۲۲/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۲ چهارشنبه

صبح قزوین راه‌اندازی دفتر تجاری قزوین در اربیل عراق
کد خبر: ۳۶۷۸۰۳ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۱/۲۵ ساعت: ۱۰:۲۲ ↗ لینک کوتاه

رئیس اتاق بازرگانی قزوین خبر داد:

راه‌اندازی دفتر تجاری قزوین در اربیل عراق

رئیس اتاق بازرگانی قزوین گفت: باتوجه به اینکه ۵۰ درصد صادرات استان قزوین به کشور عراق است و ۸۰ درصد این صادرات از طریق اقلیم کردستان انجام می‌شود نیز درصدد هستیم تا دفتر تجاری را در اربیل عراق راه‌اندازی کنیم که به روند کارها و روابط تجاری کمک کند.

راه‌اندازی دفتر تجاری قزوین در اربیل عراق
به گزارش خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، مهدی عبدیان در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در استان که در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: باتوجه به مسائلی که سال گذشته اتاق بازرگانی قزوین داشت در حوزه تجارت خارجی عملکرد شاخصی نداشتیم که برای سال ۱۴۰۳ برنامه‌های متنوعی در این زمینه داریم.

وی افزود: اولین هیات اقتصادی استان در اردیبهشت ماه سال جاری به ترکیه اعزام خواهند شد.

رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین گفت: سال گذشته نتوانستیم در نمایشگاه توانمندی‌های تولید حضور داشته باشیم ولی برای سال جاری برنامه‌ریزی شده و حضور پررنگی در این نمایشگاه خواهیم داشت.

این مسئول ادامه داد: باتوجه به اینکه ۵۰ درصد صادرات استان قزوین به کشور عراق است و ۸۰ درصد این صادرات از طریق اقلیم کردستان انجام می‌شود نیز درصدد هستیم تا دفتر تجاری را در اربیل عراق راه‌اندازی کنیم که به روند کارها و روابط تجاری کمک کند.

عبدیان یادآور شد: نمایشگاه توانمندی‌های تولید استان قزوین در اربیل عراق راه‌اندازی خواهد شد که کارهای آن تا پایان فروردین صورت می‌گیرد.

انتهای خبر/ ۱۳۰۰

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان