسخ داده شود و همچنین اگر آمریکا و انگلیس و دیگران بخواهند دخالت کنند برای آنها هم سناریوهای مختلفی چیده و برنامه ریزی شده بود.
 
یوسفی تاکید کرد: اما جمهوری اسلامی در پاسخ قطعی هم گفته است که در هر سطحی آماده مقابله با دشمنان است واین قدرت و اقتدار جمهوری اسلامی باعث شد که دشمنان ما قبل از اینکه اقدامی انجام بدهند صراحتا و رسما اعلام کنند که در رسیدن موشک‌ها به ایران کمک می‌کنیم اما در حمله به جمهوری اسلامی هیچ مشارکتی نداریم که این هم باز ضعف آن‌ها را نشان می‌دهد.
 
وی اضافه کرد: این کشورها اکثر اوقات ایران را تهدید می‌کردند که همه گزینه‌ها روی میز است و این اقدامی که سپاه انجام داد گزینه نظامی آنها را همیشه تعطیل شد و دیگر مثل سابق نمی‌توانند تهدید نظامی کنند و نتیجه این کار ایجاد امنیت پایدار در جمهوری اسلامی است.
 
وی یادآوری کرد: قبلاً شاید با تهدید این‌ها ذهن مردم تغییر می‌کرد اما بعد از این اقدام شجاعانه مردم مطمئن شدند که آمریکا قدرت چنین کاری ندارد و اگر داشتند در این زمان به کار می‌بردند.
 
ایران هم صلح طلب است و هم جنگ بلد

یوسفی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی در دنیا نشان داد که در دفاع از خودش بسیار جدی و محکم است و سپاه پاسداران ثابت کرد که هم صلح طلب است و هم جنگ بلد.

وی در پایان گفت: قبل از این همیشه به دنبال ایجاد صلح و آرامش در منطقه و دنیا بود به دنبال مشاوره و رایزنی و مذاکرات و رد و بدل پیام ها برای صلح بوداما کار وقتی به اینجا رسید نشان داد که همانقدر که صلح طلب است جنگ بلد نیز هست و آستانه تحمل دشمن را می داند و توان دارد که به دشمن فشار بیاورد و از امنیت خود پاسداری کند.

انتهای خبر/۱۴۰۴

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان