۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین تحقق شعار سال با تقویت بخش خصوصی
کد خبر: ۳۶۷۶۷۵ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۱/۹ ساعت: ۱۰:۴۳ ↗ لینک کوتاه

نماینده مردم قزوین در مجلس عنوان کرد:

تحقق شعار سال با تقویت بخش خصوصی

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: در نامگذاری سال جدید به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» تقویت بخش خصوصی یک ضرورت است تا در مسیر موفقیت تحقق این شعار گام برداشته شود.

تحقق شعار سال با تقویت بخش خصوصی
فاطمه محمدبیگی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۳ از سوی رهبر انقلاب با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» اظهار کرد: معتقدم سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مقام معظم رهبری در سال ۹۲ مشتمل بر ۲۹ بند مغفول مانده است ضمن اینکه در نامگذاری سال جدید به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» تقویت بخش خصوصی یک ضرورت است تا در مسیر موفقیت تحقق این شعار گام برداشته شود.

وی افزود: متاسفانه از سال ۹۲ تا به امروز بسیاری از عبارت‌های سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به مرحله اجرایی شدن نرسیده است.

۵ درصد مشاغل کشور را شغل‌های خانگی تشکیل می‌دهد

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بسیاری از کشورهای دنیا بیش از ۶۰ درصد اقتصاد کشورها از ظرفیت تعاونی‌ها بهره می‌گیرند، تصریح کرد: همچنین حدود ۲۰ درصد مشاغل در جهان را شغل‌های خانگی تشکیل می‌دهد در صورتی که در کشور ما حدود ۵ درصد را شامل می‌شود که باید این حوزه به صورت جدی تقویت شود.

وی افزود: تقویت بخش تعاونی‌ها، معرفی کالای ایرانی، تقویت نشان‌های ملی و داخلی و انواع روش‌های تامین سرمایه از جمله موارد مهم ذکر شده در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است که تاکنون آنطور که شایسته است مورد توجه قرار نگرفته است.

وی با تاکید بر ضرورت مشارکت مردم در بحث روش‌های تامین سرمایه گفت: استفاده از صنایع خرد و کوچک ‌و تقویت صنایع دانش بنیان از دیگر مواردی است که تحقق شعار سال جاری در گرو اهمیت دادن به این مباحث است؛ در این راستا قانون جهش تولید دانش بنیان در مجلس یازدهم به تصویب و در حال حاضر بخش‌هایی از آن در حال اجراست.

ضرورت تقویت بخش خصوصی در راستای تحقق شعار سال

محمدبیگی عنوان کرد: در بحث مردمی سازی تقویت بخش خصوصی، مالکیت بخش خصوصی و تسهیل زیرساخت‌ها بسیار حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: رفع مشکلات ‌و چالش‌های موجود در بحث ناترازی برق، آب، گاز، انرژی و تسهیلات حوزه بانکی برای سرمایه در گردش یا سایر تسهیلات و همچنین کاهش کاغذ بازی و بروکسی‌های اداری می‌تواند باعث افزایش تولید با مشارکت مردم شود.

مسئولان سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مقام معظم رهبری را مجدد بازخوانی کنند

این مسئول خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌کنم مسئولان و متولیان امر یکبار دیگر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مقام معظم رهبری را مبتنی بر شعار سال مطالعه کنند و کلمات کلیدی آن را استخراج نمایند‌.

وی افزود: نکته دیگر در راستای تحقق شعار سال توجه جدی به اجرایی شدن قوانین جدید برای تسهیل در امور است از جمله قانون جهش تولید دانش بنیان، قانون مربوط به قوانین مالیاتی جدید، قوانین مرتبط با حوزه برق، قانون مالکیت صنعتی است همچنین بخش‌های مربوط به افزایش تولید در بحث قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) در حوزه محرومیت زدایی باید دیده شوند.

اولویت‌های جهش تولید استان با مشارکت مردم تهیه شود

محمدبیگی با بیان اینکه بحث قوانین تبصره ۱۶ و ۱۸ و تسهیلات اعطایی به مردم باید مجدد بررسی شود، افزود: مقام معظم رهبری نسبت به برنامه هفتم تاکید داشتند، سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی رهبری و همچنین قوانین مبتنی بر جهش تولید باید بازخوانی شوند و متناسب با آن نکات اجرایی استخراج شود تا در قزوین که استانی صنعتی است عملیاتی شود.

وی در پایان بیان کرد: باید جدولی از اولویت‌ها و مطالبات در حوزه جهش تولید استان با مشارکت مردم تهیه شود چراکه قزوین از استان‌های صنعتی و کشاورزی و فناورپایه به شمار می‌آید لذا باید نگاه ویژه برای رفع موانع این حوزه و بهره از ظرفیت والای مشارکت مردم داشت.
انتهای خبر/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان