۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین مشارکت ۳۰۰ هزار خانوار قزوینی در طرح فجرانه
کد خبر: ۳۶۷۶۰۶ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۱/۷ ساعت: ۱۴:۲۲ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین خبر داد:

مشارکت ۳۰۰ هزار خانوار قزوینی در طرح فجرانه

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین از مشارکت ۳۰۰ هزار خانوار قزوینی در طرح فجرانه خبر داد.

مشارکت ۳۰۰ هزار خانوار قزوینی در طرح فجرانه
عین‌الله کشاورز ترک در گفتگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، در خصوص اجرای طرح فجرانه در استان قزوین اظهار کرد: استان قزوین در حوزه کالابرگ جزو استان‌های برتر در رتبه‌بندی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، با استقبال جالبی که مردم در بحث اجرای این طرح داشتند در سطح استان قزوین بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان فروش کالابرگ داشتیم.
 
وی با بیان اینکه ۳۰۰ هزار خانوار در طرح فجرانه در استان مشارکت داشتند، افزود: بحث کالابرگ الکترونیک در استان قزوین به جدیت در کنار سایر استان‌ها در حال پیگیری است و شکایت‌هایی درباره تعلق گرفتن و نگرفتن به برخی افراد و ... هم وجود دارد.
 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین مطرح کرد: تا کنون قسمتی از پایانه فروشگاه‌های متخلف مسدود شده است و دوستان به این موضوع معترض هستند اما بنا به دلایلی اعم از اجرای به‌سامان و طبق قاعده طرح این فروشگاه‌ها بسته شده است.
 
این مسئول در خصوص مسدودیت برخی فروشگاه‌ها گفت: از طریق اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکاتبه‌هایی صورت گرفته است که پایانه‌های مسدود شده به جریان توزیع بپیوندند و تعهدی از آن‌ها اخذ شده است.
 
کشاورز ترک ابراز کرد: فروشگاه‌های زنجیره‌ای استان در این موضوع همکاری مثبت و سازنده‌ای دارند ولی بعضاً با تفسیر طرح توسط مجریان و کسبه مواجه هستیم که این موضوع هم در دستور کار قرار دارد که ضمن هماهنگی با سازمان صدا و سیما و هماهنگی با رسانه‌ها اطلاع‌رسانی انجام می‌شود.
 
وی بیان کرد: بحث فرهنگ‌سازی، عادی‌سازی و اطلاع‌رسانی طرح به مردم بر عهده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین است اما موضوعات کلی برعهده اداره کل تعاون و کار با همکاری سازمان صدا و سیما و ... است.
 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین عنوان کرد: به طور کلی این طرح، در استان طرح خوبی است که در کنار موضوعات اقتصادی معمولا اعتراضاتی هم وجود دارد و عده‌ای حق خودشان می‌دانند که محروم شده‌اند و این موضوعات هم رسیدگی می‌شود.
 
۷ هزار بازرسی و نظارت در استان قزوین 
 
کشاورز ترک در خصوص بازرسی‌های سازمان اذعان کرد: در راستای نظارت بر حسن اجرای قانون کار و آیین‌نامه‌های مربوطه به موضوع ماده ۹۶ قانون کار به ویژه آیین‌نامه‌های حفاظت فنی و بهداشت کار، بازرسی و نظارت کارگاه‌های مشمول قانون کار استان انجام پذیرفته است.
 
وی تشریح کرد: در ۱۱ ماهه سال جاری به استثنای اسفند ماه حدود ۷ هزار مورد بازرسی صورت گرفته است که 3 هزار و ۱۰۰ مورد آن، بازرسی از کارگاه‌های پرخطر بوده است، همچنین ۵۳ هزار نفر ساعت آموزش‌های ایمنی برای کارگران و کارفرمایان عزیز برگزار شده است.
 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در ادامه اظهار کرد: نتیجه این آموزش‌ها؛ کاهش ۱۴ درصدی حوادث ناشی از کار، کاهش ۲۴ درصدی حوادث منجر به فوت بوده است. حدود ۲۵ کارفرما متخلف که از رعایت اصول و مقررات ایمنی و بهداشت کار سرباز زدند به مراجع قانونی معرفی شده‌اند.
 
این مسئول در پایان گفت: تعداد کارگاه‌های مشمول قانون کار استان حدود ۶۰ هزار واحد است که با ظرفیت و پتانسیل نیروی انسانی که متاسفانه بسیار کم است امکان بازرسی و نظارت از همه واحدها میسر نشد، اما با توجه به کمبود نیروهای بازرسی؛ این عملیات با تلاش شبانه‌روزی همکاران قابل قبول بوده است.
 
انتهای خبر/۲۰۰۵

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان