۲۲/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۲ چهارشنبه

صبح قزوین از کشف روسری‌های قاچاق تا پیامک‌های کلاهبرداری فطریه
کد خبر: ۳۶۷۷۶۵ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۱/۱۸ ساعت: ۱۲:۵۲ ↗ لینک کوتاه

بسته خبری پلیس قزوین؛

از کشف روسری‌های قاچاق تا پیامک‌های کلاهبرداری فطریه

رئيس پليس امنيت اقتصادي استان قزوین از توقيف يک دستگاه سواري پژو ۴۰۵ در آزاد راه"قزوين-زنجان" و کشف ۸۴۰ ثوب روسري قاچاق خبر داد.

از کشف روسری‌های قاچاق تا پیامک‌های کلاهبرداری فطریه
به گزارش حوزه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین» به نقل از خبرگزاری پلیس؛ سرهنگ مهدي حاجيان راد اظهار داشت: ماموران پليس امنيت اقتصادي استان حين گشت زني در آزادراه قزوين-زنجان به يک دستگاه سواري پژو 405 مشکوک و دستور توقف آن را صادر کردند.
 
وي افزود: ماموران پس از توقف خودرو و دربازرسي ازآن، 840 ثوب روسري قاچاق کشف، و راننده خودرو دراين خصوص دستگيرشد.
 
رئيس پليس امنيت اقتصادي استان با بيان اينکه ارزش ريالي کالاي کشف شده بالغ بر يک ميليارد ريال برآوردشده است، خاطرنشان کرد: متهم پس از تشکيل پرونده مقدماتي به مرجع قضايي معرفي شد.

کشف ترياک از سواري پرايد در بوئين زهرا
 
سرهنگ وجيه اله عبدي در تشريح جزئيات اين خبر اظهارداشت: مأموران پليس مبارزه با مواد مخدر شهرستان بوئين زهرا در پي کسب خبري مبني بر انتقال مقاديري مواد مخدر توسط يکي از قاچاقيچان به اين شهرستان بلافاصله بررسي موضوع در دستور کار قرارگرفت.
 
وي افزود:ماموران پس از انجام اقدامات اطلاعاتي و پليسي خودروي حامل مواد مخدر را در محور هاي مواصلاتي اين شهرستان، شناسايي و در عملياتي ضربتي و غافلگيرانه آن را در ورودي شهر بوئين زهرا متوقف کردند.
 
فرمانده انتظامي شهرستان بوئين زهرا ادامه داد: پس از توقف خودرو توسط ماموران و در بازرسي به عمل آمده از آن، 9 کيلو و 700 گرم ترياک،کشف و يک دستگاه خودروي سواري پرايد توقيف شد.
 
سرهنگ عبدي با اشاره به اينکه در اين عمليات يک سوداگر مرگ دستگير شد، خاطرنشان کرد:متهم به همراه محموله مکشوفه جهت سير مراحل قانوني به مراجع قضايي معرفي شد.‌

هشدار پليس درباره کلاهبرداري با عنوان دريافت فطريه
 
سرهنگ محمدعلي فرهودي با تشريح اين خبر اظهار داشت : برخي افراد سود جو با جعل آرم‌هاي کميته امداد، سازمان بهزيستي کشور و هلال احمر با ترفندهاي گرافيکي، تلاش مي‌کنند خود را به دروغ، نماينده آنها معرفي کنند.
 
وي ادامه داد: در ايام پيش رو، برخي افراد سودجو، به بهانه دريافت زکات فطريه و کفاره مترصد کلاهبرداري و برداشت‌هاي مالي غير مجاز از حساب‌هاي بانکي شهروندان هستند.
 
رئيس پليس فتا استان قزوين با اشاره به اينکه کلاهبرداران در اين تبليغات دروغين با معرفي و نشان دادن تصاوير مناطق محروم تلاش مي‌کنند اعتماد عمومي را جلب کرده و کمک مردمي دريافت کنند، از مردم خواست تا نسبت به اين ترفندها آگاه باشند و زکات فطريه و کفاره خود را فقط از طريق مراجع موثق و مورد اطمينان به دست نيازمندان برسانند؛ اين مراجع موثق و مسيرهاي کمک رساني و شماره حساب‌هاي معتبر تنها از طريق رسانه ملي و خبرگزاري‌هاي معتبر اعلام مي‌شود.
 
سرهنگ فرهودي تاکيد کرد: مردم به هيچ وجه نبايد به شماره حساب‌هاي مجازي بدون اطمينان، وجهي واريز کنند و کمک‌هاي نقدي و غيرنقدي خود را بايد صرفا فقط از مسيرهاي اعلام شده از طريق رسانه‌ها و خبرگزاري‌هاي معتبر اعطا کنند.

اين مقام سايبري خاطرنشان کرد: شهروندان مي‌توانند در صورت مشاهده صفحات جعلي يا اصرار افراد مشکوک به پرداخت وجوه به عنوان فطريه به شماره حساب‌هاي شخصي و نامعتبر، مراتب را از طريق سايت پليس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir قسمت ثبت گزارش مردمي و يا شماره تماس 096380 با اين پليس جهت رسيدگي سريع تر در ميان بگذارند.

انتهای خبر/۱۴۰۴
 
 
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان