۲۲/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۲ چهارشنبه

صبح قزوین مقاوم‌سازی ۶۸ هزار مسکن روستایی در قزوین
کد خبر: ۳۶۷۷۸۴ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۱/۲۱ ساعت: ۱۴:۴۰ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل بنیاد مسکن استان قزوین خبر داد:

مقاوم‌سازی ۶۸ هزار مسکن روستایی در قزوین

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قزوین از مقاوم‌سازی نزدیک به ۶۸ هزار واحد مسکن روستایی در استان قزوین خبر داد.

مقاوم‌سازی ۶۸ هزار مسکن روستایی در قزوین
به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»؛ فرهاد سبحانی در مصاحبه مطبوعاتی که به مناسبت سالگرد تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی امروز(سه‌شنبه) در سالن جلسات این اداره‌کل برگزار شد؛ اظهار کرد: در مجموع از 806 روستایی که در استان قزوین وجود دارد 673 روستا دارای جمعیت بالای 20 خانوار و 133 روستا هم دارای جمعیت زیر 20 خانوار هستند.

وی افزود: تا به امروز 799 مورد طرح هادی روستایی در سطح استان تهیه شده است که از این تعداد 722 مورد مربوط به روستاهای بالای 20 خانوار بوده و 77 مورد هم بنا به ضرورت در روستاهای دارای جمعیت کمتر از 20 خانوار به انجام رسیده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قزوین تصریح کرد: 662 مورد بازنگری طرح هادی انجام شده ضمن اینکه 155 مورد طرح هادی در دست تهیه و بازنگری است که با برنامه‌ریزی انجام شده در 6 ماهه نخست امسال به اتمام خواهد رسید.

اجرای طرح هادی در 490 روستای استان

وی عنوان کرد: تاکنون اجرای طرح هادی در 490 روستای استان قزوین انجام شده که 73 درصد روستاهای بالای 20 خانوار استان را شامل می‌شود که خوشبختانه آمار خوبی در قیاس با میانگین کشوری است.

سبحانی با اشاره به سهمیه قیر رایگان در استان قزوین خاطرنشان کرد: از سال 94 تا سال 1401 عملیات آسفالت گرم در 375 روستای استان به مساحت 2 میلیون و 970 هزار مترمربع انجام شده است.

وی ادامه داد: سال گذشته میزان آسفالت اجرا شده از محل اعتبارات قیر رایگان در 204 روستا به مساحت بیش از 900 هزار مترمربع انجام شد.

صدور نزدیک به 79 هزار جلد سند در سال گذشته

این مسئول در ادامه با اشاره به صدور سند روستایی عنوان کرد: تا به امروز نزدیک به 79 هزار جلد سند با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک استان قزوین صادر شده است که شامل 69 هزار و 48 سند روستایی و 9 هزار و 809 سند در شهرهای زیر 25 هزار نفر است.

وی ادامه داد: سهمیه ما در بحث صدور اسناد برای سال گذشته 2 هزار و 668 مورد است که 3 هزار و 801 سند صادر شد.

مقاوم سازی 72 درصد واحدهای مسکونی روستایی در استان

سبحانی با اشاره به اقدامات انجام شده در امور بازسازی و مسکن روستایی در استان قزوین خاطرنشان کرد: خوشبختانه استان در این بخش از وضعیت خوبی برخوردار است و نزدیک به 68 هزار واحد مسکونی روستایی در استان قزوین مقاوم سازی شده است.

این مسئول ادامه داد: 72 درصد واحدهای مسکونی روستایی در استان مقاوم سازی شده است که در قیاس با آمار متوسط کشوری با 52درصد مقاوم سازی واحدهای مسکونی، با 20 درصد اختلاف در جایگاه نخست قرار دارد.

وی عنوان کرد: امسال سهمیه استان در طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی 8 هزار واحد است که خوشبختانه میزان تسهیلات هم به رقم 350 میلیون تومان افزایش یافته است که تا به امروز نزدیک به 4 هزار و 500 مورد به بانک‌ها معرفی کردیم و نزدیک به 3 هزار و 275 مورد هم عقد قرارداد شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قزوین تصریح کرد: در بحث مسکن شهری وظیفه ساخت حدود 4 هزار و 200 واحد مسکونی را در استان برعهده داریم که عمده پروژه‌ها مربوط به شهرستان‌هاست.

وی اضافه کرد: تعداد واحدهای مسکونی در پروژه‌های اقدام ملی در استان یک هزار و 41 واحد است و یک سری پروژه‌های گروه‎ ساخت در بیدستان و اقبالیه و تاکستان داشتیم که 244 مورد واحد مسکونی بوده و خوشبختانه همه این موارد بالای 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارند و تلاش داریم تا خرداد ماه تحویل داده شوند.

سبحانی بیان کرد: تعداد پروژه‌های نهضت ملی در استان قزوین شامل 4 پروژه با 2 هزار و 416 واحد مسکونی بوده که از 61 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: تعداد پروژه‌های بنیاد ساخت هم 3 پروژه شامل 388 واحد مسکونی است که از 33 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قزوین در پایان تصریح کرد: در بحث تامین زمین هم اقداماتی در سطح روستاهای استان انجام شده و این جزو وظایفی است که برعهده بنیاد مسکن گذاشته شده و قرار شده که یک میلیون قطعه زمین در بازه زمانی دو ساله در روستاها تامین شود که سهمیه بنیاد مسکن استان قزوین در بازه زمانی اعلام شده حدود 20 هزار قطعه زمین بود که خوشبختانه همان سال اول 28 هزار قطعه را تامین کردیم و اکنون در حال انجام کارهای آماده سازی هستیم.

انتهای خبر/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان