۲۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۵ شنبه

صبح قزوین کشف بیش از ۸۰۰ کیلو مواد‌غذایی فاسد
کد خبر: ۳۶۷۶۴۲ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۱/۵ ساعت: ۱۳:۵ ↗ لینک کوتاه

در شهرستان قزوین صورت گرفت؛

کشف بیش از ۸۰۰ کیلو مواد‌غذایی فاسد

رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین گفت: با اجرای برنامه سلامت نوروزی، بیش از ۸۰۰ کیلوگرم مواد غذایی غیرقابل مصرف، در شهرستان قزوین، کشف، توقیف و معدوم شد.

کشف بیش از ۸۰۰ کیلو مواد‌غذایی فاسد
به گزارش حوزه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، به نقل از روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی قزوین؛ علیرضا مهرعلیان اظهار کرد: این اقدام با 196 تیم و با حجم کاری 2 هزار و 90 ساعت، در مدت 10 روز، 15 تا 25 اسفند 1402 از مکان‌ها و مراکز حساس در شهرستان انجام شد.

رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین بیان کرد: در نظارت کارشناسان بهداشت محیط از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و مکان‌های عمومی، مقدار 843 کیلوگرم مواد غذایی تاریخ گذشته، کشف و معدوم شد.

وی اظهار کرد: بر دو هزار و 394 واحد صنفی تهیه و توزیع مواد غذایی و مکان عمومی، شامل 15 محل اقامتی، 89 مسجد، یک هزار و 842 واحد صنفی تهیه و توزیع مواد غذایی، 133 واحد قنادی و 40 واحد آش و حلیم، توسط بازرسان بهداشت محیط شهرستان نظارت بهداشتی شد.

به گفته رئیس مرکز بهداشت شهرستان قزوین 355 اخطار کتبی و ابلاغ لزوم رفع نواقص بهداشت، به متصدیان این واحدها تحویل شد و 18 واحد صنفی متخلف، به علت داشتن نواقص بهداشتی، پلمب شدند و پرونده آنان، برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

این مسئول تصریح کرد: از مراکز یاد شده، دو هزار و 385 مورد سنجش با تجهیزات قابل حمل، شامل سنجش دمای یخچال و فریزر نگهداری مواد غذایی، دمای مواد غذایی پخته شده، سنجش ترکیبات قطبی روغن مصرفی، سنجش شوری و سنجش میزان روشنایی محیط کار نیز انجام شد.

مهرعلیان با بیان اینکه این برنامه با هماهنگی مهندس هاشم یوسفی، رئیس گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای انجام شد؛ گفت: بیش از یک هزار و 298 مورد کُلرسنجی هم از آب مصرفی در مراکز و مکان‌های مورد بازرسی، انجام شد و در این مدت 178 نمونه‌برداری از آب آشامیدنی هم برای حفظ سلامت شهروندان انجام شد.

انتهای خبر/۱۴۰۴
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان