۲۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۸ سه شنبه

صبح قزوین تولد و شهادت علی در ماه مبارک رمضان رقم خورد
کد خبر: ۳۶۷۷۶۶ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۱/۱۹ ساعت: ۱۰:۱۰ ↗ لینک کوتاه

برادر شهید علی آقابابایی در مصاحبه با صبح قزوین؛

تولد و شهادت علی در ماه مبارک رمضان رقم خورد

برادر شهید القدس علی آقابابایی گفت: علی در ماه مبارک رمضان چشم به جهان گشود و در ماه مبارک هم شربت شهادت را نوشید.

تولد و شهادت علی در ماه مبارک رمضان رقم خورد
مهدی آقابابایی در گفتگو با خبرنگار حوزه ایثار و شهادت پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، اظهار کرد: علی آقا در ماه رمضان به دنیا آمد، در ایام شب‌های قدر و شب‌های احیا چشم به جهان گشود و در همین ایام هم با دهان روزه و لب تشنه مانند ارباب بی‌کفن به مقام شهادت نائل گشت؛ پدرم نام برادرم را علی گذاشت اما پدربزرگم معتقد بود چون در این ماه مبارک به دنیا آمده است نامش را رمضان علی صدا کنیم.
 
وی افزود: شهید علی آقابابایی دارای سه فرزند به نام‌های محمدچاوش که کلاس چهارم است، امیر ابوالفضل کلاس دوم و فرزند آخر وی که نام او را رهبر معظم برگزیده است و در روز ولادت امام رضا (ع) به دنیا آمده‌، نجمه است.

آقابابایی ادامه داد: برادرم از همان دوران کودکی با مسجد آشنا شد و وابستگی پیدا کرد به طوری که مسجد جامع حسینی شادآباد به عنوان پایگاه ایشان انتخاب شد.
 
برادر شهید آقابابایی مطرح کرد: به‌ مرور زمان عضو بسیج مسجد شد و کارهای بسیجی خود را آغاز کرد تا اینکه به مرحله‌ای رسید که از وی بارها درخواست کردند تا فرماندهی مسجد را قبول کند اما هیچ وقت علاقه‌ای به این کار نداشت نه اینکه مسئولیت را دوست نداشته باشد بلکه افرادی را لایق‌تر از خود‌ می‌دید و آن‌ها را برای فرماندهی معرفی می‌کرد. 
 
آقابابایی اذعان کرد: این شهید بزرگوار همیشه پشت پرده و به طور پنهانی به مردم و جامعه خدمت می‌کرد و علاقه‌ای نداشت نامی از او برده شود و به منیت و دیده شدن اصلا اعتقادی نداشت که این اخلاقیات را از پدرم به ارث برده است.
 
وی تشریح کرد: با توجه به آیه:« یُجَاهِدُهُمْ فِی سَبِیلِ اللهِ قَوْمٌ أَذِلَّةٌ عِنْدَ الْمُتَکَبِّرِینَ، فِی الأَرْضِ مَجْهُولُونَ، وَ فِی السَّماءِ مَعْرُوفُونَ).، آن‌هایی که در آسمان‌ها شناخته می‌شوند در زمین زیاد شناخته نمی‌شوند، برادر بنده هم همین خصوصیت را داشت، کارهایی بزرگی در محل انجام داد اما نامی از خود به جا نگذاشت.
 
روایتی از دریا دلی‌های شهید علی آقا بابایی 

این برادر شهید عنوان کرد: دوستان و هم‌رزمان شهید از دریا‌ دلی‌ها و رشادت‌های علی بسیار صحبت می‌کنند که شاید خانواده‌اش هم خبر نداشتند، علی جشن‌های زیادی حتی در حد منطقه برپا می‌کرد و به شدت در فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی کوشا بود، مناسبت‌های خاصی را پایه‌ریزی می‌کرد که هنوزم نسل‌های بعدی پایگاه در حال ادامه دادن آن هستند.
 
اقابابایی در خصوص فعالیت‌های مذهبی و فرهنگی شهید گفت: بنیان‌گذاری جشن ولادت امام حسن (ع) که بزرگترین جشن است، جشن نیمه‌شعبان منطقه که زبان‌زد مردم بود و این شهید بزرگوار از یک هفته پیش از شروع مراسم سعی در گلباران کردن محله داشت، برگزاری یادواره شهدایی که در محله‌ها می‌گرفتند و حتی از رسانه ملی استان قزوین پخش شد.
 
وی بی‌ریا بودن را شاخصه بارز شهید دانست و بیان کرد: شاخصه بارز علی این بود که از ته دل در هر زمینه‌ای صادقانه خدمت می‌کرد، پدر بنده هم به همین شکل بود و در خیر و شر و مراسماتی که برگزار می‌شد هیچ وقت خودنمایی نمی‌کرد.
 
برادر شهیدالقدس تاکید کرد: علی آقا دل دریایی داشت، با توجه به اینکه از من هم کوچک‌تر بود ولی ارتباطات وی با اقوام، همسایه، دوست و ... بسیار قوی بود و به راحتی می‌توانست با دل پرمحبتش با دیگران انس بگیرد.
 
وی ابراز کرد: همین الان هم در شهرستان برادر شهیدم را در خانواده علی‌رغم اینکه دو برادر بزرگ‌تر دارد به عنوان بزرگ خانواده می‌شناسند، شخصیت علی یک شخصیت بسیار والایی بود و دل بزرگی داشت و همتی که شاید کار هر کسی نباشد در کارهایش دیده می‌شد.
 
آقابابایی در پایان خاطرنشان کرد: به طور کلی این عدم منیت و حساب کتاب نکردن در کارها در برادرم بسیار حائز اهمیت است و با دلی پاک و صاف خدمت‌ می‌کرد، برادر شهیدم در راه خدا و در تمام زمینه‌ها مخلص تمام بود و از تمام مردم عزیز می‌خواهم راه شهدا را ادامه دهند و در خصوص ویژگی‌های ذاتی شهدا تحقیق کنند تا به امید خدا الگویی در زندگی افراد باشد.

انتهای خبر / ۲۰۰۵

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان