۲۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۴ جمعه

صبح قزوین دولت‌ها از صدور مشتقات نفتی به اسرائیل خودداری کنند
کد خبر: ۳۶۷۷۵۳ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۱/۱۷ ساعت: ۱:۹ ↗ لینک کوتاه

مسئول سازمان بسیج حقوقدانان استان قزوین:

دولت‌ها از صدور مشتقات نفتی به اسرائیل خودداری کنند

مسئول سازمان بسیج حقوقدانان استان قزوین گفت: دولت‌های کشورهای مسلمان مانند جمهوری آذربایجان و ترکیه باید از صادرات نفت و مشتقات آن به اسرائیل که سوخت اصلی ماشین جنگی صهیونیست‌ها را تأمین می‌کند، خودداری نمایند تا این رژیم با بحران انرژی و سوخت همراه شده و به آتش‌بس تن دهد.

دولت‌ها از صدور مشتقات نفتی به اسرائیل خودداری کنند
روح‌الله درزی رامندی در گفتگو با خبرنگار حوزه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، اظهار کرد: حضرت امام خمینی (ره) آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز جهانی قدس نامگذاری کردند تا مرحله جدیدی در همبستگی با مسئله فلسطین و مبارزه ملت فلسطین در سایه بیداری ملت‌های مسلمان و آزادی‌خواه در منطقه و جهان در برابر صهیونیست‌ها و استکبار جهانی آغاز شود.

وی افزود: حالا با توجه به جنایات و نسل‌کشی صورت گرفته توسط این رژیم خونخوار در غزه و علیه فلسطینیان،روز قدس دیگر مختص جمهوری اسلامی ایران و سایر ملل اسلامی نیست و به هر وجدان بیداری در بین مردم جهان امری واجب و انسانی است که در این راهپیمایی شرکت نموده و جنایات صهیونیست‌ها را محکوم نمایند.
 
مسئول سازمان بسیج حقوقدانان استان قزوین در بیان تفاوت روز قدس امسال با سال‌های گذشته تصریح کرد: مراسم روز جهانی قدس امسال با توجه به نسل‌کشی فلسطینیان در نوار غزه و اهمیت دوچندانی دارد.

وی ادامه داد: در گزارش اخیر سازمان بین‌المللی «طبقه‌بندی امنیت یکپارچه غذایی» حاکی از آن است که حدود نیمی از جمعیت غزه در حال حاضر با گرسنگی فاجعه‌باری مواجه هستند و این درحالی است حملات اسرائیل درحال شدت گرفتن است.

لزوم آتش‌بس فوری در فلسطین 

درزی رامندی در خصوص وظیفه جامعه جهانی و مسلمانان تاکید کرد: دولت‌ها و مردم کشورهای اسلامی نخست باید طی اتحاد و پیمانی خود را ملزم نمایند تا با وارد ساختن فشار سیاسی و اقتصادی حداکثری به دولت غاصب اسرائیل برای قطع فوری نسل کشی ،بمباران و حملات وحشیانه نظامی در غزه و علیه سایر مواضع فلسطینیان، یک آتش بس فوری در غزه شکل بگیرد.

وی ادامه داد: دولت‌های کشورهای مسلمان مانند جمهوری آذربایجان و ترکیه باید از صادرات نفت و مشتقات آن به اسرائیل که سوخت اصلی ماشین جنگی صهیونیست‌ها را تأمین می‌کند خودداری کنند تا این رژیم با بحران انرژی و سوخت همراه شده و به آتش بس تن در دهد.

مسئول بسیج حقوقدانان استان قزوین در خصوص سکوت جامعه بین الملل به ویژه کشورهای غربی و آمریکا اذعان کرد: با توجه به لابی‌های پرقدرت یهودیان صهیونیست و متحدین آنها در کشورهای غربی «بخصوص آمریکا» و در دست داشتن بخش عظیمی از رسانه‌ها و کارتل‌های اقتصاد جهان غرب توسط این قوم ظالّه و با توجه به اهمیت کانال سوئز و اطراف آن «که بخش عظیمی از تردد دریایی دنیا بخصوص موارد تجاری و ترانزیتی از آن کانال عبور می‌کند» ، حضور یک متحد نظامی قوی برای آمریکا و غرب در آن منظقه اهمیت استراتژیک و راهبردی دارد.

درزی رامندی افزود: سران این کشورها تا جایی که بتوانند در مقابل اعمال این رژیم شیطانی سکوت می‌کنند کما اینکه در جریان حمله اخیر اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق «سوریه» که برخلاف تمام موازین بین‌المللی صورت گرفت و منجر به شهادت جمعی از نظامیان عالی رتبه ایرانی شد.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به آیات قرآنی و روایات در خصوص حمایت از مظلوم و مقابله با کفر و شرک و ظلم و طاغوت، و با توجه به اینکه فلسطین از دیرباز مهد اسلام و بیت المقدس اولین قبله مسلمانان است و با توجه به اینکه در اصل یک منشور سازمان ملل متحد ملت‌ها از حق تعیین سرنوشت خود برخوردار هستند، بر تمام مسلمین و آزادگان جهان و وجدان بشری واجب است تا از آرمان و مردم مظلوم و مستغضف فلسطین حمایت کنند.

انتهای خبر/۱۴۰۴

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان