۲۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۴ جمعه

صبح قزوین کاهش ۷۰ درصدی پرونده‌های مسن در قزوین
کد خبر: ۳۶۷۷۷۲ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۱/۲۰ ساعت: ۱۰:۴۵ ↗ لینک کوتاه

رئیس کل دادگستری استان قزوین خبر داد:

کاهش ۷۰ درصدی پرونده‌های مسن در قزوین

رئیس کل دادگستری استان قزوین از کاهش ۷۰ درصدی پرونده‌های مسن و معوق در استان قزوین خبر داد و گفت: میزان شعب نامتعارف استان نیز ۸۵ کاهش داشته است.

کاهش ۷۰ درصدی پرونده‌های مسن در قزوین
به گزارش حوزه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، به نقل از روابط‌عمومی دادگستری استان، علی شعبانی اظهار کرد: با هدف‌گذاری که در نیمه دوم سال گذشته برای کاهش صد درصدی پرونده‌های مسن و معوق برای کلیه محاکم قضایی استان صورت گرفت، برنامه‌ریزی‌های لازم برای تحقق این هدف انجام شد.

وی ادامه داد: در ابتدای سال گذشته سه هزار و 782 فقره پرونده مسن و معوق در استان وجود داشت که توانستیم با تلاش همکاران تا پایان سال گذشته به 2 هزار و 604 فقره پرونده رسیدگی کنیم.

رئیس کل دادگستری استان قزوین اضافه کرد: میزان پرونده‌های مسن و معوق در سال گذشته نسبت به مدت مشابه 70 درصد کاهش داشته است.

شعبانی افزود: بر اساس ارزیابی صورت گرفته از محاکم قضایی، دادگاه های بخش استان با 79 درصد کاهش رتبه نخست و دادسراهای استان، دادگاه‌های انقلاب و دادگاه های خانواده با 74 درصد کاهش حائز رتبه دوم شده است.

رئیس کل دادگستری استان قزوین با اشاره به وضعیت شعب نامتعارف گفت: در سال 1401 در مجموعه قضایی استان 80 شعبه نامتعارف داشتیم که سال گذشته با کاهش 85 درصدی به 12 شعبه رسیدیم و در این زمینه دادسراهای استان با کاهش 85 درصدی حائز رتبه اول شده‌اند.

انتهای خبر/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان