۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین نقش دولت در حوزه تولید باید تسهیل‌گری باشد
کد خبر: ۳۶۷۷۲۲ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۱/۲۵ ساعت: ۸:۳۲ ↗ لینک کوتاه

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین:

نقش دولت در حوزه تولید باید تسهیل‌گری باشد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین گفت: دولت نمی‌تواند به تنهایی در حوزه تولید آستین بالا بزند و به امر تولید در عالی‌ترین درجه بپردازد بلکه تنها باید شرایط را برای ورود بخش مردمی در قالب تعاونی‌ها و اجرای درست اصل ۴۴ قانون اساسی فراهم کند.

نقش دولت در حوزه تولید باید تسهیل‌گری باشد
اسماعیل زینالی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی ایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، در خصوص اهمیت شعار سال اظهار کرد: تحقق جهش قابل توجه در تولید کشور مستلزم فراهم‌شدن ملزومات و بسترهایی است که باید مدنظر مسئولان نهادهای مختلف و سیاست‌گذاران باشد.
 
وی افزود: وقتی مقام معظم رهبری نسبت به حضور مردم در تحقق این امر تاکید دارند به این معنا است که نمی‌توان از بخش دولتی توقع خاصی داشت و به این مفهوم است که، دولت نمی‌تواند به تنهایی آستین را بالا بزند و در امر تولید در عالی‌ترین درجه بپردازد بلکه تنها باید شرایط را برای ورود بخش مردمی در قالب تعاونی‌ها و اجرای درست اصل ۴۴ قانون اساسی فراهم کند.
 
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین اذعان کرد: حمایت ویژه از دانشگاه‌ها، توجه ویژه به اقتصاد دانش‌بنیان، تأمین سرمایه در گردش بنگاه‌های تولیدی، توجه به بنگا‌ه‌های تولیدی درقالب تعاونی، حمایت از کارآفرینان، ورود جریان پول به بخش تولید با یش‌بینی‌پذیرکردن اقتصاد، اعتماد و اعتقاد به توانمندی‌های داخلی، توجه ویژه به بازار سرمایه و اصلاح ساختار بورس، اصلاح سیاست‌های ارزی، اصلاح روند خصوصی سازی، رفع انحصارات، پیشگیری از رانت‌های اقتصادی و اطلاعاتی، مبارزه با فساد اقتصادی، از جمله راه‌های مشارکت است.
 
زینالی عنوان کرد: بنده به عنوان مسئول یکی از دانشگاه‌های پر افتخار کشور، دانشگاه آزاد اسلامی را جزو مردم می دانم، در همین خصوص و در راستای تحقق شعار سال ۱۴۰۳ دانشگاه‌ها به عنوان یکی از نهادهای مردمی می‌توانند نقش بسیار موثری داشته باشند و از آنجا که دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاهی مردمی و اجتماعی است؛ بنابراین نمی‌تواند نسبت به مسائل و چالش‌های حوزه‌های مختلف در جامعه بی‌تفاوت باشد.

وی ادامه داد: پیشینه و عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی در سنوات گذشته نشان داده است، که این دانشگاه در زمینه فراخوان‌های عمومی در زمینه مطالبات به‌حق مقام معظم رهبری همواره عملکرد موثر داشته و بسیار فعال عمل کرده و برای تحقق شعار سال هم قطعاً عملکرد بسیار موثری دارد.

نگاه ویژه دانشگاه آزاد قزوین به تولید 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه موضوعات مرتبط با جهش تولید توجه ویژه‌ای در سنوات گذشته به تولید داشته و با مدیریت توانمند دکتر طهرانچی ریاست عالیه دانشگاه آزاد اسلامی و معاونان و مدیران سازمان مرکزی مدیریت خوبی در حوزه تولید صورت گرفته است. 
 
زینالی گفت: با این حال رویکردهایی از قبیل برگزاری طرح پویش، ارائه دستاوردهای نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی و شرکت‌های موجود در دانشگاه، نمایشگاه‌هایی که به ارائه دستاوردهای دانشگاه آزاد اسلامی پرداختند و توانمندی‌ها و ظرفیت‌های این دانشگاه برای ارائه خدمات علمی و فناوری به نمایش گذاشتند. 
 
وی ابراز کرد: هم‌چنین دانشگاه آزاد اسلامی طبق سند تحول و تعالی؛ گام‌هایی را برای تحقق جهش تولید برمی‌دارد و با ارائه طرح‌های پژوهشی و تحقیقاتی و تبدیل آن‌ها به پروژه‌های فناورانه و پاسخگویی به نیازهای صنعت می‌تواند در راستای تحقق جهش تولید نقش موثری ایفا کند. 
 
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین تصریح کرد: روی‌آوردن صنعت به دانشگاه و عقد تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه و صنعت و راه‌اندازی شرکت‌های بخش خصوصی و کسب و کارهای کوچک و متوسط می تواند زمینه رشد و جهش تولید را مهیا کند. 
 
زینالی تشریح کرد: منافع ملی از سه حوزه‌ی کلی تشکیل می‌شود که البته اولویت این سه حوزه، از کشوری به کشور دیگر یا از مقطعی به مقطع دیگر، تغییر می‌کند، ابتدا امنیت، که البته این بخش هم زیرمجموعه‌هایی دارد. حفظ حاکمیت و تمامیت ارضی، حفظ سرحدات و رژیم و حفظ استقلال، همه زیرمجموعه‌ امنیت محسوب می‌شوند.
 
وی در پایان اظهار کرد: همچنین از بُعدی دیگر می‌توان گفت یک امنیت عمومی داخلی داریم و یک امنیت بین‌المللی که قابل توجه است. در اولویت دوم اقتصاد و رفاه قرار دارد؛ یعنی بهبود عمومی سطح زندگی مردم و ارتقای سطح رفاه و معیشت مردم و در اولویت سوم اصول بنیادی مطرح‌شده است در قانون اساسی یا آرمان‌هایی که رهبر یا رهبران سیاسی مطرح می‌کنند. 
 
 
انتهای خبر/۲۰۰۵

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان